Sidor

söndag 15 mars 2009

My coffee keeps insulting me

(citat från en novell)

Jag städade igår. Storstädade mitt rum. Inte köket och inte badrummet, de får vänta till i veckan. Har redan två fulla stora soppåsar att slänga idag, så resten får slängas på torsdag ;)
Duktig var jag iallafall :)
Var till Nitori och köpte en futon och täcken och kuddar och grejer också :) Hoppas jag iallafall, det såg så ut på förpackningen, jag har inte öppnat den än, så man kan aldrig vara säker... köpte nämligen ett futonöverdrag också, som inte visade sig vara ett futonöverdrag utan till ett täcke... andra gången det misstaget begicks. Förhoppningsvis sista också, för jag behöver inte fler påslakan nu ;p

Idag skrev jag lite med Maria. På berättelse nummer 99. Nästa är nummer hundra. Kommer med all säkerhet innan lovet är slut ;p

Och inatt drömde jag världens mest underbara dröm! Var jätteledsen när jag vaknade :(
Drömde att jag hittade en butik med typ två våningar fyllda med miljontals olika bakelser och godisar och tårtor och kakor och allt möjligt sånt! Inklusive marabouchoklad! Så jag vandrade omkring där i timmar och bara suktades av alla härliga godsaker... sen vaknade jag och hade inte ätit en enda :'(
Snyft snyft... faktiskt, jag var deprimerad på riktigt när jag vaknade ;)

Annars har jag inte så mycket att skriva. Märligt, igår tyckte jag att jag hade jättemycket, men då var jag för trött för att faktiskt göra det...

Jo, svar på Teresas fråga om hemresedatum. Jag har ingen flygbiljett ännu, men jag räknar med att jag åker hem den 30 september. Det är den dagen mitt visum går ut ;) Slutar ju skolan den 18 om informationen stämmer, och då vill jag gärna ha ett tag då jag kan bara vara i Japan, åka omkring till lite roliga ställen kanske och bara njuta :) Du får gärna komma under den tiden :)

Så, nu har jag inget mer att skriva. Nu ska jag plugga lite kanjis, för det har jag inte gjort på ett bra tag, så det behövs nog ;) Sen ska jag sova, sen är det en ny fräsh måndag imorgon ;)

Godnatt :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hur får du ihop 2 stora soppåsar i den lilla lägenheten? :) En liten godis noja på gång, tur (?) att det är långt till IKEA :)

4 dagar kvar :)

Anonym sa...

Att städa är att rensa ut all negativ energi och få positiv sådan i stället, enligt feng shui. Så städa på bara;)
Fast när det väl är städat känns det ganska bra ändå, det är startsträckan som är lite motig:s

Resan närmar sig och nu drömmer jag om den också. Kom ifrån varandra i natt och fick inbrott... Adresslappar, gärna inplastade, runt halsen är nog inte fel;)
Annars är vi nästan resklara. Lite smått och gott kanske saknas, vad det nu var? Började på M...;)

Nu ska jag rensa ut lite negativ energi från köket och Thomas ska få lite positiv energi från badrummet;)

Vi ses snart:)

Anonym sa...

Var kommer det där citatet ifrån? Jag känner igen det! Har jag läst whatever it is, eller är det bara något du brukar säga? ;)

Du måste ju fira när du börjar nummer 100. Med kakor, förslagsvis ;)