Sidor

söndag 22 mars 2009

Sakura och regn

Idag har vi sett årets första Sakura (japanska körsbärsblommor). Några tidiga träd har nämligen redan börjat blomma :)

Vi åkte till Kyoto Station, och köpte Shinkansen-biljetter till Tokyo :D Så nu kommer vi iväg dit imorgon, och hem i övermorgon också :) Ser jag massa fram emot :)

Sen efter att vi gjort det åt vi lunch på McDonalds ;) Sen gick vi för att titta på ett tempel som ligger i närheten. Kommer inte riktigt ihåg vad det hette. Men iallafall, det höll på att renoveras så det var inte så kul där inne, så vi gick till en park som hör till templet, men ligger en bit därifrån.
Det var där vi såg Sakura. Ett par tre träd hade börjat blomma redan :) Jag hade inte med mig min kamera, för jag visste ju inte att vi skulle gå till nåt annat ställe än Kyoto Station, så ni får inte se några bilder på det idag, tyvärr. Kommer senare :)
Resten av parken var också väldigt fin. Japanerna är väldigt bra på att göra trädgårdar :) Det var väl inte världens finaste väder, det hade regnat på morgonen och var fortfarande fuktigt och så. Men det gjorde inte så mycket det var fint ändå :)

Sen... gick vi till Starbucks och fikade. Medan vi satt där började det regna. Jag skrev ju igår att väderleksrapporten spådde regn hela dagen, med all säkerhet ;) Det hade de naturligtvis fel i, men det regnade en stund då iallafall. Medan vi satt där och sen när vi åkte bussen hem. Lite mysigt.

Och nu sitter vi hemma och gör inte så mycket mer... vilket passar mig bra, jag behöver ta det lugnt :)

Imorgon bär det av till Tokyo :) Jag tänker inte ta med mig datorn, så vänta er inte något blogginlägg därifrån. Möjligen på tisdag kväll när vi kommer hem, men å andra sidan kommer jag nog vara trött då, så... på onsdag får ni nog en rapport :) Lovar att ni ska få bilder därifrån också, tänker inte glömma att ta med mig kameran till Tokyo ;) *ta i trä*

Men! Jag tänker inte skriva nåt inlägg om ni inte kommenterar! :o Come on, people, mina två flitigaste kommenterare är här med mig, jag vill veta att det finns folk hemma i Sverige som läser också :o Blir ju ledsen om ingen kommenterar, då tror jag att ni inte tycker om mig längre :( Och då finns det ju ingen mening med att jag skriver här juh...
Okej, där överdriver jag väl lite grand, men... kommentarer vill jag ha, så ge mig! Snälla?

Ohwell. Seeya.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu har jag läst de två senaste dagarnas blogg.En sak är säker. Ni svälter inte. Tänk att ni hinner med så många mat-och godisintafg på en och samma dag!!.Trött skulle vem som helst bli om man håller ert tempo. Inte kommer det bli lugnare när ni kommer till Tokyo!! Ser fram mot bilderna du tänker ta där. Glöm inte ta kort på körsbarsblommorna.
På tal om kommentarer kan jag berätta att Ingrid och Ingvar (syster och svåger) följer din blogg kontinuerligt. De är djupt imponerade av ditt sätt att skriva och hur bra du tacklar den japanska miljön!

Anonym sa...

Det är klart vi tycker om dig, dummer! ;)

Jag vill också hälsa på! Och se Tokyo och blommor och japanska tempel. Det verkar mysigt! Ska du ta kort på dina föräldrar och *hostdigsjälvhost* och visa för oss som inte får vara med? ;)

Illa att det inte finns Starbucks i sverige. Starbucks är bra.

Det måste kännas skumt att plötsligt ha folk där. Två delar av ens liv som ska passas ihop, liksom. Men bra med familjen :)

Anonym sa...

Hehe.. Ja då får man väl skriva en liten kommentar då da ;)

Ska börja med att säga att Dollhouse (som du nämnde tidigare) är en lite småspännande serie. Har bara sett de två tre första avsnitten än så länge men ändå.

Spännande o se hur föräldrarna tacklar Japan :) Jag skulle nästan trott att pappa skulle vara läskigare än du han borde ju vara ganska mycket längre och monsterigare än dig relativt medeljapanen. Men du kanske är läskig du :p

Det gick ju att skriva prov på Japanska också uppenbarligen :) Grattis till det!

Skönt med lov. Här i E-tuna är det fullt med saker att göra, så lite avundsjuk blir man.

Spännande drömmar du har du. Kan du inte spela in dem så man kan spela upp dem på TV:n det vore spännande :D En FBI Påve (nja kanske inte riktigt var så det var men ändå) och godis drömmar (men lite bakläxa på att inte tagit en bit innan man vakna :p).

Ha det bra och hälsa föräldrarna!
/Chris

Teza sa...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för mitt lack of kommenterande. Jag är en dålig människa. Eller också var jag i fjällen och hade ingen dator, men vi kan låtsas att jag är en dålig människa om du vill. ;)
Jag har nu läst MASSOR av inlägg, och vet inte riktigt var jag ska börja. Men ok, 30 september ska jag komma ihåg dåra. Ska tjäna massor av pengar. Och kanske kolla upp hur mycket det kostar så jag vet hur mycket jag behöver tjäna. =)
Kul att dina föräldrar är där, men jag förstår att det måste kännas mysko. Vara van att klara sig själv och så poof! Föräldrar. =) I speak from experience. ;)
Dollhouse, Dollhouse. Yay! Jag är inte alls Joss Whedon-fanatiker. Vad får dig att tro det?
Det var säkert massa mer saker jag tänkte skriva, men nu har jag glömt dem. Ha det så himla bra i Tokyo (inte alls avundsjuk), och njut av våren. Sån har vi INTE här.
Nu ska jag färja mitt hår. See ya!