Sidor

tisdag 21 april 2009

Hnnn... var ljudet jag gjorde nu så det får bli rubriken...

Jaja, jag är fantasilös, get over it and move on with your lives...

Hrm. Okej, till inlägget.

Igår var jag inte i skolan. Jag vaknade vid typ nio och hade jätteont i magen, försökte, försökte och försökte gå upp, men det gick bara inte. Till sist gav jag upp och mailade Tarmo att jag inte tänkte komma till skolan.
Sen låg jag kvar i sängen, klarvaken och mer eller mindre ångestfylld, ända till klockan två. Då orkade jag äntligen upp, åt lite mat, och sen spenderades dagen med... well... sitta och titta på Buffy, pausa och försöka plugga, gråta lite av frustration, titta mer på Buffy, gå ut i området och räkna saker... något jag gör när jag är jätteförvirrad och behöver få lite ordning i huvudet. För siffror är ordningssamma. Anyway. Jag listade ut att i de fyra vending machines som finns närmast det här huset, går det att köpa 109 olika saker. Bara... om nån är intresserad. Och på skylten utanför restaurangen här mitt emot finns det 87 bitar kött.
Hrm, ja såna saker sysslar jag med när jag har ångest.
Anyway, vid typ... sju eller åtta eller nåt mailade jag Maria och bad henne komma över när hon kom hem. Jag gick först och ringde på men då var hon inte hemma.
Vet ärligt talat inte vad klockan var när hon kom, men det gjorde hon iallafall... och sen låg jag och grät och blev kramad en stund och det kändes mycket bättre... och sen satt vi och pratade tills vi båda var för trötta... vilket inte var särskilt sent... av någon anledning var det tröttande att inte göra någonting vettigt på hela dagen. Hrm. Aja.

Anyway, sen sov jag... tills klockan var sju på morgonen, då jag vaknade och tänkte att jag skulle gå upp och vara duktig pojke och morgonpigg och sånt... så jag gick upp... och sen var jag dödstrött hela dagen. Så det är härmed väldigt bestämt - inte nyttigt att gå upp tidigt!
Skoldagen var... jag vet inte. Det gick jättesnabbt, kändes det som. Över på ett kick. Men Jag tror inte jag lärde mig nåt egentligen, för jag hade massa inspiration och satt mest och skrev och tittade upp lite grand när jag fick en fråga... lyckades svara rätt på alla frågor jag fick iallafall... nej, förresten, inte alla... men de flesta :)

Imorgon är det rollspel. Och jag har inte en enda gång ens öppnat boken fram till för fem minuter sen ;p Yay me. Ja, jag är en rätt dålig människa... men just nu känner jag att det helt enkelt får lösa sig... på ett eller annat sätt. Jag kanske till och med kan komma ihåg hur dialogen går om jag faktiskt koncentrerar mig... jag vet att den börjar med "godmorgon" ;)


För övrigt har vi nu löst mysteriet med de ohämtade flaskorna! Returflaskorna som jag har nämnt flera gånger att de inte blir upphämtade varje onsdag som det står på vår lapp. Det visade sig att de visst blir upphämtade varje onsdag, bara det att våra hyresvärdar inte upplyst oss dumma utlänningar om att det inte är samma upphämtningsplats för flaskor som för hushållssopor. Det fick vi nu reda på efter ett halvår. Yay för dem.
Det skulle finnas en indikerande skylt där flaskorna skulle hämtas, och det har jag och Henrik idag letat reda på. Så nu vet vi äntligen var vi ska göra av de påsarna. Hm, come to think of it är det onsdag imorgon... kanske skulle slänga den fulla påsen. Och vara snäll mot Henrik och flytta hans påsar till rätt plats. För han jobbar inatt.

Aja vi får se.
On another note... så hade jag nåt mer att skriva... bara det att jag fullständigt glömt bort det nu... ohwell... då hörs vi senare :)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Nu får du en halv garderob ledig, när du blir av med alla flaskorna :)

Bra att Maria finns. Det är jobbigt med förändringar. I morgon blir i alla fall en bra dag! Helt övertygad!

lisbeth sa...

Jobbigt att känna sig så "felstämd". Tur att Maria finns där hos dig.

Omtumlad av alla förändringar, tröttar också ut. Så sova är bra:)

En lyckad skoldag även om du delade den med projektet;) Strongt att kunna svara på de flesta frågorna samtidigt som du författade:)

Visst har du många flaskor, men din lillebror drunknar snart i sina och han vet ju ändå vart de ska lämnas:s

En riktig stor lyckospark ska du ha inför morgondagens rollspel (*spark*)

Abropå siffror, jag gillar +siffror men inte -siffror...dags för räkningar:(

Molly sa...

Det är bra att ha någon som kramar en när man behöver det. Önskar jag kunde vara där och krama dig också.

Önskar att du kunde varit här och kramat mig ibland.

Saknar dig.

Jotack, siffror är alldeles väldigt ordentliga. Jag har just haft ett matteprov på logaritmer :p

Haha. Har ni kvar alla flaskor sen ett halvår? XD

Teza sa...

Ok, du är en mycket bra människa, särskilt om man jämför med mig. Jag är dålig! Har inte läst blogg på typ två veckor. Dum Teresa. Men nu har jag kommit ifatt, skrattat åt dina roliga kommentarer på saker och ting, och saknat dig massor. Tycker du ska komma hem nu, det har gått massor av tid.
Bra att du hade Maria för kramning, sånt ska man ha. Joinar Molly och önskar också att jag kunde vara där när du behövde kramas.
Jag är som vanligt avundsjuk på din inspiration. Men jag har lyckats skriva lite mer på min nya berättelse, så det är inte helt hopplöst i alla fall. =)
Har för övrigt blivit av med mer än 700 spänn i utlandssamtal för min mobil blev stulen. Inte kul alls. Tjuvarna är onda. Hade ju faktiskt inga pengar till att börja med.
Skolan verkar ju gå rätt bra i allmänhet, även om en del dagar är jobbiga. Som det ju faktiskt är för de flesta, så inte så konstigt. Lycka till med rollspel och alla dessa kanjisar du ska lära dig. Hur många finns det? Tror du har sagt det, men jag har som bekant inte det längsa minnet i världen. ;)
Så, sufficentlt long kommentar tror jag. Om du vill ha mer får du klaga. ;)

Christian sa...

Skönt att det kändes bättre idag! Alltid bra att ha nån att prata med. Här sitter man och räknar massa siffror också. Väldigt ordningsamma matriser håller jag på med och vektorer och andra spännande saker ;)

Finns det inga bra internet sidor där man kan få lite förklaring på kanjis och sånt? brukar ju kunna finnas lite lexikon och annat. Bara en tanke ifall det skulle fortsätta vara ont om förklaringar i skolan.

Positiva saker finns det gott om, kan ju ta en hand full. Ordningsam (inte kan man bli förordningsam heller), gillar siffror (kan inte vara annat än positivt :)), modig (herregud bara att du är där du är är ju bevis nog), inspirerad (bara att Teza är avundsjuk på det är ju bevis nog :D ) och Du är du (att vara sig själv är positivt!). Och det där är ju bara från att ha läst två inlägg med kommentarer.

Hur som helst. Rollspelet kommer gå kanon! Ha det så bra nu ska jag sova.

/Christian