Sidor

måndag 8 december 2008

Firefly!

Hej på er. Idag var jag inte i skolan. Jag försökte. Jag satt hela förmiddagen och undrade om jag skulle gå eller inte, bestämde mig för att låta bli, skrev ett mail till Maria, skickade det nästan, men ändrade mig och tänkte jag skulle gå, sen ändrade jag mig igen, skrev ett nytt mail som jag också raderade sen, och så gick jag ändå. Satt på tåget och tyckte att jo, det kommer gå bra nu när jag väl kommit iväg! Gick av tåget och tänkte att när jag väl sitter i skolan kommer det kännas helt okej, det här är bara måndagsångest!
Sen var vi någon minut från skolan, och jag vände om. Kände att jag höll på att få panik, så det var lika bra.

Och jag hade en bra dag när jag väl kom hem, och jag var duktig. Gjorde läxor, pluggade kanji, storstädade lägenheten... Så nästa gång ska jag inse med en gång så jag inte behöver slösa 300yen på tåget. Ja, jag bestämmer mig varje gång för att 'nästa gång ska jag inse med en gång', och ändå sker det igen. Och det kommer ske igen. Men, men.

På kvällen sen så kom Henrik och Maria hit och vi tittade på de två sista avsnitten Firefly, och på Serenity :)
För de som inte vet:
Firefly är en science fiction TV-serie på 14 avsnitt. En jättebra serie! Som tyvärr lades ner innan de 14 avsnitten ens hade sänts allihop, men sen såldes den så bra på DVD och fick en så fantastisk fanbase så det gjordes en film - Serenity. Som också är jättebra :)
Iallafall. Vi tittade på film, och åt pannkakstårta :) För Henrik hade grädde som måste användas så... ;)

Imorgon är det tisdag. Efter skolan ska vi till internationella Kyoto-huset igen och sätta upp nya lappar. Kanske. Jag vet inte om jag tänker göra det, men... vi får se. Pengar behövs ju...
Sen onsdag, då jag tror att vi ska shoppa efter skolan. Köpa presenter till exempel, för det ska man ha med sig till lucia-festen i helgen.
Sen torsdag... då ska Gabbi och Maria baka tillsammans. Jag ska ta det lugnt som vanligt ;)
Sen fredag, då jag inte är medveten om nåra planer.
Lördag, lucia, då är det luciafest i Osaka :)
Söndag ska man väl vila efter festen förmodar jag ;)

Och så ser veckan ut ungefär...

Och nu är klockan halv två så jag ska sova.

Godnatt :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte roligt att du ska känna så på måndagar:(
Men du har jobbat bra idag ändå:)
Mycket planerat för veckan också, tycks det. Låt inte julstressen ta överhand;)
Sov lugnt:)

Teza sa...

Jag tycker det varkar som att det gar framat, ju. Du kom inte hela vagen til skolan den har gangen, sa det ar val ett framsteg?
Later som en busy vecka. Jag vill ocksa ha saker att gora. Suck. Far val se till att hitta pa nagot, alldeles by me onsies.
Choklad ar bra. Jag har inte atit upp mitt insmugglade godis an, av nagon anledning. Ska nog ata lite nar jag kommer tillbaka till mitt mini-rum.
Saknar dig!
Kram