Sidor

måndag 2 mars 2009

Trevlig måndag.

Hallå :) Idag har varit en mycket trevlig dag. Skoldagen gick jättesnabbt. Kurita kom lite sent till sin lektion, för han hade pratat med Raul, och var på mycket gott humör när han kom. Misstänker att det är för att han kommer bli av med både Raul och Robin inför nästa termin ;) De skulle båda stanna hela året egentligen, men nu åker Robin hem, vet inte riktigt varför, och jag misstänker att det han och Raul pratade om var att Raul också vill sluta. För alla vet att Raul verkligen inte tycker om att plugga japanska... han är ju bara här för att gå på manga-universitet :)

Men, men. På Tanakas lektion hade vi ett litet förberedande test inför provet vi har nästa vecka. Gick inte särskilt bra.
Jag fick femton av tjugofyra meningar rätt.

Sen efter skolan gick jag och Paulina till Loft och letade efter vykort. Fanns jättemassa fina.

Sen... cyklade hem, handlade, åt mat... sitter nu och tittar på film, ska duscha, ska plugga kanjis och vara duktig.

Helgen var förresten skön :) Skrev massa, pluggade lite kanjis igår kväll... och gick vilse i ett köpcenter ;) Hittade ett enormt här i närheten, gick in, gick omkring en stund och var vilse, sen gick jag ut och var vilse igenX) Och fick skavsår... jag måste köpa nya skor.
Iallafall, där inne hittade jag gott godis :D Haribo-påsar, Droste, Toblerone... annat godis som inte finns här egentligen :) Inget Marabou, dessvärre ;)

Men, iallafall.
Jag köpte en manga på japanska. Death Note ;) Har läst en del, och jag har begripit ungefär hälften på riktigt. Resten kommer jag ihåg från när jag läste på engelska.

Har inte mycket mer att skriva nu. Förutom att säga grattis till lillebror på födelsedagen, som var igår men jag skrev ju inget inlägg igår så jag säger grattis i efterskott nu ;)

Så. Godnatt :)

4 kommentarer:

Teza sa...

Jag maktig forsta kommentereare. Ugh.
Ursakta, jag ar pa buhumor. =) Maste vara for att jag ar trott. Plus att jag just skrivit LANGT inlagg pa min blogg. (Forvantar mig kommetar, saknade dig senast. ;))
Trevliga dagar ar trevliga, det haller jag med om. Forberedande test? Hmm, det kan ju iofs vara bra, for att se vad man behover plugga mer pa. Men mer test ar emot mina principer. Bara for att. =)
Amy erbjod mig att visa var IKEA ligger om jag vill aka dit. Jag forstar inte IKEA-grejen, dude. Visst, det ar kul men Marabou-choklad, men alla svenskar aker dit hela tiden. What's up with that? Kan du forklara?
Du kan lasa Death Note pa japanska? Mig imponerad. Mycket bra.
Ja, det var val den kommentaren. Ursakta om den inte makade sense, jag ar som sagt trott.
Kram!

Anonym sa...

Nu är jag åter hemma från fjällsemestern. Kul att läsa din blogg igen. Det har hänt en hel del på en vecka, kan jag se.Att dina kompisar tycker du är bäst bland dem på japanska förvånar mig inte ett dugg. Du är, och har alltid varit en klok och begåvad person.Jag vet att din hjärna var välutvecklad, när du åkte till Japan , och den kommer att vara det än mer, när du kommer hem För det måste din bli, hur kan man annars hålla reda på alla verben, som betyder olika beroende på vem man talat till + över 250 kanijs, eller var det ännu fler(?)!!! Morfar och jag är så stolta över vårt "japanska"
barnbarn!!!Rollspelen har ju också gått bra. Maxpoäng!!!!Visst vore det kul om du satsade på bågskytte på som fritidsgrej! sådana där "långbågar". Häftigt. Jag har då aldrig hört någon som sysslar med den sporten.Annars passar ju vollyboll dig. Du har den rätta längden.
Den där "Kurian" eller vad han hette , en ganska knäpp människa.Blir glad över att hans elever slutar. Han ska väl inspirera dem i stället. Lycklig bli han också om någon elev fått lite nattsömn.Annars är det inte så dumt att gå vilse i ett köpcentrum som är full med toblerone och andra godsaker!
Kram

Anonym sa...

Kul att få läsa om skolan och era övningar där. Verkar som du fortsätter teaterlinjen fast på Japanska;) Det är nog bra att öva dialoger för det är ju så man kommunicerar med folk för det mesta, har jag förstått;) Men jag tycker att det är väldigt trivsamt att få skriva så här också:)

Du är i alla fall oerhört duktig som fixar alla dessa övningar. En stor guldstjärna till dig:)

Så bra att breven kom fram, ett till är på väg:)

Tur att du gått på orientering så att du hittade hem tillslut efter äventyret i köpcentrat:)

Din lillebror tycker det var trevligt med grattishälsningen. Han är ingen hängiven bloggälskare varför jag fick förtroendet att hälsa från honom;)

Du har haft en skön helg förstår jag. Det har jag också haft men jag har massor av träningsvärk efter att ha rensat "oträd" på Åland;) Ditt träningsverk just nu är testet den 10 mars. Bra med små övningspass innan, då är du vältränad när det gäller:) Du kommer att fixa det och skulle du missa något, så är det inte din huvudvärk utan din hjärnas;) Hjärnsläpp = hjärnan tappar taget och får ont;)

Nu är det dags för kvällste och sedan sova.

Unknown sa...

Det var ju bra med en trevlig måndag. Kul att prata med dig från Åland. Men jag tror inte farfar begrep vem som var på andra sidan... Han är trött nu för tiden, sitter mest i sin favorit fåtölj och tittar på eurosport. Man kan knappast förstå att han körde bil hem till oss på Åland och åt lunch för ett kvartal sedan. Nu blir han väldigt andfådd bara av ett varv i huset med rullatorn :(