Sidor

tisdag 16 december 2008

Nervositet.

Hej.
Klockan är tjugo över sju. Det är tisdag.
Och jag har feber, och vill helst lägga mig och sova i ett par tre dagar...

Hade svårt att sova inatt. Min hals var så fruktansvärt ond :( Jag låg vaken, somnade, vaknade, låg vaken, somnade, vaknade, somnade, vaknade, somnade, vaknade, låg vaken, somnade, vaknade, låg vaken... sen var klockan halv tio och jag satte på en film och låg och tittade på den, sen mailade Teresa, så jag mailade tillbaka, och sen satt vi och pratade på msn ett tag, och sen var det dags att gå till skolan.

Skolan idag var ju som sagt halvdag, och det är tur, för jag har oerhört svårt att koncentrera mig. Hade inte ont i halsen eller så, men feber så jag var rätt tung i huvudet. Efter skolan var det några som gick och åt pizza, men jag åkte raka vägen hem för att vila mig. Det var tråkigt... jag har saknat pizza... men jag kanske kan gå dit senare med nån.
Iallafall. Jag åkte hem, och när jag kom hem insåg jag att jag har tappat bort en av mina skolböcker. Jag har undrat var den varit någonstans, men inte förrns idag har jag insett att jag faktiskt inte vet. Först tänkte jag att jag kanske lämnat in den till läraren, men sen insåg jag att det stämmer inte. Jag har inte lämnat in den. Så antingen har jag lämnat den inne hos någon kompis, eller så har den gått upp i rök... för jag kan verkligen inte hitta den i min lägenhet, och det är väldigt deprimerande. Ville ju göra läxan :\ Men vi får se... har mailat Maria och frågat om boken är inne hos henne - kan inte förstå varför den skulle vara hos Henrik. Annars kan någon i klassen ha råkat få hem den i sin väska... för hade jag glömt den i skolan hade de sagt något om det, och jag har inte haft den uppe någon annanstans.

Jaja. Nu sitter jag och fryser, och har feberlock för öronen, och känner mig allmänt miserable. Och vill inte gå till skolan imorgon, men jag har inget val...
Ska ju hålla tal imorgon. Och hur typiskt är det inte att vara sjuk just nu då, va? Jag har förkortat mitt tal en aning, för jag vet inte hur länge jag orkar stå där framme och prata. Nu tar det ungefär två minuter, och det tror jag är vad jag klarar av. Blä, säger jag bara.
Ja, jag är negativ... men jag är sjuk, så låt mig vara det.
Med största sannorlikhet går jag inte till skolan på torsdag och fredag, för jag kommer ju knappast bli frisk till dess... så jag längtar lite till torsdag så jag får vila på riktigt ;p

Nu ska jag duscha. Jag badade igår, och det var iofs skönt, men jag höll på att svimma när jag kom upp... från riktigt varmt bad till kall lägenhet :p
Så idag ska jag duscha... sen ska jag borsta tänderna, sen ska jag ta min tablett, sen ska jag titta på film och plugga och sen ska jag sova... sova!

Godnatt

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare

Jag kan trösta dig med att jag är i sverige och är sjuk, samt smittat "göteborgaren"(min pojkvän) och han har tydligen inte varit så här sjuk sen i mellanstaidet(och är snart 23) så du kan vara lite skadeglad?

Jag hoppas att det går bra med talet.. fick btw ditt julkort :) Jättefint tack så mycket

Kram Vinkis

Anonym sa...

Synd om dig hoppas du fixar talet i morgon.

Krya på dig

Anonym sa...

Bädda ner dig och se till att du får i dig vätska om du har feber, varm eller kall beroende på hur halsen känns. Hoppas du får sova ordentligt. Du kanske har någon alvedon att ta om febern blir allför jobbig i natt.
Suck, kom just på att du troligtvis sover eller i alla fall försöker, när jag skriver detta:(

Övrigt se mitt mail:)

Håller tummarna för dig i morgon:)

Teza sa...

Hi dude!
Snackade just med dig, sa det ar en aning onodigt att kommentara, men jag vet hur glad jag blir av alla kommentarer, sa here goes anyway. =)
Alla ar forskylda kanns det som. Ni far komma hit allihop.
Hoppas talet gar bra! Och jag vill ocksa ha pizza. Kanske nu nar jag har ett jobb,sa jag kan spendera massa pengar. =)

Anonym sa...

Tack för dom roliga tandgubbarna. Det är nästan slagsmål om dem.

God jul och gott nytt år önskar vi dig.