Sidor

måndag 7 september 2009

Rubriker är överskattade

Särskilt när man inte har nån fantasi :) (och när inlägget egentligen inte handlar om något)

Jag var inte i skolan idag. Min mobil avled under natten så den ringde inte på mig klockan elva, men jag låg halvvaken och väntade på det tills klockan var ett och jag äntligen ville se vad hon var. Och sen kände jag mig jättedum hela dagen.
Men...
Jag har beställt ett nytt bankkort iallafall. Jag mailade ju Handelsbanken och frågade om det, och hon som svarade sa att hon kunde beställa ett nytt kort till mig. Men då till min hemadress, så det kommer komma hem i veckan, så får väl mina föräldrar skicka det vidare hit :) Vilket innebär att jag har det nästa vecka, hoppas jag. Så behöver jag inte låna pengar av kompisarna, för det här jag har nu borde räcka i en vecka ivf :)
För jag tänker inte följa med ut nästa helg. De ska ut och dansa igen, men jag har inte råd eller ork med det.

Imorgon är det skola, inget särskilt ska väl hända... på onsdag är det redovisning, vilket jag tänker ignorera. På torsdag inget särskilt igen, på fredag ett till prov...
Jo, apropå det gick provet i fredags rätt bra. Tror jag iallafall. Kändes helt okej ivf...

Vad mer. Jag vet inte, jag kände att jag skulle skriva ett inlägg, men egentligen har jag inget att skriva.

Well, apropå skrivande har jag inte riktigt kunnat koncentrera mig på nåt sånt på några dagar... idag skrev jag och Maria lite grand för första gången, och et var ju trevligt :) Men på mina personliga saker har det... njä, det blir inget bra :(

Och så har jag inte svarat på mail ett tag... jag har tänkt att jag ska göra det men aldrig riktigt kommit dit... tror det beror på att första mailet jag måste få iväg är till FTV, och det har jag av någon anledning inte lyckats formulera ännu. Jag ska imorgon, sen ska jag svara på andra mail, jag lovar. Idag är jag för trött, klockan är elva redan... mjufs, och jag har glömt att ta tabletten. Dammit.

Ska göra det nu. Och så ska jag plugga lite kanjis. Och sen ska jag sova så jag orkar upp till skolan imorgon.


Hörs

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Det har stormat kring dig, de senaste dagarna, så jag förstår, att det tar tid innan efterdyningarna har lagt sig:) Men en ljuspunkt är att du och Maria kunnat skriva lite tillsammans i alla fall. Roligt också att det kändes bra på testet i fredags:) Några veckor och tester senare är skolan slut och Teresa kommer:D

Och jag kan lugna dig med, att Maggan bits inte..;)

Kram:)

Teza sa...

=) Kanske är det som är problemet? Att hon inte bits menar jag. ;)
Det här med att skriva med bara en hand var ju svårt ju. Äta choklad och kommentera samtidigt är inte att rekommendera. =)
Kan inte fatta hur lite tid det är kvar nu. =) Jag har i alla fall börjat packa. Eller. Nja. Jag har tagit fram resväskan. =) Något iaf. =)
Suck vad mycket prov. Jobbigt. Själv har jag just skrivit min första akademiska uppstats. Skulle bara vara en sida med 1,5 radavstånd, var ändå jättejobbigt. Tog ... ok, tre timmar för en uppstats kasnke inte är så mycket. =P Men jag var duktig, ok? =)
Ses!

Anonym sa...

Hej Andy!
En fråga, jag har för mig du nämnt du bor på sakura nånting, är det detta du bor på?
http://www.eonet.ne.jp/~sakura-apartment/rent.html

Och i så fall hur är det?
Långt från skolan?

Snart börjar jag på samma skola men vet inte hur jag ska bo, hur bor de flesta i din klass tex?

mvh