Sidor

fredag 17 oktober 2008

Inte vila :(

Okej, ikväll blir en tråkig vila. Jag kan nämligen inte få min externa hårddisk att fungera.

Vi tittade på film från den imorse, sen gick vi till skolan, och sen nu när vi skulle titta på mer film hade hårddisken plötsligt försvunnit från datorn. Men den gör det ibland, framförallt när man tvingats starta om datorn, så jag tänkte att jag kunde stänga av hårddisken och sätta på den igen så skulle den finnas. För så brukar det gå till.
Men nu, varje gång jag sätter på den börjar den låta märkligt (typ som nåt sorts tickande där inne) en stund, och sen börjar ljuset blinka långsamt, ungefär som power-ljuset på datorn gör i viloläge. Och jag kan inte väcka den.
Så nu undrar jag om någon av mina data-kunniga läsare råkar ha ett förslag på vad som händer?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Umm.... jag är rädd att det inte är några goda nyheter...

det där tickande ljuded tycker jag låter som om hårddisken är trasig... Det är nog inte mycket man kan göra åt det, och det som fanns på den är nog tyvärr borta.

Det blinkande ljuset är antagligen hårddiskens sätt att visa att hårddisken i den inte fungerar...

Anonym sa...

Aj,aj,aj! Stygga hårddisk:(

Anonym sa...

Låter som om någon har ersatt din hårddisk med en bomb. Inte bra. Släng ut den genom fönstret! =)
Men allvarligt, verkar inte kul om hårddisken skulle gå sönder. Vad ska man då göra, liksom? ;)
Hoppas det löser sig!

Anonym sa...

Och nu var datorn dum. T betyder Teresa, om du undrar. =)