Sidor

måndag 12 januari 2009

Jaha, så var det snart skola igen...

Jaha. Idag är det måndag, men det har varit en ledig dag. Coming-of-age-day, som den heter i min telefon och på mina två japanska kalendrar. Vuxendagen, som pappa skrev i kommentar till förra inlägget :)
Igår blev det ingen bowling :( Masae hade bråttom hem så det hanns inte med... vi gick till McDonalds och åt middag och pratade istället...
Och idag har jag tagit det lugnt... suttit under min kotatsu och tittat på film och pluggat Kanji. Jag kan nu 91 stycken! :D Nu är klockan tjugo över nio... egentligen var min plan att gå och lägga mig för länge sen, för jag sov fruktansvärt dåligt natten till idag. Men av någon anledning blev det inte så. Fast jag har duschat och tagit min tablett, så jag ska sova innan tolv iallafall.
Imorgon är det skola, och det är ju... inget att se fram emot. Vi ska ha role play igen, jag är med Mikael, och... well, jag är inte helt säker på vad vi har bestämt. Och det är besvärligt, för då riskerar jag att behöva improvisea, och som vi alla vet så är ju inte det direkt min starka sida.
Men jag tror iallafall att jag har lärt mig utantill det jag kan lära mig, och sen får det gå som det går...
Det jobbigaste är att vi kommer fortsätta ha såna här rollspel hela året. Henrik och Signe har dem fortfarande, och de andra i deras klass har varit här i mer än ett år. Och jag tycker inte om dem. Skruf, helt enkelt.

Men strunt samma... jag kommer överleva, det är jag åtminstone ganska övertygad om :p

Annars så finns det inte många planer för framtiden... på torsdag stänger Random Walk (bokaffären) så innan dess kommer jag ha köpt en massa böcker där, för pengarna som blev över efter kotatsun :)
Och så ska jag köpa kläder... borde jag ha gjort innan, för nu är rean slut så nu är det dyrare... men jag köpte faktiskt ett par byxor igår :) Röda med massa fickor ;) Var tvungen att gissa att L var lagom storlek för mig, och det var det också... så nu vet jag det, förhoppningsvis ;)
Men, men, jag måste köpa fler varma kläder, för nu börjar det bli kallt här. Riktigt kallt. Så att man faktiskt fryser på riktigt när man går utomhus, inte bara känner sig lite småkylig. Deprimerande.
Och apropå det så ska jag trots detta cykla till skolan imorgon :s Får hoppas att jag klär på mig tillräckligt mycket kläder för att inte frysa ihjäl.

Hrm. Ja, som ni kanske märker är jag inte särskilt positiv just nu. Men det beror på att man automatiskt blir det av att skolan börjar på allvar igen.

Och inte blev det ett särskilt intressant inlägg det här heller... känns som om jag bara skriver utan att ha nåt att skriva, kommer knappt ihåg vad det är jag har skrivit... tror det är för att jag inte har varit social med nån idag... utom ett par sms med Tarmo som ville komma hit och använda mitt internet. men det var medan jag fortfarande trodde att jag skulle sova tidigt, så jag sa nej... vilket ju alltså var onödigt av mig eftersom jag ändå inte har somnat än. Men, men, det kunde man ju inte veta...


Nu ska jag sluta plåga er med onödigheter, om ni inte redan givit upp och slutat läsa. Ska plugga lite mer Kanji, och rollspel, och sen ska jag sova, och förhoppningsvis vara på bättre humör imorgon.

Godnatt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Du närmar dig 100 tecken, glöm inte att fira det hundrade. Jag är lite imponerad, tyckte tyskan var besvärlig med sina "extra" tecken.

Du får väl leta reda på någon som kan transportera hem alla dina böcker när du ska åka hem... Du kommer ju aldrig att kunna slänga dina böcker :)

Sen är det då bara resten av kläderna du behöver som ska handlas. Ska bli intressant att följa fortsättningen. Köp varma kläder i massor om du ska cykla.

Det är aldrig särskilt positivt att behöva gå till jobbet efter några veckors ledighet, tycker jag. Det är aldrig roligt dan innan :(

Anonym sa...

Apropå böcker, har faktiskt varit till biblioteket och lånat en bok:o
Finns det bibliotek i Japan förresten?

Du har alldeles rätt, du är en överlevare:)

Att hålla händerna runt en kopp med varm dryck, ger positiva tankar, har man kommit fram till i en undersökning. Så håll k(r)oppen varmX)

Ha det gossigt:)

Anonym sa...

Hej! Försökte "Skypa"till dig just nu,men du var inte uppkopplad. Måste vara skönt med ett element. Morfar och jag skulle också behöva ett. Oljan håller på att ta slut.Ditt rum ser så mysigt och hemtrevligt ut med
posters, böcker och den nya kojan. Inte kul att börja plugget efter lång ledighet. Det förstår jag. Känner igen det sedan "arbetstiden"
Kram