Sidor

måndag 16 mars 2009

Sista skolveckan!

Woho! Första dagen av sista skolveckan är härmed avklarad :) Den var helt okej. Tanaka första lektionen, vi hade ett kanjitest och jag fick hjärnsläpp på två av dem, hade tre fel totalt. Men spela roll.
Annars pratade vi massa på lektionen... om festen hemma hos Robin i fredags ;) Vi fick svara på frågan "hurdan blir du när du är full?" ;) Eller några av oss, jag behövde inte göra det... men iallafall.
Sen hade vi Kurita. Och det satt någon främling med i klassrummet under hela hans lektion. Och han verkade försöka fjäska lite för henne, och få oss att verka jätteduktiga ;) Vilket han... inte lyckades jättebra med... fast det hade kunnat vara värre. Tror jag.
Anyway, vi lärde oss att ge order ;) Kurita använde witeboardpennan som pistol, pekade på Anders och sa: "Stå!" och sen fick vi göra likadant med våra klasskompisar. Jag fick säga åt Tarmo att dö ;)

Sen var det väl inte mycket mer. Det var fint väder imorse. Och det är varmt. Eller ja, i skuggan är det svalt, men det är inte kallt längre, annat än i min lägenhet ;p
Imorgon ska det regna på förmiddagen. Regn, regn, regn. Men det är iofs bra, för då ökar chanserna för en tidig körsbärsblomning :)
Och annars har jag inte mycket att skriva. Jag har vitlökssmak i munnen, om ni är intresserade ;) Åt riktigt god middag :) Vitlök är gott :o Det tror jag inte att jag brukade tycka... men whatever :)

Nu är det kväll. Jag sitter och tittar på Dollhouse. Ny TV-serie :)
Ska duscha, plugga lite mer kanjisar, ta tablett, sova... så jag kan klara av en till skoldag imorgon, så jag sen bara har två dagar kvar att klara av ;)

Så, godnatt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sista skolveckan? :o Innan vadå? Jag vill också ha lov. Och varmt. Idag var första dagen i år, tror jag, som det inte var minusgrader ute. Tyck synd om mig!

Vitlök är gott :D Nu ska vi bara få dig att gilla kladdkaka också :D

Mina föräldrar tänker åka sin väg och lämna mig ensam en hel vecka. Jag kommer behöva laga mat ;p

Tidsskillnaden till där du är är forfarande weird... du går och lägger dig när jag går upp, typ ;)

Anonym sa...

Hon kanske var där för att inspektera och kolla hur Kurita skötte sin undervisning, hm.. Blev han något frustrerad eftersom han lärde er ge order och ta livet av varandra?:s Vart tog den japanska artigheten vägen tro;)
Du klarade dig, hoppas jag, från större skador, för vi behöver dig när vi kommer:)

Vore väldigt roligt om vi fick se körsbärsblomningen, så stå ut med regnet ett tag till är du snäll:)

Dina smaklökar utvecklas, fast du har gillat potatisgratäng och lammstek med vitlök tidigare också:)

NU har jag bara en dag kvar på jobbet och i morgon är det dan, före dan, före åkaredan;)

Unknown sa...

För mig är det en aning oväntade ämnen man tar upp i undervisningen. :)

Vi kommer snart och värmer din lägenhet.