Sidor

onsdag 31 december 2008

Gott Nytt År

Gott Nytt År!

Nu är det 2009 för mig :) För er är det fortfarande några timmar kvar. Moahaha ;)

Kvällen och natten har spenderats i min lägenhet med Tarmo och några flaskor vin :) Och klockan är nu tio i tre på morgonen så... läs med detta i åtanke ;)


I förrgår fick jag ett till julkort, från Molly :) Och en julklapp :D Tack :)

Så nu har jag här en sammanfattning av mina julklappar, som ett par folk har efterlyst:
Choklad :D Gånger två, för jag fick det både av mormor och morfar och mina föräldrar) :)
Och en jättesöt tygmänniska-sak (se några rader här ovanför och förlåt min brist på beskrivningsförmåga) som jag fick av mormor och morfar och som sitter på min bokhylla :)
En korsordbok (som blivit flitigt använd, jättekuligt!)
En kalender med bilder av släktingar och andra hemma-element, som hänger på hedersplats på väggen :)
Pengar, som så småningom ska förvandlas till en kotatsu :)
En ring i form av drake av Molly :)

Tack! för allt, jättegladig bidde jag :)
Och har jag nu glömt någonting, som det känns som jag har gjort, så förlåt mig, snälla :)


Annars, kortvserion av de närmaste dagarna... de senaste har jag inte gjort någonting av, utom att köpa ett pussel på Loft, ni får se det när det är färdiglagt ;) Tusenbitarspussel med pyttesmå bitar :)

Planer. Imorgon ska jag träffa Masae, och vi ska gå till ett tempel :) Det gör japanerna dels vid tolvslaget den 31december (Maria och Gabbi var där idag) Och 1-3januari är det också massa massa folk vid alla tempel. Så imorgon blir det bilder av sådant, får vi hoppas :)
Sen har jag bara planer på att ta det lugnt och plugga Kanji under resten av veckan.

Och här kommer nu, på beställning, en bild på huset jag bor i:
Det är två dörrar per lägenhet, i princip. En bred med en liten skylt uppe vid högra hörnet, och en smal. Den smala går till vattnet, typ, inte till själva lägenheten.
Längst ner till höger är ingången till själva huset, sen går man upp till andra våningen och till dörren längst till vänster. Där bor jag :) Rakt nedanför mig, bakom en dörr ni inte ser eftersom den gömmer sig bakom en parkeringsautomatgrej, bor Henrik. Bakom första dörren-med-skylt till höger på andra våningen bor Maria, och bakom dörren det bara syns lite av allra längst till höger på samma våning, bor Signe.
På den röda skylten står det någonting om att det sökes hyresgäster. Första kanjit betyder 'människor' och sista betyder 'inuti' typ, och sen har Signe förklarat vad själva meningen är ;) Så alla lägenheter i huset är uppenbarligen inte fyllda...

Aja, vi tycks ha kommit bort från ämnet...

Gott Nytt År!

Vi hörs!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har det varit 2009 här också i några timmar, så gott nytt år på dig också!

Förresten verkar den där beskrivningen av var ni bor någonstans lite motsägande... Jag gissar på att du egentligen bor längst till vänster på andra våningen och inte höger... makes more sense that way. ;)

Andy sa...

Ajdå, ja det blev fel... ska jag genast rätta till :p

Anonym sa...

Gott Nytt År på dig också. Låter som om du har det jättebra, roligt att höra.

Unknown sa...

Gott nytt år på dig, vet inte om mailet kom fram som jag skickade. Men gott nytt år nu i alla fall. Kul att se ditt hus. Men jag fick läsa beskrivningen var alla bor långsamt, den var lite rörig. Men man kan väl skylla på tidpunkten :)

Vi fick ett snöfritt nyår på Åland med fyrverkerier på avstånd. De flesta var i Mariehamn. Vi skålade in det nya året med Janne, Marie och Gustav.

Andy sa...

Tack tack :) Jodå, mailet kom fram. Jag försökte skicka ett svar, men hade inte mottagning nog för det :p
Och ja, beskrivningen på var vi bor blev rörig... jag skrev om den fyra gånger innan jag gav upp och lät det vara. Skyller helt och hållet på klockan ;)