Sidor

tisdag 9 december 2008

Julkalender

Hej på er. Idag har det inte hänt så mycket intressant egentligen, men jag är på gott humör så jag tänkte att jag skulle skriva ändå ;)

I skolan har vi tydligen börjat med rollspel. Vi får en kort text som vi spelar upp i grupper. Jag spelade inte idag, eftersom jag inte var där igår, men jag kommer väl få göra det på torsdag eller så antar jag. Kan nog vara helt okej tror jag.
Jag är för övrigt helt förvirrad för vi har börjat byta platser i skolan. Jag har alltid suttit på ungefär samma plats, men idag fick jag inte ens sitta i närheten av det stället, för där hade folk redan satt sig när vi kom in :s Och ja, det är en pytteliten förändring som inte borde spela någon roll, men mig förvirrade det.
Men jag klarade mig.

Efter skolan gick vi till Loft. Maria och Henrik köpte julkort. Och jag hittade massa kort som jag tänkte att "man kanske borde ha köpt såna här kort istället...", men det är ju för sent nu... så vi får leva med det helt enkelt :)
Sen var vi alla hungriga, ingen av oss visste vad vi skulle äta när vi kom hem, och vi gick och klagade på det ett tag, och sen bestämde vi oss för att gå till McDonalds för att få problemet ur världen ;)

Sen åkte vi hem. Och satte oss för att titta på julkalender :D Jag har nämligen laddat ner Mysteriet på Greveholm :) Så vi såg de nio första avsnitten, och ska nu se ett avsnitt om dagen tills på julafton :)
Jag försökte ladda ner Jul i Kapernaum, men den enda torrent jag hittar kan inte sparas. Någon av filerna är för stor, säger den. Det är jättedeprimerande :( Någon som råkar veta hur jag kan lösa det problemet? Meddelandet är:
"En eller flera filer överskrider filsystemets storleksgräns, dessa filer inte kunde sparas utan problem."
Jag misstänker att det gäller en av de två .ISO filerna, som båda är 4.33GB stora.
Jag försökte ladda ner ändå, men det gick inte :(
Så som sagt, hjälp skulle uppskattas :)

Men iallafall. Mysteriet på Greveholm är också bra :) Inte lika bra som när man var liten, men det är bara för att jag nu ser hur dåliga skådespelare de castade ;)

Sen... tja, sen gick Henrik och Maria hem till sig, och jag har nu gjort läxan till imorgon, tvättat, bränt Torchwood till Tarmo, duschat, borstat tänderna, tagit tablett... nu ligger jag och tittar på Stargate, skriver blogg, tänker skriva lite på någon berättelse tills jag somnar ;)

Imorgon vet jag inte riktigt vad vi ska göra egentligen. Maria ska träffa en av sina japaner. En kvinna vid namn Yoshiko, som har sagt att hon är intresserad av att träffa mig och Henrik också ;) Fast inte imorgon förmodligen... Annars ska vi kanske till Internationella Kyoto-huset - blev ju inte av idag. Kanske jag och Henrik gör medan Maria träffar Yoshiko, för hon ska ju ändå inte sätta upp nån ny lapp :p
Sen ska vi förhoppningsvis till ett postkontor och posta våra julkort, och brevet till CSN :)
Och ja... det var väl det ungefär. Sen känner ni redan till planerna för resten av veckan så nu har jag inget mer att skriva ;)


(Torchwood - brittisk science fiction TV-serie, massor med homo- och bisexualitet och coola aliens och andra varelser ;)
Stargate - amerikansk-canadensisk science fiction TV-serie, sammanlagt 300 avsnitt och 3 filmer, som är JÄTTEbra alltihop.
Bara så ni vet)

Godnatt :)

6 kommentarer:

Unknown sa...

Stora filer är ett problem om man kör filsystemet FAT32. Starta "den här datorn" och markera disken så ser du om det är "NTFS" eller "FAT32". Om du har FAT32 så bör du överväga att formatera om den för du har väl inte hunnit fylla disken ännu :)

Andy sa...

Jepp, FAT32 står det. Jag har fyllt en hel del av hårddisken.. över 100GB iallafall, och jag vet inte om jag kan backa upp alltihop. Men borde det inte gå att helt enkelt ladda ner just de här filerna till hårddisken på själva datorn? För den är NTFS. Och jag är just nu för lat för att orka formatera om nåt ;)

Unknown sa...

Jo det är naturligtvis enklast. Och visst det fungerar utmärkt.

Anonym sa...

Har läst dina senaste bloggar. Skriver ett mail till dig i morgon. Nu är jag för trött för att göra detre

Teza sa...

Jag kanner mig just nu en aning oinsatt i nedladdningens varld, men jag ar ju under upplarning, sa jag klarar mig. =)

Visst ar det kul att vara pa bra humor? Speciellet nar man har varit pa daligt humor ganska lange, och man blir alldeles uppat! Ja, hrrm, jag ar glad. ;)
Bra beskrivning av Torchwood, btw. =) Och Tarmo ska ocksa bli hooked? Bra, bra, langa pa. Och snacka om att Stargate ar en stor grej, nar du sager det sa dar. =)

Vill ocksa se jukkalender! Finns det alltsa att ladda ner? Trodde det var svart att hitta svenska grejer pa webben, det pastod min kare bror i alla fall. Han kanske kollade pa fel stalle? Jag kan inte ladda ner just nu anda, sa vad fan. han kommer sakert ha fyllt hela var dator och hela harddisken nar jag kommer hem. Mjufs.
Nu ska jag sluta ta upp space i din kommentar-ruta. Vi hors!

Anonym sa...

Vi har också julkalender på kyl- och frysskåpen men i år får jag hålla reda på luckköppningen själv, av någon anledning;) Det går så där:s

Apropå rollspel och teater, kan jag hälsa från RoJ. Dennis Simonsson ringde då han ville skicka något mail till dig, men hade fel adress. Du kanske fått det redan?

Här snöar det lite nu och jag ska ta itu med de sista "julklapparna".

Ha det så bra.