Sidor

söndag 6 september 2009

Fest, dans, and whatnot...

Okej, planen för igår var:
Träffa Bibi och Tarmo vid Kamogawa kring elva, sen vara där och ta lite foton och sånt tills klockan var typ tolv eller nåt och åka tillbaka hem innan sista tåget gick.
Gissa om det urartade?

Henrik hade också planer på kvällen, han skulle ut med ett par kompisar, och sen skulle Tarmo joina dem efter att vi var klara vid floden. Men sen backade hans kompisar ut så Henrik följde med mig och Tarmo till floden istället. Här har ni en bild på allt folk vid Sanjo-bron vid Kamogawa strax efter elva när vi kom dit:
Vi satte oss vid floden och tittade på den här en stund:
Syns inte så bra på bilden, ni får förstora den, men det är en helt enorm fisk. Vi trodde att det var en alligator eller nåt först X) Sen konstaterade Henrik att det förmodligen var en mal eller nåt. Men den var typ en meter lång, jättestor...

Aja, sen kom Bibi typ... halv tolv, hon slutade jobba vid elva. Och vi intervjuade ingen eller så, det blir påhittade svar istället. Vi är inte de enda som gör så, minst en annan grupp hittar också på sina egna svar.
Jag hade förresten på mig kläderna jag köpte i Tokyo, vilket Bibi kommenterade jätteentusiastiskt ;) Tillsammans med att hon var jätteförvånad att jag var ute bland folk, och hade coola kläder, och drack alkohol och whatnot X)
Hon ville också ta bilder på mig, med min kamera, så här kan ni få en bild på mig med de kläderna på mig:
Så ser jag ut :)

Vi satt där vid floden rätt länge, tills klockan var typ ett eller så, så det var för sent för tåg då. Och sen ville Henrik och Tarmo ha öl, så vi gick till The Hub och drack en omgång och pratade... sen tyckte vi att det var dålig musik där, och dyrt med drickan och så vidare, så vi gick ut och köpte dricka på en konbini istället och satte oss vid floden igen.
Well, jag köpte bara en cola, var inte så sugen på alkohol.
Vid floden satt Tarmo och Bibi och pratade, medan jag och Henrik prata om hur man tar sig smidigt mellan Flemingsberg och Västerhaninge, och kom fram till att det inte finns något riktigt smidigt sätt ;) Sen somnade Bibi, hon hade flyttat på förmiddagen och jobbat på kvällen så hon var rätt trött ;) Och sen satt jag, Tarmo och Henrik och pratade om skrivande i typ en timme ;) Det var jättetrevligt :)
Anyway... när klockan var omkring tre ville Tarmo och Henrik dansa. Jag har egentligen aldrig varit särskilt intresserad av att gå på nattklubb, men jag hade ju inte direkt nåt bättre för mig så jag följde med ändå. Och de blev jätteglada ;)
Så... gick till ett ställe som heter Sam&Dave. Henrik sa att de aldrig hade kollat ID förr, men nu gjorde de det, vilket innebar att jag bara behövde betala 1000yen för att komma in, istället för 2000. För det står på mitt kort att jag är tjej, och tjejer går in billigare. Och egentligen är det helt emot mina principer att gå in som tjej, men vad kan man göra, japaner skulle aldrig kunna förstå om jag försökte förklara ändå.
Väl där inne gick vi först till baren för att använda drinkbiljetterna man fick när man kom in. Köpte varsin dricka, och bartendern bjöd oss på en varsin tequila, av någon random anledning. Vi valde att tro att det var för att vi var så snygga ;) Det smakade inte lika illa den här gången som förra, kanske för att jag den här gången fick instruktioner i hur man skulle dricka den, och att vi faktiskt fick med citron också. Förra gången var det bara sprit, det var inte bra :s
Och sen tog vi oss till dansgolvet. Det var rätt awkward i början, men sen när spriten tagit sig in i kroppen ordentligt var det mest roligt ;)
Tills vi tog en paus efter typ en halvtimme (då vi var genomsvettiga) och jag insåg att mitt ID-kort, tågkort och 7000yen inte fanns kvar i mina fickor. De hade ramlat ur medan vi dansade, jag hade valt dåliga fickor att lägga dem i. vi frågade i barerna efter ID-kortet iallafall, sen vid ingången och då var det nån som hade lämnat in det där. Det var en väldans lättnad, jag hade aldrig orkat med all byråkrati kring att skaffa ett nytt Alien Registration Card :s
Tågkortet hittade jag lite senare, nån hade lagt det på ett bort bredvid dansgolvet, men kontanterna är ju naturligtvis permanent försvunna. Inte ens japaner är så ärliga att de lämnar in pengar de hittat på marken nånstans ;) Förmodligen lite också för att det oftast inte skulle göra nån skillnad, vem kan bevisa att det var jag som tappade pengarna? Men hur som helst. De där pengarna hade jag just fått tillbaka från Tarmo och som jag inte hade skrivit in i min budget för att jag tänkte att jag skulle bli glad när jag fick extra pengar...
Klockan fem stängde Sam&Dave så vi gick, och tänkte ta oss till McDonalds för att få i oss lite fett och sen åka hem. Men på vägen dit råkade vi ta en omväg via Ishimaru Shouten - en pytteliten, rätt mysig bar. Där Tarmo och Henrik drack en till öl, och jag åt en tallrik pommes frites ;) Och sen satt vi där och pratade om filmer tills klockan var tio över sex, då vi gick ut och blev chockade över att det var helt ljust ute :s
Gick till McDonalds, sen åkte vi hem. Då hade tågen börjat gå igen ;)

Kom hem, duschade (för jag klarar inte av att lägga mig i min säng utan att först duscha), borstade tänderna, och somnade kring åtta. Sov till halv elva, men det var inget kul att vakna då så jag somnade om och vaknade igen vid halv tre, typ. Gick upp vid tre. Ingen bakfylla iallafall, så det var duktigt av mig igår tyckte jag :)
Sen pratade jag med pappa på Skype, sen gick jag till McDonalds och åt frukost/lunch/middag med Maria, sen gick jag hem och sen städade jag mitt rum.
Har rensat ut en hel massa gamla skolpapper som ska slängas, och lite andra saker. En hel påse full. Och medan jag rensade saker hittade jag ett kuvert med 8200yen i. Insåg att det måste vara pengar jag fick från mamma och pappa efter att de varit här, men jag har inget minne av det. Kan vara att jag missade kuvertet i paketet och råkade lägga det nånstans bara. Eller så såg jag det och gömde det för mig själv för att jag skulle hitta det i efterhand, jag gör sånt ibland ;) Men i vilket fall som helst så är det pengarna jag tappade igår med ränta, så nu är mitt liv bra igen ;)

Så hur som helst. Mitt rum är rent och fint, jag har pengar jag inte räknat med, jag hade jättetrevligt igår kväll/natt, och det är två veckor kvar på skolan. Och om exakt två veckor är Teresa här :D Spännande ;)
Med andra ord är jag glad trots att jag är klantig ;)

Dock är jag alldeles utmattad, fysiskt och psykiskt, så nu ska jag duscha, ta tabletter och sova, och hoppas att jag orkar upp att gå till skolan imorgon ;)

Hörs :)

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Nu händer det saker som i sagorna;) Du dansar till sena natta och tappar saker och någon snäll fe ser till att du får tillbaka det du tappat med råge X)

Din skönhet kommer innifrån och du är alltid stilig i vad du än har på dig:) Du snubblade i alla fall inte på kvällens kostym och tappade skon;) Vore synd på en så ståtlig Askkung. Nu fattas bara någon att dela livet med och leva lycklig alla sina dagar;)

Väntar med spänning på sagans fortsättning:o
Btw kvällen slutade lycklig i alla fall:D

Kram:)

Teza sa...

OMG! Markus har bara svart på sig! Är detta ett bra tillfälle att nämna att jag har färg på mig rätt ofta nu för tiden? ;) Världen är upp och ner. =)
Låter som en väldigt rolig kväll, och thank god för snälla människor som lämnar in saker de hittar. Och för oväntade pengar som bara dyker upp, de är alltid trevliga. Iofs har God left the building, så det kanske var nån annan man skulle tacka. Men ändå. ;)
Ok, nu ska jag kolla mer Supernatural och vara allmänt nördig. Ses!

mormor sa...

Så mycket osannolika grejer du råkat ut för! Få hjärnsläpp råkar alla människor ut för, men att få det just när man ska trycka in koden vid penningautomaten är ju otur. Hoppas att det löser sig med ett ny kod från banken snart.Mystiskt men jättekul att du fick tillbaka allt utom pengarna på nattklubben, men du är i Japan förstås!!! Jag skulle också vilja hitta pengar bara så där som du i någon gammal skräphög .Det vore verkligen fint!
Snygga kläder och framför allt en snygg Andrée!!!
Kram