Sidor

måndag 1 december 2008

December

Hej på er. Idag är det första december. Snart är det faktiskt jul, och det är läskigt.

Idag var vi och betalade hyran. Jag och Maria betalar faktiskt mindre än Henrik och Signe. Trevligt ;)

Det var en trevlig dag i skolan. Båda lektionerna var lätta. Förmodligen delvis tack vare att jag hade läst på i förväg och visste vad som skulle komma. Skönt! Ska göra om det ikväll ;) Vi hade också en vikarie idag. Kommer ha henne imorgon också, för Kurita är i Tokyo på något möte. Kommer tillbaka på onsdag.
På onsdag ska jag också förmodligen träffa min 36åriga japanska som vill prata engelska med mig. Också läskigt. Men jag är ganska lugn just nu faktiskt.
Även om jag har väldigt kort stubin. Jag har känt mig småirriterad hela kvällen. Jag tror jag ska upplysa Maria om att jag vill vara helt ensam efter skolan imorgon. Tror jag behöver det.

Egentligen har jag inte så mycket att skriva just nu, och jag ska avsluta det här inlägget om en stund. Först ska jag bara berätta om mina TV-serier, för det kan ju förvirra folk som inte vet vad jag pratar om.
Jag tittar på massor av TV-serier hela tiden, alla inom genren Science Fiction. Jag nämner dem här lite då och då - Torchwood, Stargate (Atlantis), Sanctuary, Dark Angel, Firefly osv. Jag orkar inte beskriva dem allihop här, men de är jättebra iallafall, så jag kommer att nämna dem ofta. Så nu vet ni det ;)

Och nu ska jag vekrligen avsluta, för jag börjar bli för trött för att hålla reda på vad jag skriver och redan har skrivit... så godnatt ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har nästan köpt alla mina julklappar! Hah!

Och alla behöver vi vara själva ibland :)

Jag såg en... typ... statyettgrej av trä idag, som var väldigt fin, som hette Serenity. Fick mig att tänka på dig :)

Teza sa...

Jag har koll! På TV-serierna i alla fall. (And noone is surprised, but whatever)=)
Yay! 36-årig japanska låter spännande! Hon är säkert snäll, och du får betalt! Eller?