Sidor

tisdag 13 januari 2009

Halvdag

Hallå. Idag blir ett kort inlägg, för jag vill bara klaga lite.
Tanaka var sjuk idag så vi hade inte hans lektion. Alltså bara halvdag idag. Men japanese people being japanese, det innebär att vi ska komma till skolan den 19 mars istället.
Kursen slutar egentligen den 18 mars, fick jag reda på idag, men nu måste vi alltså till skolan dagen efter för att ta igen lektionen vi inte hade idag. What's with that? Mjufs, det gjorde mig sur. Det är väl ingen katastrof om vi missar en lektion? Det har vi ju faktiskt gjort förut, och jag känner mig inte mindre utbildad för det ;p

Ska också klaga lite på att Blueberry inte har stor koll. Pratade med Paulina idag, och hon sa att enligt Blueberry slutade kursen den 13 mars, så hon har bokat flygbiljett hem den 14. Så hon missar de sista dagarna. Rätt synd om henne.

Och ja, för att klaga lite mer on other peoples behalf - Tarmo har tappat bort sin plånbok idag. Nånstans medan han cyklade till skolan. Mycket jobbigt för honom. Men man får väl hoppas att det är en snäll japan som hittar den och lämnar in den till en polisstation eller så...
Och Maria var på dåligt humör idag och orkade inte ens gå till skolan... det är nåt fel på den här dagen :s

Men rollspelet gick bra iallafall :) Alltid något litet ljus i mörkret :)
Och jag har köpt sex stycken nya böcker för under 300kronor ;)
Och jag har gjort alla läxor till imorgon, pluggar just nu lite extra kanji bara för att det är kul...

Så okej, jag är på rätt bra humör trots allt :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken tur att olyckorna inte är dina :)

Det innebär att vår papper hemma inte stämmer riktigt? Jag vill minnas att det står att ditt lov börjar den 13:e, men nu börjar det alltså den 19:e, eller?

Kul att rollspelet gick bra, komm ihåg det till nästa gång :) Sen får du väl gå och försöka smitta ner Maria med lite gott humör...

Andy sa...

Ja, det känns lite skönt att jag personligen har klarat mig :) Och jag ska försöka komma ihåg att rollspel inte är så hemskt :)

Jepps, papperen ljuger. Min sista skoldag är den 19mars.

Anonym sa...

Felet på den här dagen är att det är den 13:e, dock inte fredag som tur är;)

"Bläberry" :(
Hur länge är lovet sedan?

Kul att rollspelet gick bra:)
Du måste ha hållit dig varm och tänkt positiva tankar, fortsätt och håll värmen;)

Maria behöver kanske också något ångande varmt för att bli glad:)

Teza sa...

Ja, den 13:e ar ingen bra dag. Jag agnade mig at att bli blot. =) Hoppas planboken kommer tillbaka, sant ar inge kul. Och skont att allt inte hande dig. Aven om det verkar oerhort korkat att ge er en extra dag for att han/hon var sjuk. Det ar ju bara evil.
Jag ar avundsjuk pa dia billiga bocker! Vill ocksa.