Sidor

måndag 6 april 2009

Titel 2

Tror jag har ett annat inlägg som heter "titel" bara. Så det här blir nummer två.

Och vad har jag att säga. Okej, det här kommer bli kort, för egentligen sitter jag och tänker på något helt annat nu. Kommer till det senare.

Igår satt jag och Maria och skrev, i princip hela dagen och hela natten. Började vit två/tre på eftermiddagen, slutade vid halv fyra på natten. Det var väldigt roligt :)

Idag sov jag länge, och upptäckte när jag gick upp, vid halv tre ungefär, att jag hade fått ett mail att Tarmo vid niotiden på morgonen, där han frågade om vi skulle äta lunch tillsammans, med Maria också. Jag mailade tillbaka och bad om ursäkt för att jag var så lat och sov så länge, typ ;) Han svarade att det var okej, och undrade om vi skulle äta kvällsmål/frukost istället ;) Och det ville vi göra, så :)
Först... well, först, där vid tre, gick jag och Maria till Starbucks och åt lite frukost. Sen vid fem träffade vi Tarmo, vi åkte in till Teramachi och gick på pizzabuffé :D Jättegott var det :) Utom en efterrättspizza, med typ pizzabotten, vanlijsås och nån sorts sås, kanske choklad. Det såg gott ut, men jag tog en tugga och höll på att kräkas. Inte alls långt ifrån det äckligaste jag någonsin ätit :s Jag vet inte varför det blev så äckligt, men... well, det var det iallafall.
Sen gick vi, när vi suttit där ett tag och insåg att det satt folk utanför och väntade på att få komma in ;) Det visade sig inte bara sitta folk utanför, utan en lång kö av människor som ringlade sig hela vägen nerför trappan :s Vad kan det ha varit, ett tjugotal personer kanske... det är märkligt, här i Japan sitter man utanför restaurangen och väntar om det inte finns plats när man kommer - restaurangerna har till och med stolar som är till för det utanför. gör man så i Sverige? Går man inte bara vidare till nästa restaurang typ?
Mystiskt är det iallafall.
Men... sen gick vi till en skoaffär, och Maria handlade ett par skor. Som hon och Tarmo tyckte var jättesnygga, jag ska inte säga nåt, för jag har verkligen verkligen svårt att anse att skor kan vara annat än obekväma och onda. Och jag undrar hur Maria kommer överleva i de svarta, täta skorna under den japanska sommaren. Men.. det är hennes problem.
Efter det gick vi iallafall till The Hub. Baren jnag och Tarmo var på och tittade på baseball för ett tag sen. Jag var inte kvar där så länge. Drack en Amaretto Ginger Ale (så gott!!) och sen fick jag massa inspiration så jag åkte hem för att göra nåt åt det.

Och det är inspirationen jag sitter och tänker på nu. En av mina karaktärer som är fast i mitt huvud och är jättesöt, så jag kan inte tänka på nåt annat just nu egentligen ;)

Anyway. Medan vi gick omkring där på Teramachi tittade jag lite på japanska butiker, åt Christian, men har tyvärr inte så mycket att tillägga. Det är inte så annorlunda än Sverige, utom på de ställen där det är kaos. Vilket ju inte rekomenderas ;) Men iallafall. Tyvärr, inga skojia designförslag härifrån, på just hyllor och sånt :)

Och... mamma, boken jag ville ha... eh, jag kommer ihåg att den står i min bokhylla, den som är rakt framför en när man går in i mitt rum. På typ tredje hyllan nerifrån, tillsammans med diktantologierna. Står den inte där... den kan stå i hyllan bredvid, på ungefär samma höjd... och står den inte där heller har jag ingen aning om var den kan ha tagit vägen :s
Och förresten, medan jag ändå är riktad hemåt, så har jag beställt saker från sf-bokhandeln igen ;) Inget ni behöver skicka hit, men bara så ni är medvetna om att det kommer att komma ett paket till mig :)

Det var väl det för idag. Nu ska jag tillbaka till mitt skrivande. Hörs :)

3 kommentarer:

mormor sa...

Det måste vara underbart att känna inspirationen flöda. Du måste berätta om den där karaktären som bitet sig fast i ditt huvud!Jag blir nyfiken!
Skor förresten, går du barfota i Kyoto också??, undrar din mormor

lisbeth sa...

Jag förundras över hur du kan hålla i sär alla berättelser och dess karaktärer:o Det är skickligt:)

Du kom ihåg rätt:) Jag tittade slarvigt:s
Har nu snart fyllt en liten kartong och hoppas vi får iväg den innan vi går på påsklov:)

Unknown sa...

Mamma glömde berätta att det var jag som hittade den, jag bara måste berätta det.

Den enda inspiration jag har efter 11 är att leta efter sängen. Men det har väl med åldern att göra. Tur att ni har lov i alla fall, då kan ni ju bära er åt hur som helst med dygnets timmar...

Jag försökte få kontakt med dig i dag men du svarade inte :(