Sidor

lördag 6 december 2008

Snart andra advent

Idag har jag varit och köpt julkort. Från början tänkte jag att jag måste ju iallafall skicka ett julkort hem, och ett till farmor som inte har internet, och så ett till jobbet. Sen hittade jag så fina kort att jag kände att då måste jag ju skicka till mina kompisar också. Sen hittade jag ännu fler fina kort och blev tvungen att köpa så många som möjligt X) Inte av de allra finaste, för de kostade uppåt tretusen (eller tiotusen om man ville det) yen, och det kändes lite mycket ;) Men de här är fina ändå, vilket folk får se när de får dem :)
Jag ska skicka dem nästa vecka, tillsammans med pappret till CSN, så jag får pengar nästa år :)

Annars tänkte jag ju köpa julpynt också, men det blev inte av. Orkade inte, och tyckte att jag redan gjort av med tillräckligt mycket pengar ;)
Och apropå det så blir det inte många julklappar, bara så ni är beredda på det. För nu är yenen över 9kronor, och jag har inte råd att köpa mycket sånt, tyvärr :(
Imorgon blir det IKEA. Har bestämt mig för att jag ska följa med dit trots allt. Och köpa godis och julmat ;) För nu har jag en mobil, så om jag tröttnar på själva IKEA innan alla andra kan jag gå och sätta mig nånstans och säga åt dem att maila mig när de är beredda att åka :)
Detta under förutsättning att Maria kommer ihåg att logga in på msn så Gabbi kan tala omför henne när de tänker åka :p

För övrigt känner jag mig jätteduktig som fortfarande har kvar en del av godiset jag fick i veckan :) Fast det kommer förmodligen ta slut idag. Har just ätit middag så nu frossar jag i godis ;) Igår åt jag lite också, men sen mådde jag illa så jag var tvungen att lägga undan det :p

Jag borde egentligen göra läxor. Vi ska beskriva våra rum. Och det tror jag att jag faktiskt kan göra, så jag ska väl sätta mig med det när jag är klar här ;)

Och ja... det är väl det jag har att säga just nu. Trodde jag hade mer, men det hade jag fel i :p

Godnatt :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vänta nu här 3000 yen, *räknar en stund* det blir ju närmare 300 kr för ett julkort. Då måste det vara väldigt fint...

Det är ju lite synd att du inte har ett par guldbyxor. Jag kan förstå att det finns massor med spännande och annorlunda saker att köpa och ge bort, men läste i tidningen i går att kronan hade satt nytt bottenrekord. Du får nog inrikta dig på att klara dig själv i stället, tråkigt.

Bra med en läxa som funkar.

Teza sa...

har kronan gatt ner? Ouch, det ar inte bra, for varken Markus eller mig. Far val ta ut pengar for sakerhets skull.
Dyra julkort! Men de kanske var fina? Jag forvantar mig ingen julklapp, sa mig behover du inte lagga ut nat pa. Jag kommer inte kunna ge nagra heller, det ar lite trakigt. Men jag far overleva. =)
IKEA verkar lite kul, nu nar jag inte ar i Sverige langre. Och svenskt godis ar bra!