Sidor

tisdag 21 oktober 2008

Populär

Idag kände jag mig väldigt populär när jag kom hem från skolan, för då låg det tre brev i min lilla brevlåda :)
Två hemifrån och ett från farmor - allihopa grattiskort. Tack tack :D
De sitter numera uppsatta på väggen ovanför mitt skrivbord :)

Så båda adresserna fungerar. Att döma av poststämplarna går det lite fortare med adress nummer två, men inte så mycket. Fast jag tror att brevbärarna gillar adress nummer två bättre. Framförallt att numret på min lägenhet står, för den har de skrivit dit själva på de andra breven.


Övrigt om idag... det har inte hänt så mycket. Var i skolan, och var jättetrött i slutet av andra lektionen och kunde verkligen inte förstå någonting. Men jag pratade lite med Jana, våran lett, och hon var trevlig :)
Efter skolan gick jag, Maria och Henrik hem, via en affär där vi hittade riktiga sopborstar (med långa skaft så man slipper krypa på golvet när man ska städa). Sen gick jag och Maria till Life och storhandlade. För jag ansåg att det borde vi göra. Uppvuxen som jag är i en familj där man veckohandlar har det varit mycket besvärligt för mig att inte ha massa saker hemma hela tiden. Så nu är mitt kylskåp proppfullt. Överfullt nästan - en flaska vatten fick ställas i Marias kylskåp istället ;)

Sen tittade vi på The 4400 - de sista avsnitten jag hade på datorn :( Lite deprimerande, för jag gillar den serien. Men å andra sidan kan jag nu få tillbaka lite Stargate hemifrån och jag gillar den serien ännu mer så jag klarar mig ;)

Jag vill också köpa en ny extern hårddisk, men det ska jag nog vänta med tills det går lite bättre för mina pengar. Mina svenska kronor är värda mycket mindre Yen nu än de var när jag kom hit. Och det är deprimerande. Enligt Henrik hade vår hyra i helgen blivit 1 000 kronor dyrare. Nu går det iförsej åt rätt håll så det är väl inte lika mycket längre, men iallafall. Jag vill att det ska gå ännu mer åt rätt håll så jag blir rik igen.
Nog för att saker och ting fortfarande är mycket billigare här än i Sverige. Idag var jag och Maria på vår bokhandel ochköpte lite block och mappar och grejer som i Sverige hade kostat som minst 500 kronor, och här kostade ungefär 150 kronor. Så vi är fortfarande nöjda här :)

Och nu har jag suttit här alldeles för länge och inte tagit tablett. Och klockan är tjugo i tolv. Blä på mig. Så jag ska avsluta, ta tablett, duscha, borsta tänderna och lägga mig och titta på TTT och vänta på att jag kan somna :)

Godnatt

6 kommentarer:

Unknown sa...

Nu väntar jag bara på att:
1)Du börjar göra en handlalista OCH bara handlar det som står på listan.
2)Du lyckas använda all mat du handlat så att inget behöver slängas.

:) :) :) :) :) :) :)

Det är nog bra att hålla kontakt även med icke svenskarna i klassen och umgås med dom. Annars blir det ju ungefär som en sällskapsresa.

Anonym sa...

Alltså. Det är inte jag som skrev föregående inlägg, bara så att du vet, även om det kunde ha varit :)

Då vann Svenska posten med sina 5-6dagar, över den Åländska med sina 10d. Heja Sverige :)

Vågar men skicka större paket till dig nu?

Anonym sa...

TACK för smileysarna! Nu kan jag förstå meningen i meningarna bättre :)

Ett litet förtydligande av förra inlägget: Jag syftade på punkterna 1 och 2 i pappas inlägg =P

Hoppas jag använder dem rätt också :s

Kram

Anonym sa...

Sådana listor som ovanstående pratar om trodde jag du redan har gjort och använt.. :/
Men det är väl bra att du börjar använda dem nu i alla fall. Sådana är mycket mycket bra att ha - även om man bara ska ha tre saker ifrån affärn... X)

Inte för att jag hängde med på det där med pengarna och det, men det kanske inte var så viktigt? o.O

Hmm.. Sedan ifall du vill veta, så ska jag på arbetsinterjuv (intervju?) idag. -.- Tycker att man kan få jobbet utan att ens behöva prata med dem... -.-

Aja...

Andy sa...

Vi gjorde en handlarlista när vi gick till Life igår. Och köpte allt på den, och lite till. Man kan inte göra äkta listor innan man vet vad som finns och man behöver och så :)

Och det där med pengarna är jätteviktigt! Svenska kronan blir mindre värd och japanska Yenen blir mer värd, vilket betyder att de svenska kronor jag har blir MYCKET färre Yen än de blev förut. Vilket innebär att jag blir fattigare. Och det är dåligt.

Anonym sa...

Och vad betyder då =/? Bara för att jag ska lära mig det här en gån för alla. =)
Ja, pengagrejen är dålig! Du skulle alltså ha tjänat på at växla alla dina svenska pengar till Yen?
Har du fått tillbaka lite stargate? Hur då?