Sidor

onsdag 7 januari 2009

Sista lovdagen

Hej på er.

Ja, det var en stund sen... vilket beror på att jag inte har gjort särskilt mycket intressant sen sist. När var det, den andra, va? Tror det (nej, jag orkar inte kolla upp det) :p

Jaja... sen blev det lördag, kommer inte riktigt ihåg vad jag sysslade med då... sen blev det söndag, då kom Henrik hem. Han hade varit ute och reste med Yoshi under nyår. Så han kom hem och vi hyrde film och åt tillsammans på kvällen. Två filmer - Aeon Flux och Lost in Space. Båda science fiction ;) Och båda riktigt bra... Aeon Flux hade en snygg tjej som kunde slåss i huvudrollen, och Lost in Space handlade om rymden och tidsresor... kan det bli bättre? ;) Well, filmerna var inte de bästa jag har sett, men va fan... :)

Iallafall. Sen måndag. Jag vaknade vid tjugo i nio redan, vad pigg så jag gick upp. Och då tänkte jag att jag skulle ut och shoppa. Skulle kunna ha nytta av nya kläder, och det var ju nyårsrea så allting var billigt... gick runt i affärer en liten stund, men det var så fruktansvärt tråkigt. Plus att jag inte ens vet vilken storlek jag har när jag shoppar hemma, än mindre här ;) Och allt jag hittade som jag eventuellt kunde tänka mig hörde inte till rea-varorna vad jag kunde se, så jag gav upp till sist och gick till Random Walk istället. Bokaffär - enda bokaffären jag har hittat här som har ett decent utbud av engelskspråkiga böcker. Som stänger den 15 januari :( Så nu har de 50% rea på alla böcker. Och engelskspråkiga böcker är i vanliga fall mycket dyrare här än i Sverige, men med 50% så kostar de... well, bara lite mer än i Sverige ;) I vissa fall billigare :)
Köpte två manga-böcker, en bok av David Morrell (han har skrivit Rambo för de som inte vet - den enda av hans böcker jag hittills inte gillar), The Lies of Locke Lamora (fantasy-bok), och en bok som hette "The Red Volcanoes - face to face with the mountains of fire". Massa bilder av vulkaner och lava, vilket jag tycker är jättecoolt, så jag ska - hör och häpna - förstöra den boken :s Skära ut bilderna och sätta upp dem på min vägg så den blir lite mindre vit :)
Enda problemed med det är att jag fortfarande inte har nåt bra att sätta upp saker med... som sagt, tejp funkar bara ibland, och nålar går oftast inte in i väggen, och lämnar ju massa hål efter sig när de väl gör det... vill ha Signes plastbitar, som hon påstår finns i 100yens-affärer, men som jag ännu inte hittat några av :(

Jaja, nog om detta.
Det blev tisdag... what was that, igår? Jepp, igår... vad gjorde jag igår...
Jag vaknade tidigt igen - eller ja, nästan tidigt, klockan var tio. Var uppe. Ville äta, men hade inget hemma... funderade på att gå och handla, men det orkade jag inte :p Försökte till sist göra någonting med pasta och nån sorts sås, men det blev äckligt så det blev inte mycket ätet av det.
Till sist gick jag ut på en promenad. Råkade träffa på Tarmo vid stationen ;) Han var på väg för att träffa Signe och köpa en cykel :p Jaja, jag gick vidare norrut (åt det hållet där Tarmo bor, btw). Vet inte riktigt hur långt jag gick. Men en halvtimme ungefär, sen vände jag om.
Så hade klockan blivit halv fem och jag bestämde mig för att äta middag, för nu var jag jättehungrig ;)
Så... åt middag, sen pratade jag med pappa i telefon och chattade med Teresa i några timmar, sen duschade jag, sen chattade jag med Jennie en kort stund sen trodde jag att jag skulle sova. Men icke, då. Klockan var över ett då, men jag lyckades inte somna förrns hon var över fyra. Trots tablett. Suck.

Vaknade strax innan tolv idag, cyklade till postkontoret och tog ut pengar, sen till affären och köpte mat. Jag älskar dem, man kan köpa 9 fläskkotletter för 1000yen - vet inte om det är billigt jämfört med Sverige, men här känns det väldigt billigt :)
Men iallafall. Sen åkte jag hem. Sen satte jag igång att organisera mitt liv lite grand ;)
Well, grejen är att jag har blivit tvungen att slänga en massa mat för att jag inte atit upp den innan den blev dålig, och det tyckte jag var onödigt. Dels drar dåliga saker till sig äckligheter, och dels är det ju slöseri med pengar... så nu har jag planerat när jag ska äta det jag köpte idag :) Gjort en matlista, get that ;)

Ja... annars... well, tror att Tarmo planerar att komma hit nån gång i kväll (klockan är fem just nu).
Och imorgon börjar skolan igen... försöker se fram emot det, men det är ju trots allt skola ;) Aja... det är skola i två dagar, sen är vi lediga i tre. Måndag är en röd dag här.

Och på söndag ska jag träffa Masae igen. Vi ska bowla ;)

Och just det, jag har lagt färdigt mitt puzzel :D Här har vi det:
Fint va? :)
Har klistrat ihop det. Man får med genomskinligt klister man kan stryka över puzzlet när det är färdiglagt :) Så nu ska det hålla ihop :) Ska jag bra lista ut vad jag ska göra med det ;)


Och med detta... godnatt, vi hörs nån gång i framtiden :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan... Nu är jag hemma igen efter nästan 2 veckor i gbg
Hoppas du har haft ett skönt lov
Kram Vinkis



ps suelsorm är min verifiering
ds

Teza sa...

Haha, jag finns med i din blogg! Alltid lika kul. =)
Blev sugen pa att bowla nu, hoppas ni har kul. Skont med lov, men nu ar det slut. Se till att lara dig lite svordomar pa japanska innan du kommer hem, for sana vill jag kunna. =)
Ska aka buss i 23 timmar imorgon (I know, I'm obsessed, men 23 timmar!). Skulle gjrna ha alla dina bocker da. Helgeran, btw! Klippa i den stackars boken. Ajaj. =)
Well, enough ramblings. Vi hors!

Anonym sa...

Kul om fler har cyklar så kan ni göra cykelutflykter:) Svårt cykla här just nu. Fick skotta idag, då ingen var här och gjorde det;)

Vackert puzzel, en bild man blir glad av. Vilket tålamod att få alla bitarna på plats:)

Bra planerat. Maten är till för dig och inte för vidrigheterna:)

Och du kan säkert planera skolarbetet också, nu när vardagen börjar:) även om det känns trögt efter all ledighet;)

Vill du ha fler recept så säg bara till:)

Lycka till!

Anonym sa...

9 fläskkotletter, hoppas ditt kylfack hållerordentligt kallt, annars blir det fläskkotlett varje dag :) Eller är det sådana där vakuum förpackade som håller länge?

Du samlar vuxen poäng :)

Kul och bowla på japanska. Ha öronen öppna så lär du dig en massa ord som ska föras vidare till Teresa...

Fint pussel, himlen är varje pusslares dröm. Fin bild är det i alla fall.

Ha det bra.

Anonym sa...

Du ska bowla! Hahahaha. Är du bra på att bowla? Det känns som att vi borde ha pratat om bowling nångång? Och om du är som jag, vilket du ofta är, så är vi inte så bra på det... ;) Ta kort :D Mig gilla kort.

Jag har spelat ett playstationspel som var en blandning mellan disney och final fantasy... jag kände igen en kille ;)

Jag har fortfarande inte lärt mig hur din tid funkar mot vår tid. Hm.

Och skolan börjar imorgon. Sucksuck.