Sidor

lördag 20 juni 2009

Av med pengar gör jag...

Jepp, en massa pengar har jag gjort av med idag. Strax under tusen kronor. Dels på breast binders, vilket är precis vad det låter som om man förstår engelska ;) Anyway, klädesplagg som är fruktansvärt dyra(jämfört med kläderna jag i vanliga fall köper), men har gjort mitt liv mycket enklare sen jag hittade dem :) Har köpt ett par nya som ska vara mindre jobbiga att ha på sig när det är så här jäkla varmt! För de jag har nu är jättebesvärliga att få av och på sig när man svettas så mycket... numera är det i min lägenhet konstant över 26 grader varmt om jag inte sätter på AC, vilket jag gör lite då och då för det är outhärdligt.
Och just nu håller jag på och laddar ner musik lagligt! Första gången jag någonsin köper musik. Heather Dale, jag har nu köpt alla hennes skivor i Mp3-format :) För att hon är så bra och jag blev så besatt så... well, var tvungen helt enkelt, när hon faktiskt erbjöd nedladdning och inte bara skivor :)
Och imorgon kommer jag göra av med ännu mer pengar, för jag har bestämt att jag måste köpa mig ett par skor till. För nu kommer regnperioden på riktigt, hela veckan från och med imorgon ska det vara regn och åska och sånt. Och för att inte behöva gå i dyngsura skor hela tiden måste jag nu köpa mig ett till par. För som sagt, tygskorna är blöta i två dygn efter att jag varit ute i oväder.
Och så tänker jag köpa mig en solfjäder, vilket iofs inte kommer bli särskilt dyrt, det går att hitta för 100yen.
Jo, och så råkade jag tvätta min Mp3-spelar igen idag :s Och nu har den helt givit upp :( Så fort jag trycker på en knapp sätts den på, och så fort jag trycker igen - på vilken knapp som helst i båda fallen - stängs den av. Så... nu måste jag köpa någon form av ny musikspelare. Blir förmodligen en I-pod, för det finns inte särskilt mycket annat här. Lite irriterande.

Och apropå åskväder (som jag skrev om där uppe alltså) så börjar jag bli paranoid för dem nu. För det var ju åskväder för tre veckor sen ungefär. Och kvällen efter hittade jag en gokiburi i lägenheten. Och så var det oväder igår, och igårkväll hittade jag en till gokiburi. Så nu undrar jag om de inte kommer in hit när det åskar :s isf kommer jag få en invasion här under veckan... blä :s
Fast igår var jag inte lika förskräckt... jag sopade bara ut den genom dörren, stod där och blängde en stund... sen hade jag svårt att sova, och for upp skrikande när jag kände någonting på min arm, som förmodligen bara var inbillning... så jo, jag var lite äcklad, men inte lika mycket som förra gången. Kan iofs ha varit för att jag såg den i köket och kunde få ut den med en gång och inte behövde ha den icke synlig i lägnheten...

En sak är iallafall säker; min spindelfobi är mer eller mindre helt borta. Jag önskar mig till och med spindlar nu efter att Henrik upplyste mig om att om man har spindlar i lägenheter har man inte gokiburis.

Hmm... för övrigt börjar jag bli lat. Klarar inte av att laga mat längre. Det är egentligen inte så myclet lathet som för att det blir ännu varmare i lägenheten så fort man tänder spisen. En jäkligt irriterande sak med gasspisar, huh... Dessutom är det så varmt i allmänhet så man inte orkar äta särskilt mycket ändå... så numera köper jag obentos (lunchlådor) på Life, eller äter ute eller... äter inte alls när det blir för jobbigt ;p Det är rätt dåligt av mig. Men jag måste nästan äta mat man inte behöver laga till, och det finns ju inte så mycket sånt. Eller? Måste också påpeka att det är jäkligt dyrt att äta sallad här. Grönsaker är väldigt dyrt.

Det här blev väldigt mycket ekonomiskt prat X)

Aja... jag ska ta min tablett nu, och så ska jag skriva lite. För en av mina karaktärer lämnar mig inte ifred... han bara pratar med mig hela tiden och berättar en massa saker jag inte vill veta om honom.
Det är faktiskt så att mina karaktärer från berättelser rätt ofta har en egen vilja. Vilket är irriterande när deras vilja inte är samma sak som min vilja. Blä på dem.

Men sak samma. godnatt :)

3 kommentarer:

Teza sa...

Coolt, men dyrt, med breast binders. Kommer ihåg att du pratade om att de hade mycket såna i Japan. Eller har jag drömt det? =)
Du, jag kanske har fått din spindelfobi? Iofs int elika illa som du hade, men sen det gömde sig en spindel under min säng är jag lite paranoid. Kan de inte lämna mig ifred?
En annan sak som är äcligt är fästingar. Bara så du vet. =) Nu när vi ändå pratar om sånt. ;)
Och för en söt gokiburi så kan man kolla på Wall-E. Den är söt. =)
Man ska inte tvätta sin Mp3-spelare. Har jag hört. Men en i-pod kan ju vara bra? Eller?
Ängel på din brevlåda. ;)

Unknown sa...

Gick det inte att få dö på mp3 spelaren med mindre än att tvätta den? Jag vet att du har önskat livet ur den länge, för att köpa en hmmmm I-pod....

Intressant det där med spindlar, tror du att du kan tycka om en spindel? För övrigt så håller jag med Teresa fästingar är det största bekymret. Har plockat en hittills...

Förstår att det är jobbigt med varm mat när det är så varmt. Och det gäller naturligtvis även hamburgare :) Men suchi är kall och mycket lämplig när det är varmt tror jag :)

lisbeth sa...

Såg i en tidning för inte så länge sedan, senaste nytt från Japan: BH för män. Fanns bild också;)

Nya kläder behöver man faktiskt kosta på sig då och då. Ett nödvändigt ont;)
De ska dock tåla tvätt. Undrar när Mp3-spelare, mobiler och Ipodar blir tvättbara? Pengar är det ju redan;)

När jag var på Hasseludden och badade "Japanskt" i varma bassänger, rekommenderade de att lägga en blötlagd, kall, handduk på huvudet för att klara värmen bättre. Så håll huvudet kallt;)

Kolla på nätet (Arla, Coop t.ex) och se om du kan få förslag på kalla rätter:)

Hälsa dina karaktärer att det är du som bestämmer:)

Kram:)