Sidor

måndag 15 december 2008

Julklappar

Hej alla underbara människor :)

Jag har världens bästa föräldrar, bara så alla vet det ;) Fick ett paket igår, med julklappar och med godis och andra godsaker, grötris så jag kan få riktig risgrynsgröt och massa annat bra :D Elvisp, vilket är jättebra, för jag är för lat för att vispa saker för hand egentligen ;) Och te - visst finns det jättemycket te i Japan, men än så länge har jag inte smakat någonting som är lika gott som det jag dricker hemma :) Det mesta är grönt, och jag gillar nästan inget grönt te. Värst vad kräsen man kan vara ;)
Har också fått ett julkort av farmor, det var trevligt :) (även om de eurosar jag fick också inte gör någon nytta här. Samma misstag som Magda gjorde - sorry, Japan ligger lite längre bort...) Men vad fan :)
Nu börjar den väggen se lite trevlig ut också :) Har fortfarande mina födelsedagskort uppsatta där, och nu kommer julkort, tillsammans med en Picachu (en pokemon) och två små söta Ghiblifigurer.
Men snart måste jag sätta upp saker på den andra väggen också annars kommer jag bli galen :o Måste bara hitta något att sätta upp grejerna med... tejp håller inte, och jag har ju fått påpekanden om att det ändå inte är det bästa för väggen, men den är för hård för nålar har jag upptäckt, och skolkludd finns inte i det här landet verkar det som, så... vad har jag för val?

Vad mer har jag att säga? Jo, jag och Henrik cyklade till skolan idag :) Det tog en halvtimme dit ungefär, och sen lyckades vi inte hitta någon cykelparkering, så vi parkerade utanför skolan, vilket man egentligen inte får göra, men... cyklarna var kvar när vi slutade iallafall :) Imorgon ska vi cykla själva, och vi får väl se om jag hittar en parkering... det skulle finnas någon i närheten, som Signe parkerar på, och jag vet vilken gata hon går in på, så... jag ska cykla ytterligare lite tidigare och se om jag kan hitta rätt :)
Om jag cyklar, dvs... nämligen så att jag håller på att bli förkyld också :\ Riktigt förkyld - jag har fruktansvärt ont i halsen... så att cykla till skolan är kanske inte det mest intelligenta man kan göra, förmodar jag. Vi får se om jag mår bättre imorgon.

Imorgon har vi bara halvdag i skolan förresten :) Kurita är på Hawaii och springer maraton, så vi har bara första lektionen, och sen slutar vi :) Jag lovar att vi får någon slags läxa istället - det här är ju Japan trots allt - men bara halvdag i skolan är ju underbart :) Framförallt som jag håller på att bli sjuk :p
Sedan är det onsdag, och jag ska hålla mitt tal. Som jag nu har skrivit, och tror jag ska be Henrik läsa så han kan rätta om jag har något jättefel någonstans ;) Men annars... tja, det borde gå bra.

Idag skulle vi ju ha roleplay, förresten. Tror jag att jag nämnde. Jag skulle vara med Giliam och Gabbi, och vi hade en jättebra plan för vad vi skulle säga ;) Men Gabbi var hemma sjuk idag, så vi fick ha Raul istället, och då blev allt förvirrande... först skulle jag ta Gabbis roll för att min var enklast, men jag klarade inte av den förändringen, så jag fick behålla min och Raul tog Gabbis. Det gick bra. Även om vi fick minst poäng av alla ;p Men whatever...
Sen hade vi Kanji-prov idag också. Har vi nästan varje dag. Jag skrev en sak i fel ordning och missade ett streck på en annan kanji, så jag fick bara 16 av 18 :( Egentligen 17, men Mikael gav mig inte den sista poängen för att jag råkade ge honom ett poäng för lite (noll poäng på båda hans nästan-rätt, istället för ett halvt för varje som jag tänkt) ;) Men, men...

Nu... borde jag ta mig till postkontoret och posta CSN-brevet så jag får pengar nästa termin... men jag är faktiskt sjuk! Har mailat Maria och frågat om hon har varit på postkontoret med sitt kort. Har hon inte det kanske vi kan gå tillsammans... har hon det... tough luck, då får jag väl ta mig dit själv... men då väntar jag nog till efter skolan imorgon istället. Jag har ingen brådska med brevet, jag har pengar så jag klarar mig ett tag.

So... ja... eh... nä... jag kommer inte på nåt mer att skriva just nu. Jag som trodde det fanns mer i min hjärna :s Men nä. Skyller på förkylning :p

Ska koka vatten så jag kan dricka lite te, vänta på svar från Maria, titta på Torchwood och ta det lugnt. Plugga lite kanji om jag orkar. Ligger inte så mycket före längre.

Så vi hörs :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi har fått julkort i dag, från Japan, tack så mycket.
Grönt te är nyttigt säger dom... Jag tror att farmor tänkte att det var lättare att växla in euro i stället för kronor. Satte du upp eurosarna på väggen?

Akta dig snart kommer dom säkert med trängselskatt för cyklar. Det där med roll spel blir ju lite knepigt, du får väl göra som på ROJ lära dig alla repliker utantill. Om det nu blir fler sådana föreställningar. 16 av 18 imponerar på mig, 16 av 18 krumelurer helt rätt det är bra :)

Du ska inte vara sjuk, hör sen!

Anonym sa...

Tack, det värmer mer än glögg att man är bra och till och med bäst ibland:)
Roligt att innehållet kom fram och inte fastnade i någon tull. Lite jobbigt att vispa chockladmousse för hand tyckte jag, därav elvispen;)

Synd om dig att du känner dig krassligt. Bra med lite varmt te att kurera dig med:) och att ni har en kort skoldag i morgon.

Slutspurt i skolan nu förstår jag innan julledigheten. Pratade med Christian nyss: en presentation i morgon, en tenta på onsdag och en på torsdag och sedan ett PM som ska lämnas in efter skollovet:(
Ni är otroligt duktiga som kämpar på i både med och motgångar:)

KRYA PÅ DIG!

Teza sa...

Jag kan rapportera att Australien INTE har sno. Om ni nu undrade.=)
Cyckel ar bra, som jag nog har sagt massa forut. =)
Vill ocksa ha julklappar! Avis!
Hoppas du blir frisk snart!

Unknown sa...

Dom lovade i DN i morse att vi inte skulle få snö till jul i Stockholm :(