Sidor

tisdag 10 mars 2009

Provrapport

Jaha, idag hade vi prov, om nu någon har lyckats missa detta. Och det gick förvånansvärt bra. Misstänkt bra, jag satt och tänkte att "nej, nu måste jag ha fel på någonting, det här känns alldeles för lätt". Och det är säkert sant i vissa fall, men iallafall. Jag vet att jag inte kommer få full pott, för det var vissa ställen där jag inte skrev nåt för jag hade inte minsta aning om vad han var ute efter, men jag tror att jag kommer få ett rätt så bra resultat iallafall :) Utom på kanjidelen, där han ville att vi skulle komma ihåg kanjis som han hade visat oss två gånger. Och det gjorde jag ju inte. Men sak samma.

Så jag var väldigt lättad när provet var över :)
Tyvärr hade vi provet allra först på dagen, och min hjärna stängdes som vanligt av helt och hållet när det var över, så resten av dagen gick inget bra. Men, men... spela roll.

Resten av denna dagen tänker jag tillbringa med att ta det lugnt. Läsa och skriva och titta på film, och lugna ner hjärnan från pluggandet.

Och ignorera att jag kanske måste stanna kvar i skolan imorgon. För tydligen har Igarashi sagt att man måste göra det om man inte har lämnat in alla hennes läxor. Vilket jag ju som bekant inte har gjort, jag har inte ens skrivit hälften av dem. Skrufs. Men jag ska ignorera det, som sagt.

Så... korta inlägg två dagar i rad, men det får ni leva med. Kanske händer det nåt kul nån gång i veckan ;)
Nu ska jag äta mat, för nu är jag jättehungrig. Så... hörs :)

4 kommentarer:

Teza sa...

Yay! Provet är över! Slut för den här gången. Finito. =)
Jag har förövrigt skickat ett mail till dig, har sett klart atlantis. Så förvantar mig svar snarast. =)
Ta det lugt later jattebra, det har du förtjanat. Ha det så bra!
Kort kommentar den här gangen, skyller på jet lag. ;)

Unknown sa...

Va skönt att provet gick bra, det var ju det viktigaste i dag så det är väl välförtjänt att ta det lugnt nu.

Ha det bra.

Anonym sa...

oh, avis :o
vill oxå bo i japan <3

Anonym sa...

***** guldstjärnor till dig:) Välförtjänt vila efter denna prestation:) Och vad gäller ogjorda läxor, blir det nog något av dem också ska du se. En sak i taget är ett bra motto;)

Själv ska jag också ägna mig åt något lättsamt efter en dag full av förvirring med det nya journalsystemet.

Hjärnor och stjärnor behöver vila;)