Sidor

fredag 26 juni 2009

Konstigt pladder, I guess

Idag var en rolig dag i skolan. Vi hade prov. Först kanjitest, som gick... tja, kommer nog få åtta av tio tror jag. Så det är ju bra. Sen hade vi ett större prov, på kapitel 5. Tror på ett rätt bra resultat där med... well, 40 av 50 eller så. Också okej.

Men iallafall, under andra halvan av första lektionen tittade vi på nyheter ;) Nyheter ihopsatta för barn, som vi bara nätt och jämt förstår. Men ändå, det är kul :)
Och andra lektionen tillbringades med att skapa länder ;) Vi skulle lära oss hur man säger vad man inte får göra och vad man måste göra och sånt. Regler. Så vi skulle skapa egna länder och göra egna lagar. Alla blev flummiga, kanske mycket för att exempellandet var ett land där man hamnade i fängelse om man inte idrottade ;)
Jag var med Loca och Victor och vi gjorde ett mycket sadistiskt land med slaveri och jättehöga skatter på allt utom luft, där ingenting spelade någon roll så länge vi fick massa pengar ;) Och vem som helst fick komma in i landet, men man fick inte lämna det ;) Vi tyckte det var jättebra X) Men ingen ville bo i vårt land :o
Det land de flesta ville bo i var det landet där det var olagligt att ha kläder på sig :s Nummer två var det där man hade enhörningar med magi istället för elektricitet, och kungen valdes efter vem som mest liknade Obama ;)

Annars... jag har börjat läsa manga på japanska på riktigt. Well... försöka... det går ganska bra :) Bortsett från alla kanjis jag inte förstår. Framförallt i mina nya böcker där det inte ens finns furigana. Vilket är hiragana och katakana skrivet bredvid kanjis så att man vet hur de ska läsas. Men jag förstår iallafall lite grand, så jag är duktig ändå :) Måste bara plugga kanjis så jag förstår resten också :)
Måste också verkligen börja skicka hem böxker nu, för nu får inte allting plats i bokhyllan längre... kommer få samma problem när jag kommer hem, att de inte får plats i bokhyllorna där heller... vad jag kommer ihåg har jag inte så här mycket plats för nya saker iallafall... men, men, det blir ett senare problem :)

Just nu... försvann jag härifrån en stund så nu vet jag inte riktigt vad jag skulle skriva X)
Vi har fått lappar av Kruita. Vi som har varit borta så mycket att vi har under 84% närvaro än så länge. Jag har 81.4% tror jag. Men jag visste redan det, jag har faktiskt full koll på hur många gånger mer jag kan vara borta. Tio gånger till, en gång i veckan ända tills vi slutar. Hade jag räknat ut långt innan Kurita kom och berättade hur mycket vi fick vara borta ;) Det är rätt svenskt... planera hur mycket man kan vara borta utan att hamna i trubbel ;)

Annars har det väl inte hänt så mycket, tror jag... jag har tänkt på lite andra saker under veckan jag tänkte jag kanske skulle skriva här, men... nu kommer jag inte på nåt mer. Det kanske kommer imorgon :) Just nu är klockan tjugo i två på natten så man kanske skulle sova. :)

vi hörs

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Äntligen, har saknat dina blogginlägg:)

Tänk om man fick skapa sitt eget land och samhälle ändå, då skulle det bli fred på jorden, eller...;)

Hopps, pappa skulle kommentera dina bokhyllor och så blev han bara nerkopplad:o
Han återkommerX)

Frånvaro kan vara på flera plan. Man kan faktiskt vara frånvarande fast man är närvarande;) Har du tagit med det i beräkningen också?;)

Hög tid att sova, även här. Lite kvällste först:)

Kram:)

Unknown sa...

Varför gör datorer så här, bara stänga av sig när jag håller på att skriva som bäst. När det var så oerhört kreativt :)

Vad sjutton var det jag skrivit?@!££££¤¤¤¤@@@....

Nå väl hmmm låt se....

Jo, Du kan väl vänta med att skicka hem dina böxer. Jag menar dom kan vara bra att ha en stund till. Du ska ju ändå vara kvar i Japan ett tag till...

När det gäller bokhyllorna så har du väl ungefär en meter kvar att fylla. så det är väl inga problem att skicka hem en bok eller två...

Jag tycker det är fantastiskt att du klarar krumelurtesterna så bra. Jag menar att jag skulle aldrig klara att skriva krumelurer så bra att en japan skulle ge mig 8 av 10 :)

För övrigt så vill jag inte bo i ett land där du är president. Jag kommer och hälsar på i bland i stället :)

Vad händer om man varit borta mer än 84%? Automatisk intagning på kloster? eller kemikaze skolan? Jobb på McDonalds?

För övrigt så är det skönt att sova på natten. När man är uppe så här sent så skriver man bara fel hela tiden.

Nu är det natt, hoppas du sover gott. Jag gör det strax.