Sidor

torsdag 29 januari 2009

Bowlat!

Jag gick till skolan idag. Och det gick bra, ingenting var särskilt jobbigt. Så det var ju bra :)
Sen gick jag och Tarmo och Gabbi och bowlade efter skolan :D Vi pratade lite om det på rasten, Tarmo upplyste oss om att han aldrig någonsin hade bowlat tidigare, och Gabbi visste var det fanns ett bowlingställe, så vi bestämde oss för att gå dit :)
Tyvärr hade jag inte kameran med mig till skolan, så jag har inga bilder därifrån. Men vi går säkert dit fler gånger för vi hade jättekul :)
Jag lyssnade efter svordomar, men tyvärr hörde jag inga. Japaner svär inte. Däremot skriker de jättemycket! När klotet är nära att falla i rännan skriker de, när den gör det skriker de, när den inte gör det skriker de, när någon nästan får strike skriker de, när någon får strike skriker de, och så vidare och så vidare. Alltså, ordlösa, gälla skrik som låter likadana när de är glada som när de inte är det ;)
Iallafall... själva bowlingen gick naturligtvis till som bowling gör oavsett var i världen man är ;) Vi spelade fyra omgångar. Gabbi vann två omgångar, jag vann två, och jag fick flest poäng totalt.
Det var på femte våningen av ett stort gaming center. På fjärde våningen fanns det även biljard och darts :) På tredje våningen kommer jag inte riktigt ihåg - bara random spelamskiner, enarmade banditer osv. På andra våningen fanns det liknande saker.
När vi hade bowlat klart fick vi två stycken "tickets" för gratis spel på våning ett och två. Egentligen tror jag inte vi får spela på vissa såna där saker, men... well, vad ska man göra ;)
På våning två fick vi tjugo "medals" vilket sammanlagt är värt 300yen. Jag spelade bort dem på såna där roliga saker med massa medals i så stoppar man i en till och så ska det ramla ut fler... eh... nej, jag kan inte beskriva det bättre än så ;) Iallafall, jag tycker de är roliga, men jag spelade bort det jag hade så fort jag bara kunde. Vet att jag blir spelberoende annars :p
Gabbi spelade lite roulette, och nåt mystiskt spel där man skulle skjuta fiskar... och ja... kan inte räkna upp allt mystiskt som fanns där ;)
På nåning ett fanns "UFO-catchers". Såna där som finns överallt med massa gosedjur, leksaker eller liknande, som man ska fånga en av med en krok. Som de små fula aliens i Toy Story ;) "Claaaw"
Hrm, iallafall. Jag försökte fånga en glass, men den ville inte :(

Så... nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva. Jag hade jätteroligt iallafall. Nästa gång får vi hoppas att jag har med mig kameran :)

G'night :)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul med bowling. Intressant att man kan ha ett helt "tempel" med bara spel. Men du måste ju ta med dig kameran slarver :)

Anonym sa...

Heja, heja! Du är bäst,
alla andra kommer näst:)

Så japaner skriker gällt. Då kanske jag ska behålla mina vaxproppar ett tag till;)

Mm, jag vet några som spelade en del på en färja...;)

Härligt att dagen vart så lyckad:)