Sidor

söndag 8 mars 2009

I never land on sundays. Sundays are boring.

(ytterligare ett random citat från Doctor Who)

Så, idag är det söndag, men jag tänker skriva om min lördag, för jag gjorde för en gångs skull någonting.

Planen var att jag, Tarmo, Giliam och Gabbi skulle gå på bio. Sen skulle Giliam vinka av nån kompis som skulle lämna Japan. Och Gabbi var i Osaka. Så jag och Tarmo bestämde oss för att vi skulle gå på bio själva istället. Men först gå ut och ta en drink eller två, vilket jag ju lyckats undvika ända fram till nu ;)

Iallafall, vi träffades vid sextiden utanför Takashimaya - en department store vid Kawaramachi, i närheten av skolan. Och vi gick till bargatan som ligger i närheten där, och gick till The Hub. Det är en brittisk sportbar, som klasskompisarna går till hela tiden.
Vi satte oss där, iallafall, och bestämde oss för att huruvida vi gick på bio eller inte fick bero på hur fulla vi blev. Och, ja, vi gick inte på bio...
Men vi hade trevligt ändå. Satt och pratade om skrivande en stund, sen började en baseballmatch. Japan mot Korea. Så vi satt och tittade på den, tillsammans med ett stort, stort gäng japaner som var väldigt entusiastiska ;)
I början hejade vi på Korea, för deras pitcher var väldigt söt. Och väldigt duktig. Han hette Kim ;) Men sen bytte de pitcher, så då började vi heja på Japan. Och bestämde oss för att Kim skulle bli fotomodell istället så vi fick se honom lite oftare.
Japan vann för övrigt stort. Sista resultatet jag kommer ihåg med säkerhet var 14-2. Jag tror att det kan ha blivit 15-4 i slutet. Hur som helst var japanerna glada när det var över ;)

För övrigt pratade jag med två japaner under kvällen :)
Den första var i toalettkön. Konversationen gick ungefär:
Han: "Är du här med en kompis?" (eller kompisar - de har inte plural i japanskan)
Jag: "Ja."
Han: "Tittar ni på baseball?"
Jag: "Ja."
Han: "Var kommer du ifrån?"
Jag: "Sverige."
Han: (jätteförvånad) "Va? Och du vet vad baseball är?"
Jag: "Eh... ja?"
Sen kom en annan japan och ställde sig i kön, och de två blev upptagna med att erbjuda varandra att gå före i kön. De backade båda två och hamnde över en meter ifrån mig medan de sa att "nej, gå före du" ;)

Andra japanen var i kön till baren, det var egentligen Tarmo som pratade mest med honom. Han frågade också var vi kom ifrån, och så berättade han att han kom från Osaka, och så pratade de om någon känt maträtt som kom därifrån. Och så frågade han om man spelar baseball i Sverige, och vi svarade typ att nej, vi spelar bara fotboll. Eller nåt liknande ;)
Iallafall, jag blev lite stolt över att jag förstod japanerna, även om jag inte var berusad nog att riktigt våga föra en konversation med dem.

Vi åt pizza där också. Färsta gången jag åt en riktig pizza i Japan. Det var väldigt god :) Och den tog slut jättesnabbt ;)
Och så... tja, drack vi drinkar. Eller jag drack massa coctails, och Tarmo drack massa öl... Sen var det nåt private party som skulle börja klockan tolv. Vi gick en bit innan elva. Jag tvingade Tarmo att gå, han ville gå vidare, men jag tyckte han var för full... och jag var orolig för att jag skulle bli det också, och missa sista tåget hem ;)
Så vi gick, jag åkte hem. Tarmo cyklade. Sen gick jag och åt en hamburgare på McDonalds innan jag gick hem, för att inte vara jättehungrig när jag vaknade. Sen gick jag hem... satt en stund, prata med pappa över skype, sen gick jag och lade mig, men lyckades inte somna. Jag var trött, och tänkte att jag måste ju klara av att somna utan ett piller, men det gick inte.
Men, men, tog tabletten, sen somnade jag, vid tretiden på morgonen, kunde vart värre...
Sen sov jag dåligt, vaknade flera gånger, men jag var ändå inte trött när jag vaknade. Lite märkligt. Men det är väl så det går när man är ute och är fånig ;)

Idag fanns förslaget att typ halva klassen skulle plugga inför Tanakas prov på tisdag. Vet inte vilka eller när, men jag orkar inte ändå... ska sitta här och plugga lite kanjis, helt enkelt. Sen får det gå som det går på provet.

Så... well, vi hörs :)

4 kommentarer:

Teza sa...

I never land on a Sunday. Sundays are boring! Haha, jag tycka om. Nu är jag hemma och försoker skriva ordentligt, men glömmer att ta med å, ä, ö hela tiden. Irriterande. Ikvall ska jag demontreara, sen ska jag se Atlantis! YAY! Om jag nu inte somnar, det gjorde jag igår. Kockan sju somnade jag. Illa. =) Men Atlantis!
Vad kul! Japansk bar, baseball och drinkar. Inte drinkbiten för min del, men vad fan. Klart svenkar vet vad baseball är! Vi är ju hjärntvättade av amerikanerna. Inte för att jag fattar alla reglerna fortfarande. men ända. =)
Och sa hette baren The Hub... Bara det ar ju kuligt. ;)
Good luck with the test, dude! Go get them, tiger! Som Mary Jane skulle säga. (Spiderman 2 om du undrar.)
Enough ramblings from me. Kram!

Unknown sa...

Hinner inte skriva något :) Ska till morfar nu på middag. Han fyller ju år på kvinnodagen som det står i din kalender :)

Hörs.

Anonym sa...

2-0 till dig i din match med det japanska språket:)Jag hejar på dig:)
Kul att ni gick ut och roade er. Pappa och jag har också roat oss i helgen. Det har varit teater, middagsbjudning och födelsedagsfest. Ska hälsa från morfar, mormor, mostrar, morbröder och kusiner.

Nu måste jag nog gå och lägga mig, för jag har ingen sovmorgon i morgon:( men jag slutar tidigare:)

Ha en trevlig måndag:)

Anonym sa...

Gah, jag har haft hur mycket som helst att göra den senaste tiden. Inte hunnit läsa här på jättelänge! Fast det positiva med det är ju att det finns mycket att läsa när jag väl hittar hit :)
Jag måste erkänna att jag inte helt fattar poängen med baseboll. Men vet vad det är gör jag ju onekligen, trots att jag är svensk ;)
Duktigt av dig att prata med japanerna :D Kan du prata när du är full ka du säkert prata när du är nykter också X)
Appropå att vara ute och fåna sig - det är hundra dagar kvar till studenten här, which means alla vill ut och fira, which means försöka få med mig ut på krogen. Suck. Jag har eventuellt lovat att komma med en gång nästa vecka. Onsdagen, tror jag det kan vara.

Du brukar klara dig rätt bra på proven, verkar det som, så det går säkert bra :)