Sidor

måndag 26 januari 2009

I am not enjoying this moment

(Citat från en TVserie, men den stämmer utmärkt)

Jag är inte på särskilt bra humör. Så var beredda på ett tråkigt inlägg.

Var hemma från skolan i fredags, städade mitt rum, pluggade lite... gick inte så jättebra egentligen.
Natten mellan lördag och söndag började jag drömma mardrömmar. Mystiska saker, inbegripande människor hemifrån. Kommer inte riktigt ihåg dem. Men jag sov dåligt iallafall, så i söndags orkade jag inte gå på loppmarknad, utan satt hemma hela dagen ungefär.
Sen natten till idag sov jag ännu sämre. Ännu fler mardrömmar. Enda jag kommer ihåg var jag på någon sorts båt, som åkte på typ autopilot och tog oss jättelångt bort från ön som vi ville vara på... sen åkte den tillbaka och jag och nån till lyckades hoppa av och hamna på den lilla ön, som nu var en plattform mitt ute på havet, sen åkte båten iväg igen med alla andra kvar där.
Sen var den där ön nånstans i Sverige och min japanskaklass var där fast det var inte rätt människor egentligen, och det var nåt slags psykhem, och det blandades mellan att vi var där och hälsade på och att vi var patienter. Och sen hamnade vi på nån slags tunnelbanestation, där nån ville köpa GB-glass ur en vending machine...
Vaknade dödstrött när väckarklockan ringde, och lyckades knappt hålla ögonen öppna tillräckligt för att lyckas skicka ett mail till Maria och säga att jag inte orkade med skolan. Skrev halva det mailet med ögonen slutna.

Sen har jag suttit hela dagen och pluggat kanji och mått rätt dåligt. Vet inte ens varför, men det är helt enkelt ingen vidare dag det här. Förhoppningsvis bara den här dagen, för om jag inte kommer till skolan imorgon kommer de bli sura på mig. Och så måste jag försvara varför jag inte var där, och så måste jag ljuga och säga att jag varit sjuk, dels för att jag inte vet hur man säger "deppig" på japanska, och dels för att de inte har nån förståelse för sånt alls. man ska ha feber, så är man kanske bli förlåten för att inte gå till skolan.

Egentligen borde jag fortsätta plugga nu, läsa igenom det de lärt sig i skolan idag och i fredags, men jag är på alldeles för dåligt humör. Jag blir arg när jag tittar på böckerna och jag får dåligt samvete när jag lägger undan dem. För om jag inte pluggar kommer jag vara helt oförberedd när jag kommer till skolan imorgon, och så kommer Kurita tycka att jag är dålig igen... suck.

Okej, jag vet att det inte märks, men jag försöker vara positiv. Det är går bara inte så bra.

Ska försöka bli på bättre humör, imorgon ska jag ta mig till skolan! Se hur det går, i värsta fall får jag vara hemma igen på onsdag, och låtsas att jag har fått influensa eller nåt ;p

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mardrömmar är aldrig roliga, det bästa med dem är att det inte är verkliga;) Dock kvarstår känslan när man vaknar och den kan vara svår att skaka av sig. Synd om dig. Har du några roliga citat du kan läsa, så du får dra på smilebanden i stället:)

Du kommer över detta, även vad gäller skolan, det är jag övertygad om.

Tro på dig. Det gör vi:)

Kram

Anonym sa...

Du får ta och titta lite på Stargate/eller andra sådana konstigheter så blir du säkerligen på bra humör igen. :) Dessutom så skickar jag över massor av energi och positivitet härifrån! :D


Kram Jessica

Unknown sa...

Hoppas du känner dig bättre i dag...

Japaner vet nog inte vad deppig är för något... Dom förstår sig nog bättre på feber och förkylningar. Du får väl börja gå med munskydd :)

Teza sa...

Mardrommar ar onda grejer som borde utrotas. Jag brukar inte dromma dumma saker, kan lana lite drommar av mig. Varsagod.
I ovrigt, bra jobbat med pluggnadet av kanju, I'm impressed. Vet inte om jag hade kunnat fa mig sjalv att plugga nar jag var deppig. Go you!