Sidor

lördag 6 juni 2009

Du gamla du fria...

Och så vidare :) Råkade just kika på kalendern och inse att det är Sveriges nationaldag ;)
Och Lillys födelsedag, grattis :)
(och förlåt till pappa och Christian som fyllde år förra månaden och jag glömde säga grattis)

Och jag var bara tvungen att börja den här meningen med "och" också, bara för att inte bryta mönstret ;)

Nu går vi vidare. Idag är det lördag. Igår var jag inte i skolan, för jag mådde jättedåligt när jag vaknade. Vet inte riktigt om det var fysiskt eller psykiskt, men... det var jobbigt iallafall.
Men jag var duktig iallafall, skrev massa uppsatser :) Så nu har jag åtta papper att lämna in till Ookawachi-sensei på måndag, så förhoppningsvis slipper jag sitta kvar i skolan och skriva ;) Tror det är... tre uppsatser kvar jag inte har skrivit ännu, men det finns många som lämnat in ännu färre än så. Så nu tycker jag att jag har varit duktig.
Skrev lite mer på mitt projekt också, snart klar :D

Och så försökte jag boka en biljett hem till Sverige... visade sig vara jättebesvärligt. Vill ju flyga med samma flight som Teresa, med Japan Airlines, men de vill naturligtvis inte göra saker lätt för mig. Internationella flygbiljetter kan inte bokas på internet via deras hemsida. Jag måste ringa dem och boka istället. Eller gå via en annan sida, men alla ställen där jag nu hittat den flighten kostar den 26 000 kronor. Och det är jag inte villig att betala. Så nu undrar jag om det kommer kosta så mycket om jag ringer JAL direkt själv, och så undrar jag om jag kommer våga ringa dem... annars kan man kanske ta sig till deras kontor i Osaka. Men även då, jag undrar om det kommer vara så dyrt, för som sagt... för mycket pengar för mig. Jag borde ringa dem och fråga. De hade en engelsk tjänst. Jag menar, på kontoret kommer jag ju förmodligen tvingas prata japanska. Jag ringde faktiskt igår, men lade på när jag började kopplas till en riktig människa jag skulle prata med, för det var jag inte beredd att göra.

Annars... jag borde städa mitt rum idag... eller imorgon.. men egentligen idag, annars kommer jag skjuta upp det till imorgon och så kommer jag skjuta upp det ännu mer och så blir det inte städat... suck, det här är jobbigt... egentligen tycker jag inte det är så stökigt i mitt rum, men jag är rädd för gokiburis. Anna pratade med mig i torsdags förresten, nämnde att hon också haft en sån i sin lägenhet, och hon har jättestark fobi så hon var tvungen att gå och ringa på sina grannar för att be någon att hjälpa henne få ut den. Känns skönt att veta att jag inte är ensam om den känslan :s

Jag vill vara social... försökte ringa på Maria för ett par timmar sen men hon öppnade inte... så antingen sov hon eller så var hon inte hemma... eller så ville hon inte umgås med mig :o Undrar om jag ska försöka igen... Jag är lite sällskapssjuk...


Aja. Grattis till alla examens och grejer :) Grattis till alla sommarlov som ni har redan eller får snart och sånt :o Orättvist är det. Jag har nästan två månader kvar innan jag får sommarlov :(

Men, men. Vi hörs :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Prova Finnairs hemsida. De samarbetar på flygningarna via Helsingfors i alla fall. De fligther Helsingfors-Osaka vi använde hade både ett Finnair och ett Japan airlines fligth nummer...

lisbeth sa...

Ja, det har varit mycket firande och annat som har hänt. Pappa är jättetrött och "plattar kudde" just nu.

Måste kännas skönt att ha skrivit dina uppsatser. "Surdegar" kan ta musten ur vem som helst;)

Att det kan vara så stora prisskillnader på resor. Det är ju rena ockerpriser tycker jag:(

Nu ska jag muta pappa med lite kaffe så att han kan fixa trådlien åt mig;) Sedan ska jag ut och slå gräset och du får fortsätta tampas med telefon:)

Kram