Sidor

torsdag 19 mars 2009

Lov!

Woho, nu är det lov! :D
Idag var en helt okej dag. Cyklade till skolan, mötte Henrik och Tarmo där och vi satt vid floden i värmen och solen och pratade :) Sen blev det dags att gå in.
Vi hade Kurita första lektionen. Det första han gjorde var att ge Gabriella en hoprullad tidning och säga åt henne att slå Viktor med den ;) Sen skulle vi lära oss skillnaden mellan "Gabriella slog Viktor" och "Viktor blev slagen av Gabriella". Och sen lärde vi oss "Causative passive" form av verb. "tabesaserareru". Get that. Det betyder "att bli tvingad att äta".

Anyway. När vi hade klarat av Kuritas lektion så påstod han att vi inte hade fler lektioner på dagen. Så blev vi jättelyckliga och tänkte att "yay, lovet har börjat!" Sen när vi hade packat ihop våra grejer kom Kurita tillbaka och satt "ojdå, ni har visst en lektion till". Blä på honom.

Sen hade vi Tanaka. En rätt enkel lektion, som handlade om att förklara saker. Eller, ja. "jag äter ramen för att det är kallt" och "jag är glass trots att det är kallt" och så vidare. (ramen är nudlar, för de som inte vet)

Och sen var dagen slut. Det var lite kyligare än igår, molnigt och så, men ändå. Så jag cyklade hem. Städade köket och toaletten. Sen gick jag och handlade lite onyttigheter för att fira att lovet börjat :) Och att jag har börjat skriva på berättelse nummer 100 X) Jag ska verkligen försökta låta bli att hitta på mer nu. Det är för mycket. Min fantasi är väldigt aktiv, men den kan inte koncentrera sig på en sak i taget utan måste hitta på en massa olika saker. Fy på den ;)

Hur som helst. Nu sitter jag och äter lite onyttigheter och är lite glad :) Och imorgon kommer mina föräldrar :D

så... nu ska jag njuta av ensamheten ;) Godnatt :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Passiv form av verb. Jag vet vad detta är. Det gör jag. Hmm. Det är det Stephen King hatar, i sin att skriva bok. När huvudpersonen i meningen inte utför handlingen själv, utan bara är passiv, typ? Eller något :D

Looov. Jag vill också ha lov! :o

Unknown sa...

Vi har också lov. Dock ganska trötta.

Mamma & Pappa i Osaka :)

Anonym sa...

Grattis till Lovet. Du är verkligen förtjänt av ett lov. Ser att Lisbeth och Henrik kommit fram. Så bra.Tur att de har en så utmärkt guide och vägvisare på plats!

Anonym sa...

Låter superskönt med lov... Här får man vänta några veckor till men sen är det ju trots allt påsk och då får man vara lite ledig. Ha det så bra, kram på dig!