Sidor

söndag 13 september 2009

Bara en vecka kvar!

Hihi :D
Fem dagar skola kvar. Ett prov på tisdag (provet i fredags tror jag fö gick rätt bra, trots att jag inte pluggat).
På onsdag ska vi äta middag med klassen. Och några lärare, beroende på vilka som har tid och så :) På nån restaurang som heter nåt med Viking ;) Om jag förstod rätt :p

Sen på lördag ska vi ha picnic, jag Henrik och Maria. Sen sover Henrik hos mig den natten, sen om exakt en vecka, på minuten, är jag på Kansai Airport och hämtar Teresa :D Woho :D

Anyway. Vad som har hänt sen sist.

I onsdags var jag hemma från skolan, pluggade faktiskt lite grand på kapitel 10. På torsdagen gick jag till skolan, och hade mina svarta kläder på mig och fick massa beröm för att jag var cool ;) Bara Takeda-sensei sa att jag var coolare än vanligt... så what, alla andra tycker att jag inte är cool i vanliga fall?! :o Eller nåt ;)

Efter skolan i torsdags tittade vi på film... gjorde vi efter skolan i fredags också, och har nu sett klart på all Dr Who och all Torchwood jag har :o Deprimerande... fast det innebär väl förmodligen att vi kommer börja titta på Kyou Kara Maou igen, och den är ju faktiskt också bra ;)

I fredags var det som sagt prov... jag skrev överallt, och enda felet jag är medveten om att jag har är ett slarvfel, råkade stava fel på ett ord ;p
Sen på Katsumis lektion hade vi lyssningsövningar, och alla kineserna låg och sov på bänkarna X) En av övningarna missade de flesta av oss helt och hållet för att Viktor och Anders började ta kort på kineserna ;) Ligger förmodligen uppe på Facebook nu :p

Och efter skolan... ja, som sagt, film. När Maria kom hem, hon hade varit uppe vid sjön där vi var med skolan förut, och tagit kort på sina dockor istället för att vara i skolan... och glömt maila mig att hon inte var i skolan, så jag trodde hon var där och stod och väntade på henne :o Why do I still have hope?

I helgen har jag... tja, igår umgicks jag med Maria lite grand, mest på kvällen, hon hjälpte mig med en plotline till en av mina berättelser... den jag tror ska bli mitt nya projekt, om jag nu lyckas bestämma mig för det :p HAr ju haft lite andra tankar också ;)
Vi insåg vad klockan var först vid tio över tre på natten :s

Imorse vaknade jag med huvudvärk, jättehemsk, jag kunde inte tända lampan på hur länge som helst... inte ens när jag gått ut och köpt lunch, jag åt den i dunklet för det gjorde ont att ha lampan tänd...
Sen har huvudvärken kommit och gått lite grand under dagen... nu är den tillbaka, tror det beror på att jag borde äta middag. Riset pep just att det var klart, så nu måste jag samla ork att steka nåt att äta till det också...

Och... det var väl det... jag borde skriva inlägg oftare, för när det går så här lång tid mellan att saker händer och ja skriver om dem så försvinner liksom detaljerna, och det är ju inget kul... aja... ska bättra mig... kanske :p

Hörs :)

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Ska försöka slänga iväg en kommentar innan vi ska med färjan. Har 15 minuter på mig, får se hur det går. Om det blir lite osammanhängande beror det på en viss turbulens i hjärnan;)
Synd om dig som har huvudvärk igen. Hoppas det hjälpte med lite mat:)

Nu får jag sluta för farmor ska stänga där nere hos sig och kommer att dra ur internetkabeln. Så vi får höras mer en annan gång.

Kram:)

Teza sa...

Bara en vecka kvar! OMG. Inte alls resfeber. =) Och så måste jag ju packa, och så ska jag fira min födelsedag, och så ska jag plugga, och så ska vi se examinationsfilm. Puh, jag kommer ha fullt upp den här veckan. =)
På tal om att packa, nåt jag ska ta med? Vet att du försöker få saker TILL sverige, inte tvärtom, men kanske nåt du vill ha? Let me know. ;)
Är Viking en idikation på att de har svensk mat, eller gillade de bara namnet? Undrar hur svensk mat på en japansk resturang skulle bli? =)
I'll see you soon.

Unknown sa...

Jag är lite förvånad över kineserna. Trodde dom verkligen kom dit för att lära sig något. Men det var tydligen fel?

Men du gör bra resultat, det är fint. Hoppas du fick en bra middag...