Sidor

söndag 31 maj 2009

Another update from... well, who do you think?

Okej. Först och främst. Jag fick en del sömn inatt. Vid fyratiden på morgonen lyckades jag fösa ut gokiburin genom dörren, och stå och blänga misstänksamt på dörren för att se till att den inte klättrade in igen. Sen lyckades jag övertyga mig själv att den inte skulle komma tillbaka in, och till sist lyckades jag somna.

Och idag... jag och Maria har skrivit lite på flummiga saker. Och jag har lovat mig själv att inte äta hamburgare nästa månad... well, inte så ofta iallafall. Eftersom min mor läser detta ska jag inte berätta hur många gånger den här månaden jag har ätit på McDonalds för att jag varit för lat för att laga mat... och för att jag inte vill ha spisen på särskilt mycket för det blir så jäkla varmt här inne...
För ja... imorgon är det juni, och då är det sommar. Och det blir varmare och varmare. Nu skiftar temperaturen i min lägenhet mellan 24-26 grader. Jag har skaffat mig en jättefin termometer, btw :) Ska se om jag har en bild på den... hade jag inte, och jag orkar inte upp ur sängen för att skaffa mig en, det kanske kommer senare. Den är jättefin med färger och grejer iallafall :)

Och så småningom, snart, kommer regnperioden också :) Vilket jag ser fram emot eftersom jag som sagt älskar regn ;) Bortsett från att jag nog måste köpa mig ett till par skor, för mina tygskor är fortfarande dyngsura efter igår :s Och så kan vi ju inte ha det... suck, shopping...
Fast jag har faktiskt på sista tiden börjat fundera på att köpa finkläder... vet inte riktigt vad för sorts finkläder, behöver inte ens vara gjorda att vara det, bara lite enkla, relativt normala... jag vet inte, kände att det skulle kunna bara bra att ha.

Imorgon är det skola igen. Vi ska ha prov. På kapitel 3. Och jag har tänkt att jag ska plugga på det, men min hjärna har jättesvårt att koncentrera sig på en sak i taget, vilket gör pluggande ännu besvärligare än normalt...

Usch, vad jag är trött... klockan är lite över tio... Egentligen tänkte jag att jag skulle skriva något sorts långt inlägg om lite random saker här, men nu blev jag för trött för att göra det. Min kropp är lite förvirrad också.

Aja, vi hörs :)

3 kommentarer:

Teza sa...

Eew säger jag bara. Förstår dig helt, såna är jätteäckliga. Glad att vi inte har så många såna i Sverige. Har hört att man inte ska döda dem, för då utlöser de ett feromon som lockar till sig andra av sin sort. Vet inte om det stämmer på de japanska, men man vet aldrig. =)
See how good I was, didn't even mention the name of it? ;)
Regn och åska är verkligen härligt, jag skulle vilja ha ett riktigt oväder här också. Men nu börjar det ju bli sommar, så då ska det ju regna. ;)

Unknown sa...

Det börjar bli dax att på allvar fundera på någon slags nätdörr så du får in frisk luft och håller kreaturen på utsidan.

Kan man täta under dörren så dom inte kan komma in där? Har för mig att du såg någon komma in där...

annars så får du väl sitta inne på toaletten och plugga. Den kan ju inte ha tinat ännu...

lisbeth sa...

Du fixade det, snyggt jobbat, lite trött, men ändå:)

Sol och varmt är det här med, bakom munskydd, tjocka som duntäcken, vinylhandskar, som sitter som korvskinn på svettiga fingrar och plastförkläden, som klibbar:(

Nya kläder är alltid kul, dock mindre roligt att anskaffa om man inte har inspiration, men inspiration har du ju haft ett bra tag nu så det ska nog går bra:)

Sov så gott!