Sidor

söndag 28 juni 2009

Nej, jag har ingen rolig rubrik

Jaha. Klockan är tio i tio, det är söndag kväll... imorgon är det skola igen. Suck.

Aja, annars, helgen har väl varit okej. Skrivit med Maria, fast jag har inte kunnat skriva särskilt mycket på mina egna saker... har ingen inspiration till dem.
Däremot har jag använt mig av ett nytt program pappa visade mig, StorYBook, som jag håller på att lägga in mitt projekt i. Det är jättebra :D Man kan lägga in alla sina karaktärer och alla kapitel och scener och grejer, och flytta om dem lite som man vill, och få en riktigt bra överblick. Väldigt bra för mig som är control freak ;)

Annars. Idag har jag och Maria blivit förföljda av japanska småflickor ;) Vi var ute och gick, och tre stycken flickor i typ tioårsåldern sade hej till oss, och sen gick de typ några steg bakom oss, och fnittrade och pratade med varandra. Och jag ville vända mig om och tala om för dem att jag förstod vad de sa ;) För det gjorde jag. De gick och undrade om de skulle våga öva sin engelska på oss. vilket de gjorde, lite grand, de frågade varifrån vi kom "What are you from?" och vad vi hade för mål med vår promenad "where do you go?" ;) Och så fnittrade de lite mer ;)

Annars glömde jag i förra inlägget skriva: Katsumi-sensei läser Grottbjörnens folk! :o Eller just nu femte boken, på engelska ;) Det var lite roligt att få reda på.

Och... igår var jag duktig och städade mitt rum. Idag tänkte jag städa köket och toaletten också, men det orkade jag inte göra. Mycket för att jag somnade vid fem imorse, vaknade vid tio och sen har haft huvudvärk hela dagen.

Det var meningen att det här skulle bli ett längre inlägg. Men jag kan inte komma ihåg vad det var jag tänkte skriva egentligen. Så det får bli ett kort, tråkigt inlägg helt enkelt, kanske kommer det ett roligare nån gång senare.

Hörs

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Roligt när man får verktyg som fungerar och gör arbetet lättare:) Önskar vi hade ett sådant på jobbet också:(

Inspirationen kommer nog när den är redo och är det så varmt som det är här just nu, intar kroppen viloläge och hjärnan stänger av;)

Här letat efter några bra vilstolar idag, men allt är slut:(

Hoppas du får sova så huvudvärken försvinner:)

Kram:)

Unknown sa...

Kul att StorYBook var bra :) Nästa gång någon tror att du inte förstår, som dom där tjejerna. Säg några ord på japanska till dom. Du behöver inte kommentera det dom säger. bara några ord på japanska... Glöm inte att berätta vad som händer :)

Jag gick och lade mig ett i natt det var jättejobbigt.

Teza sa...

Jag är en dålig, dålig människa. Dumma mig! Som inte har kommenterat på ett tag menar jag. Illailla. =)
Jag vill bo i landet med enhörningar och Obama-kungen, om det är ok? Kanske kan bo i erat land om jag får vara med och tjäna massa pengar? ;)
Mycket söt varelse som jag inte minns från Mononoke hime (eller hur det nu stavas med bokstäver), men som jag tycker om. Kanske ska se den igen. =)
Och den meningen makade inte sense för mig heller. ;)
Finns Grottbjörnens folk på japanska? Hihi, kul. =) Vilken är femman? Den tråkiga? ;)
Ses! (Faktiskt! =))