Sidor

lördag 21 mars 2009

Sällskap

Hallå hallå :)

Nu har mina föräldrar kommit hit. Mer eller midnre oskadda *moahahao* ;) Nä...

Iallafall. Hämtade dem på flygplatsen igår. Det var lite besvärligt, jag råkade köpa fel biljett till tåget dit, och sen blev vi förvirrade över vilka tåg som kunde ta oss till Osaka från flygplatsen. Fick hjälp av en snäll japan på vägen :)
Åt lite mystiska smörgåsar i Osaka, sen åkte vi till Kyoto. Med tåg jag inte blev förvirrad av för de har jag åkt förr ;)
På tåget var det en japanska som pratade med pappa en stund. Och jag konstaterade att jag måste vara jätteläskig, för det har aldrig varit en enda japan som kommit fram och pratat direkt med mig, oavsett hur förvirrad jag står och ser ut. Men så fort jag ser förvirrad ut tillsammans med nån annan kommer de fram, eller så kommer de fram och börjar prata med nån annan i mitt sällskap. What's with that? Ja, lite avundsjuk är jag, jag vill faktiskt prata med japaner. Men men... lite skylla mig själv som inte går fram och pratar med dem själv kanske :p

Sen kom vi hem till mig, och jag fick en massa saker :D Massa mat, godis, och kläder :) Jättegladig blidde jag :) Och havregryn! Fibrer i detta gudsförgätna land :o
Hrm.

Sen gick jag och mamma och handlade frukost till idag, medan pappa låg på min säng och sov. Han var massa trött ;) Förstår honom iofs :p
Och sen gick vi ut och åt på en japansk snabbmatsgrej som börjar på matsu nånting, tror jag.

Och sen... well, sen gick vi hem igen, och i princip gick vi väl och lade oss med en gång. Och sen sov vi till klockan tio i elva. Moahaha X) Väldigt skönt tycker jag, det är ungefär så länge jag brukar sova. De går ju egentligen upp massa mycket tidigare än så ;)

Iallafall. Nu sitter de och äter frukost. Och jag... sitter och skriver blogg ;) Är en liten aning hungrig, kanske skulle äta någonting frukostaktigt... har ju redan ätit en youghurt :p

Och idag blir väl en "gå omkring och titta på Kyoto"-dag. Ska vara ganska fint väder, åtminstone inte molnigt eller regnigt, och det är ju alltid något :)

Hörs :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo visst har vi lyckats ta oss hit. Inga problem egentligen bar omöjligt att sova på planet. Pass kontrollen var väldigt smidig och gick fort. Antagligen för att de flesta på planet var japaner som fick gå ut på ett annat ställe så det blev inte så väldigt många kvar. Lite trassel med tågen det var svårt att begripa vilket tåg som var bäst. När vi bytte tåg förste gången tog vi ett som inte kan betraktas som bäst. Var fjärde station vart det omkört av ett annat tåg. Infödingarna begrep naturligtvis detta, oss tog det dock en stund att inse mönstret. Att tåget plötsligt blev tomt när "alla" bytte till ett som stannade på spåret bredvid... Hur som helst kom vi ju fram och fick lite mat, och praktisera ätning medelst pinnar. Det funkar men japanerna får väl något kul att berätta när dom kommer hem, men jag blir mätt.

Har sovit på en futon på golvet. Det blir en mycket hård säng och det går hyfsat att sova på den. När Andrée får bestämma så blir det mycket mörkt i rummet så tittar man inte på klockan när man vaknar till så kan man bli liggande i evigheter, nästan. Ska bli bättring på den fronten :)