Sidor

tisdag 1 september 2009

September

Om någon har missat att det har blivit en ny fräsh månad :p
På request kommer nu ett till avsnitt, förlåt att jag har varit dålig på dem senaste tiden. Jag försökte skriva både igår och i förrgår, men det blev aldrig mer än några få rader så jag gav upp. Nu försöker jag igen, och hoppas att det går bättre ;) Vilket det gjorde, om ni överhuvudtaget läser detta :D

Idag är det den första september. Den första dagen i varje månad är en speciell dag på alla biografer i Japan. Man kan gå på film mycket billigare än vanligt. Kostar 1500yen i vanliga fall (typ 120kronor), för studenter. Den första dagen varje månad kostar det 1000yen (säg 80kronor) istället. Vilket innebär att om man går på bio ska man ha tur för att få sittplats, enligt vad Ookawachi-sensei sade igår ;) De släpper tydligen in folk i salongen även om det inte finns några platser kvar, så man får stå under hela filmen :)

Anyway. Jag ska inte gå på bio idag ;) Är inte ens i skolan idag. Fick inte ordentligt med sömn inatt, och vaknade ur en dröm som kändes jättefin trots att det jag kommer ihåg var att jag var instängd nånstans och blev misshandlad av nån kvinna... och innan dess drömde jag att jag badade i havet tillsammans med nån kompis, inte helt säker på vem. Och att det fanns en båt av kartong som skulle ge sig ut på en jorden runt-resa. Mitt undermedvetna är lite konstigt ;)
När jag vaknade var jag trött, och orkade inte gå upp. vilket var deprimerande, för jag hade varit duktig och kunde alla kanjis vi skulle ha test på idag, och hade gjort läxor och massa duktigt. Fick inte visa upp det nu :(

Vad har jag mer att säga. Igår... jo, igår var jag och betalade min sista hyra. Och talade om för dem vilken dag jag tänkte lämna lägenheten. Och de ville ha en tid också, så nu ska lägenheten lämnas klockan elva den 29 september. Vet inte om det betyder att de kommer komma och inspektera lägenheten innan vi går eller nåt, men jag förmodar det, eftersom de var noga med tiden. Mjufs, då fick jag lite ångest för jag måste städa noga så de inte har nåt att klaga på :o Okej, inte för att jag inte tänkte städa noga redan innan, men... är ju inte direkt nåt jag ser fram emot ;) Aja. Ska städa så noga jag kan den 19, dan efter att skolan slutar, innan Teresa kommer, så det inte behöver slösas lika mycket tid på städning där i slutet ;p

I söndags tittade vi på film. I lördags försökte jag och Maria umgås, men det är svårt när hon inte har nån lust för att skriva, för det är i princip det enda intresset vi har gemensamt som man kan göra gemensamt. Utom att titta på film då, men då ska man ha nåt att titta på ;)

I fredags. Natten till fredagsn drömde jag en jättehemsk dröm - på riktigt, jag grät i över en timme efter att jag hade vaknat upp från den. Gick till skolan ändå, för jag tänkte att det inte var någon idé att ligga i sängen och vara ledsen och rädd hela dagen ;p
Istället gick jag till skolan, där jag under dagen utvecklade jag en fruktansvärd huvudvärk ;p Och Tarmo var inte i skolan. Så vår plan om att den kvällen gå ut till Kamogawa blev inte av. Så... nja, vårt projekt kommer väl inte få det bästa resultatet, men jag orkar inte bry mig, faktiskt. Det löser sig till sist, precis som allt annat.
I torsdags var Tarmo inte heller i skolan, och då satt jag och Bibi och tittade igenom alla bilder på min kamera, och till och med hon påpekade när hon såg en bild på min pappa att vi är väldigt lika X) Börjar tro på folk när de säger så nu ;)

Och annars har det inte hänt så mycket. Jag har kollat igenom mina pengar, nu när det är den sista månaden, och kommit fram till att om jag bara kan hålla mig snål ett tag till så klarar jag mig på de pengar jag har :) Egentligen vill jag inte hålla mig snål den här sista månaden i Japan, vill skämma bort mig själv lite, men... jag behöver pengar när jag kommer hem också. Gah, måste författa ett mail och be om jobb. Vet inte hur man gör :s
Men det löser sig också. Jag ska börja tänka på det igen när jag har ätit lunch... lunchmiddag. Klockan är över tre.

Och nu ska jag fortsätta vara lite duktig, plugga, trots att jag inte har nån motivation för det just nu ;p

Seeya

2 kommentarer:

Unknown sa...

En god affär av biograferna. Sänk priset med 30%. Stoppa in massor med extra människor på biografen så får dom sälja massor med extra godis och annat som dom tjänar pengar på, eller?

Jobbiga drömmar du har, mardrömmar är inte kul. Men det är kanske inte så konstigt när du snart ska åka hem. Det blir ju en stor omställning att komma tillbaka till den svenska verkligheten.

Det är nog klokt att börja städa lägenheten. Du kanske redan nu kan börja göra dig av med saker du faktiskt inte kommer att behöva mer. (Svårt uppdrag)

Det är kanske bra att du har begränsat med pengar. Annars skulle du bara handla en massa saker som du måste betala ännu mer för att skicka hem.

Tänk att du är lika stilig som din pappa :)

lisbeth sa...

Billiga biobiljetter är inte att förakta:) Fast ståplatser tror jag inte brandmyndigheten skulle godkänna här, men i Japan kanske de har utrymningsvägar under sittplatserna;)

29 dagar kvar:D Förstår att det är mycket hjärnan ska bearbeta och att det "flippar" ut till natten. Jag tycker det verkar som du, trots allt, har god koll på vad som behöver fixas inför hemresan:) Och städa kan du, där är du lik din mamma i alla fall;)

Visst är ni stiliga, både du och din pappa:)

Och visst löser det sig:) Se mail X)

Kram