Sidor

onsdag 23 september 2009

Hej, nu har jag sällskap igen

Jepp, i söndags kom Teresa hit :D

Åkte och hämtade henne på flygplatsen, det var smått besvärligt att ta sig dit, men jag hamnade aldrig på fel tåg iallafall :) Fick vänta där i nån halvtimme innan hon kom, men det var kortare tid än jag trott, flyget var lite tidigt och det tog inte lika lång tid för henne heller att komma igenom immigration, som det gjorde för mig och Maria :o
Men, men...

I måndags var vi inne vid Teramachi och Loft, visade Japans söthetsfaktor ;) Och lite sånt :)

Igår var vi uppe vid Kyoumizudera :) Det var massor med folk ute! Well, det är helgdagar nu så det är inte så konstigt. Men ändå... kändes inte lika hemskt i ben och kropp att gå upp dit den här gången, det var jobbigare när jag gick dit med Maria förut... undrar varför... men, men :)
På vägen dit såg vi flera stycken folk i snygga kläder. Jag fick bild på de här:
Sen när vi hade gått igenom templet och kom ut igen träffade vi på den här:
En munk :) Tror att det var en kvinna, men som ni förstår var det inte helt lätt att veta ;)
Hon fick faktiskt rätt mycket pengar i sin skål iallafall :)

Vad har jag mer för bilder... jo den här:

Detta är en gata i Gion där de inte har några sladdar och grejer uppe i luften, ska se ut som gamla Kyoto. Sen att det är tillåtet att köra bil där och att stenläggningen är modern förstör intrycket lite grand, iallafall i mina ögon... då är Gamla Stan i Stockholm bättre :p

Aja, efter det åt vi curry och sen åkte vi hem, köpte en massa japanskt godis ;) Sen skrev Teresa uppsats, medan jag... jo jag städade. Eller jag slängde en massa saker iallafall. Har jag gjort idag med, och jag har nu tre fulla stora soppåsar jag ska gå ut med. Usch usch... känns jättetråkigt, hälften av det jag slänger är ju fortfarande fullt användbart :( Men vad kan man göra...


Sen idag åkte vi till Nijo Castle, med näktergalsgolv. Ni har redan sett massa bilder därifrån från de andra gångerna jag varit där, men ni kan få några nu ändå:

Okej, två kan ni få :) På trädgården, det är väldigt fint faktiskt... :)

Efter Nijo Castle åkte vi hem, hämtade Maria och åkte upp till Kitano. Vilket är området där Tarmo bor, och Kinkakuji ligger. Vi hade med oss lite grejer till Tarmo, riskokare och ris, och en ugn och lite alkohol ;) Och Maria skulle upp dit för att bli klippt också. Så vi lämnade det, och sen gick jag och Teresa vidare till Kinkakuji. Som ni också kan få ett par kort på:

Tror jag har lagt upp nästan exakt samma kort förr, men den är så fin så den tål att ses några extra gånger :)

När vi kommit därifrån åkte vi tillbaka hit... gick till Mos Burger för att köpa middag. Fick inte hela beställningen först, märkte vi när vi gått ut därifrån, så vi blev tvungna att gå tillbaka för att få resten. De hade ett helt personalmöte om det, alla samlades kring påsarna för att se vad som blivit fel ;)

Anyway.. . vi fick rätt saker till sist iallafall, gick hem och åt... Sen började jag städa mitt kök medan Teresa fortsatte skriva uppsats. Sen satte jag mig här och skrev blogg. Om ni undrar ;)

Jag vet att jag inte skriver så detaljerat nu, men ni får en massa bilder, och en bild säger mer än tusen ord :) So be happy ;)

Nu är Teresa klar med sin uppsats och jag känner mig rätt avslutad här, så... godnatt :)

Hörs

2 kommentarer:

Unknown sa...

Känner igen mig på bilderna. Teresas också. Jag har varit där :) Bra att någon får nytta av dina saker du inte behöver längre.
Dom jobbar säkert enligt Toyota modellen på Mos Burger. Upptäcker man ett fel så stannar man all verksamhet och försöker utröna varför det blev fel och hur man ska hindra det från att hända igen :)

lisbeth sa...

Kul med sällskap:) Dessutom får man anledning att röja lite och avsaknaden av prylar blir mindre påtaglig;)

Det var en trevlig resa vi gjorde och bilderna får mig att minnas alla våra utflykter till dessa fina och exotiska platser. Kul att Teresa får dela dessa med dig:)

Och snart bär det av till Tokyo:)

Ha det så gott:)