Sidor

tisdag 2 juni 2009

Juni

Nästan mest fantasilösa rubriken hittills :) Yay för mig ;)

Idag är det tisdag. Åtminstone nu, än så länge, när jag sätter igång att skriver det här. Klockan är mycket så när jag är klar kommer det säkert vara onsdag. Men iallafall.

Skola idag. Träffade min läskiga kines innan skolan, trots att det är tisdag och inte måndag. Och nu bad hon om mitt mobilnummer, och jag kom fram till att jag verkligen måste lära mig hitta på ursäkter att säga nej till sånt, för nu visste jag inte vad annat jag skulle göra än att ge henne det :s Så nu har hon mitt nummer... och jag har hennes... och vet vad hon heter också ;p Ri Jihyun eller nåt liknande (vet hur man uttalar det, men inte riktigt hur man ska stava det med dessa bokstäver för att få det att stämma).

Igår var jag inte i skolan, btw. Drömde elaka drömmar under natten... eller vet inte om drömmarna i sig var elaka, men farfar var med i dem, så jag var ledsen när jag vaknade och tyckte att det verkade som en dålig idé att försöka ta mig ut och umgås med folk i det tillståndet. så jag stannade hemme, storhandlade, och skrev lite, och försökte verkligen plugga, men... gick inte.

Idag efter skolan lyckades jag plugga. Jag satte timern på mobilen på en timme, och tvingade mig själv att sitta och skriva läxa och kanjis och grejer under den tiden. Okej, så gott jag kunde, min koncentration flög iväg ett par gånger och jag var tvungen att resa mig upp och studsa omkring lite i rummet. Är vi säkra på att det inte är ADHD jag har? Kändes verkligen så idag, blev alldeles antsy av att sitta still på lektionen, och som sagt när jag pluggade hemma, och sen efteråt också. Och nu med, kan jag tala om, trots att jag egentligen är trött, kan inte ligga stilla och slappna av. Och blä på det säger jag bara.

Hmm... planer för imorgon. Förmodligen titta på film med Henrik och Maria (gissar jag, det var Henrik som nämnde det imorse, och det brukar ju vara vi). Och apropå det, i helgen nån dag stod jag och Maria och Joel (svensken som bor i Signes gamla lägenhet) och dissade Disney-filmer. Det var rätt roligt. Första gången jag egentligen haft nån kontakt med Joel, har mest bara sagt hej och sånt innan. Och oftare träffat hans flickvän än honom själv ;)
Men ändå, nu gled jag bort från ämnet. Som sagt, koncentration, min hjärna gör lite som den vill idag. Vilket btw märktes under skolan, jag blev jätteförvirrad flera gånger och förstod inte alls vad det var vi höll på med. Hur länge ska den bete sig så här egentligen?

(här fanns ett långt stycke pladder jag sedan läste igenom och insåg att inte ens jag förstod vad jag skrivit, så jag tog bort det. vilket ni inte har någon nytta alls av att veta. Sorry)

Men sak samma, det var nåt mer tror jag... Nästa vecka är det 100 dagar kvar tills skolan slutar! Nästa onsdag. Och fredagen efter det är det 50 skoldagar kvar. Det är jättelite! Hur blev det så lite? :o
Lite skönt är det. Men tråkigt också.
Well, skönt för jag slipper skolan ;) Och får träffa folk igen. Teresa, om 109 dagar! Om jag räknade rätt där... men nåt åt det hållet iallafall. Ses fram emot :D Och sen alla andra folk om... nej, där orkade jag inte räkna, men lägg på typ ett par veckor mer eller mindre ungefär... Ses också fram emot :)
Och tråkigt för att det innebär att jag måste åka från Japan på obestämd framtid! :o Jag tycker om Japan. Okej, det finns delar jag inte tycker om, men i allmänhet... kommer sakna massa saker. Och folk, klassen och lärare... Är jag inte ledsen för ännu för det är ändå relativt mycket tid kvar, men det kommer komma :) Och jag är rädd för att jag inte ska komma tillbaka också. För jag vill tillbaka hit och turista, och hälsa på skolan och säga åt Kurita att "haha, jag klarar mig fint i livet trots att du inte tycker om mig" och sånt ;)
Vi ska träffa svenskar den 19, förresten. Nya svenskar som kommer hit med Blueberry och vi ska berätta för dem om skolan och sånt... och varna dem för Kurita planerar vi att göra ;)
Men det var en parentes. Poängen med detta stycke var... nånting med att jag har varit här mer än två tredjedelar av den planerade tiden nu, och jo, att jag känner att jag borde börja göra lite saker.
För jag har inte turistat särskilt mycket. väldigt lite, faktiskt. Borde åka omkring lite mer, se Kyoto, och så finns det ju massa annat jag vill se också. Åka tillbaka till Tokyo och se lite mer där. Och åka till Hiroshima vill jag göra. Och till Nara igen för det var så fint. Och... ja, man kan drömma sig ännu längre än så. Hokkaido, till exempel. Om man bara hade pengar och tid...
Men pengar är det bättre om än förut. valutan har rört sig åt rätt håll, och igår fick jag en elräkning som var på mindre än någonsin förr, så då blev jag glad. Inte för att det är pengar jag kommer kunna använda förrns i slutet av månaden när hyran och gasräkningen är betald, men ändå ;)

Gah, sluta pladdra nu. Inte bara för era ögons skull (jag tänkte inte alls skriva öron där), utan för min stackars handled som inte tycker om ställningen jag sitter/ligger och skriver i. Är väl förståeligt med tanke på att jag inte ens vet om jag sitter eller ligger ;)

Det var varmt idag, btw. 27 grader som mest. Och soligt och äckligt... men, well, jag får inte så mycket huvudvärk av solen längre iallafall, det börjar gå över :) Har gått över för det mesta, nu räcker det med att jag dricker ordentligt med vatten. En och en halv flaska idag. Var tvungen att köpa en till i skolan för den jag hade med mig hemifrån tog slut. Men så går det väl när man cyklar till skolan i 27 grader och sol. En försmak på den "äkta" sommaren när det kommer läggas till ytterligare 10 grader. Puh. Men det går åtminstone tillräckligt långsamt för att man ska kunna vänja sig lite... de här 27 graderna kändes faktiskt inte lika jobbigt som 27 grader varmt hemma... vilket är konstigt, det ska ju vara jobbigare här. Men det var nog inte så fuktigt idag heller.

Okej, hur gick det där med att sluta pladdra, undrar min handled nu? Och jag svarar: Inget vidare, suck it up.

Flum flum flum, at this point skriver jag bara för att fingrarna inte har nån lust att vara stilla. Och det får min handled säga vad den vill om, sådeså.

Nu är klockan tre minuter i tolv, så jag ska avsluta det här innan det blir onsdag, bara för att... jag kände att det var en bra idé där... fråga mig inte varför :)

Men iallafall. Vi hörs. jag lovar att jag inte har skrivit hälften av det jag planerade att skriva här egentligen, men det får bli en annan dag. Hörs, igen :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Om du nu har den läskiga kinesens nummer så kan du väl lägga in det i telefonboken och sen ställa in så det inte ringer. Kan man ställa in så att mailen raderas automagiskt också?

Det är nog inte ADHD bara lite spring i benen. Sen har du kanske några jobbiga saker att fundera på, farfar, och så börjar du ju redan oroa dig för att skolan slutar, en kines, och hur varmt kan det bli i Japan... Inte undra på om det blir lite koncentrationssvårigheter.

Förövrigt så är det många som fått sparken i här i dag, men jag klarade mig :)

lisbeth sa...

Helt klart spring i benen nu när sommaren kommer och alla vill ut på grönbete:)

Apropå spring, så står Thomas i startgroparna att springa ut och möta verkligheten;) I morgon vid Tyresö slott står vi med flaggor och banderoller och tar emot:)

Att du orkar tänka i 27 graders värme, även om tankarna irrar ibland, och att dessutom cykla och röra på dig, är en stor bedrift.
Skönt att ditt huvud accepterar solen och hoppas nu att din handled blir snäll med dig igen:) Vill inte gå miste om dina spännande inlägg.

Kram

molly sa...

27 grader, tss. Här är det... regn. Det var sommar i en vecka, men den tycks ha försvunnit nu... vi får väl se om den kommer tillbaka ;)

Kinesen verkar lite besatt :o Du får helt enkelt låta bli att svara när hon ringer, så kanske hon fattar vinken :D