Sidor

fredag 12 juni 2009

Nu kommer jag hem :D

Okej, inte "nu" kanske, men nu har jag bokat och betalat, och fått biljetten hem :)
Kommer till Arlanda den 30 september klockan 22:35. Det är rätt sent, men jag förväntar mig att bli upphämtad ;)
Biljetten kostade till sist strax under 12 000 kronor. Och jag har en returbiljett om jag skulle få för mig att åka tillbaka till Japan den 7 oktober. Ingen större risk ;)

Woho! Det känns faktiskt rätt skönt... att ha det gjort, nu vet jag att jag kommer att komma hem :)


Annars hade vi ju som sagt prov idag. Tror jag kommer få bättre resultat än på förra provet iallafall ;) Fast inte lika bra som på första. Men, men. Kändes ganska bra iallafall :) Fjäskade lite på en uppgift där man skulle tänka själv och skrev att jag tycker om snälla människor typ läraren ;)
Och efter provet lekte vi lekar på lektionen :s Bland annat en som hette "Fruit basket" som jag inte riktigt vet vad den heter på svenska, men... man sitter i en ring, en står i mitten och säger typ "alla som har på sig byxor, res er upp" och då måste man resa sig upp om man har på sig byxor, och den som står upp ska sätta sig ner på en stol, medan alla andra försöker sätta sig på en ny stol, och en får ingen stol - och så vidare. Och enligt de reglerna vi lekte efter skulle man när man stått upp tre gånger sjunga en sång inför alla andra. Och gissa vem som var den ende som var tvungen att stå upp tre gånger? Den som hatar såna här lekar mest av alla naturligtvis. Blä. Sjöng typ två rader av "Bä bä vita lamm" så tyst jag kunde :s
Sen var det en annan lek. Samma ring, alla satt ner. Och så sade någon ett ord, den som satt bredvid skulle säga ett ord den kom att tänka på när den hörde det. Men det blev för svårt för folk sa ibland ord som den bredvid inte kände igen. Så vi ändrade det till att någon sa ett ord och den bredvid skulle säga ett ord som började på den stavelse ordet innan slutade på. ringo-gohan-hantoshi-shigoto-tomato och så vidare. (detta japanska ord som betyder äpple, ris, halvår, arbete och tomat (duh)) :) Det var lite lättare.
Det var en väldigt rolig lektion, även med det jobbiga i att sjunga inför klassen :s Inget egentligt pluggande, vilket Kubota-sensei bad om ursäkt för senare X)

Nästa lektion var Katsumi-sensei, och den gick till som en vanlig lektion.

Efter skolan gick jag och Maria till en 100-enshop. Jag köpte fem lådor som jag tänkte ha mat i. Det var för få, så imorgon måste jag in och köpa fler. Jag har nämligen planer på att organisera om lite i mitt kök, och skydda min mat bättre mot gokiburis.
Anna har för övrigt lovat att ge mig gift mot såna, som jag kan sätta ut om jag ser några fler i min lägenhet. Hon har flyttat till en ny lägenhet för hon såg för många i sin gamla. Och hon har som sagt en ännu värre fobi för dem än jag har :s Stackarn. Men iallafall, hon är snäll som erbjöd mig giftet hon hade kvar :)

Sen satt jag och Maria och skrev en stund. Lyckades äntligen faktiskt skriva lite grand, vi har ju varit dåliga på det på senaste tiden.
Och sen... well, sen spenderade jag några timmar med att kika lite extra på flygresor och boka min resa och sånt :) Sen började jag skriva detta, bara för att upplysa er om att jag med säkerhet kommer hem :) Och nu är klockan tio i ett på natten och jag är trött, så jag ska gå och lägga mig egentligen. Imorgon ska jag svara på alla mail jag har liggandes, jag lovar.

Vi hörs :)

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Arlanda 30 sept kl 22.35 står vi och väntar på dig på Arlanda. Var så säker:) Nu måste jag räkna hur många dagar det är .... 110 dagar! Nu är det inskrivet och noterat i kalendern också! Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva, för jag blev så glad X)

"Fruit basket" låter som en variant av "Hela havet stormar". Att sjunga "Bä bä vita lamm" var fyndigt, när man känner sig som ett fån i fårskocken;) Bra jobbat, både med provet och att stå inför alla och sjunga:)

Har också organiserat om i köket på Åland med förvaringsburkar i skafferiet. Vill inte heller ha påhälsning av myror och annat snusk:s Jag tror pappa vunnit över getingarna också. Han stoppade igen springorna under taket med plastpåsar efter att ha sprutat gift.
Sophinkar med lock kan vara bra också. Nu håller jag på dig, att du vinner över gokiburis:)

Förstår att du är trött efter en sådan händelserik dag:)
Sov gott:)

Kram

mamma sa...

VÄLKOMMEN HEM:)

Henrik sa...

Jag har inte skrivit upp det ännu. Men jag kommer inte att glömma det, lovar 09-09-30 22:35. Allmän varning för vilsna människor som tittar åt fel håll när dom går över gatan. Ska kanske ta med ett koppel.

Bä bä vita lamm är ju oerhört exotiskt, åtminstone om man är kines eller japan.