Sidor

söndag 19 april 2009

Eh... ingen rolig titel.

Jag hade en bra titel i fredags, men så... skrev jag inget i fredags, så den försvann liksom.

Men men. Livet går vidare.

I fredags var en trevlig dag. Med början vid niotiden när jag tvingades gå upp för att det kom ett paket levererat till mig hemifrån :D Bidde jag glad för :D
Ganska glad iallafall... mindre glad av att deklarationspapprena upplyste mig om att det har dragits för lite skatt från mig så jag måste betala nästan 1000kronor extra :( Det var inte alls vad jag hade räknat med. Trodde ju att jag skulle få tillbaka pengar :( Suck.
Aja. Sånt är livet, antar jag.
Helt okej dag i skolan... Tarmo berättade att en tjej på hans jobb hade fått ett psykanfall. Fick mer detaljer av Henrik sen, tydligen har den här tjejen typ slängt sin moobil och pass och andra såna saker i en papperskorg på gatan och sen brutit ihop där på gatan och blivit körd till psyket :s Och nån gäst på guest houset hade varit tvungen att ta hand om henne för att gästen jobbade som psykolog i USA. Det var nog inget roligt för någon inblandad... Jag blev obehagligt till mods, och jag har ingen aning om vem det var eller nåt sånt... men anyway... så kan det gå... Stackarn...

Iallafall. Efter skolan i fredags åt jag, Tarmo och Maria middag tillsammans. Hemma hos Maria, potatisgratäng och fläskfilé blev det. Mycket mycket gott :)
Och så satt vi och pratade... och vi tiotiden kom Henrik upp också, och vi fortsatte prata, och flummade ut rejält, ända fram till halv tre på morgonen ;)

Sen sov jag till klockan sju. På morgonen alltså. Och möjligen i två halvtimmar till efter det. Gick upp vid tio över tolv på lördagen. Igår alltså... ja... och jag kommer inte ihåg nåt roligt som hände igår. Satt och skrev, och tittade på Buffy... och brände ut lite mer film på DVD. Och ja, det var väl det ungefär.
Kan meddela att jag skriver på kapitel 9 av 12 på mitt projekt just nu :D Av första boken alltså, sen kommer det minst två till efter den, men ändå :) Glad över det är jag :) Har några problem med att saker händer lite för fort, och jag har tappat bort några folk som borde varit med nu men inte varit det ännu... men whatever ;)

Jag måste komma på något bättre sätt att påbörja varje nytt stycke jag skriver här. Nu börjar jag allt med "iallafall" eller "hur som helst" eller "annars" eller nåt liknande... det är inget roligt, jag vill vara mer fantasifull än så :( Grufs.

Idag åt jag tacos till middag :) Det var gottigt :) Och mycket, jag har tacos kvar till tre måltider till nu ;)
Resten av kvällen kommer att ägnas åt att plugga kanjisar. Usch. Jag tycker om kanjis, jag vill lära mig dem, men sättet vi lär oss på nu gör mig bara stressad. För vi har fått det där häftet med massa kanjis, men vi har inte fått översättningar eller läsningar eller nånting sånt. Det går hon igenom på tavlan istället, och det är inte alltid jag förstår, framförallt vad de betyder. Så nu kan jag bara fyra av tio kanjis till imorgon, varav två jag egentligen mest kan för att jag kunde dem innan. Och det är alltså hur jag skriver dem och vad de betyder som jag kan, jag är inte säker på läsningarna. Tyck synd om mig :(

Okej, sluta negativisera dig nu... det är visst ett ord! Bara utifall att nån inte trodde det...
ska sluta nu. Gå tillbaka till mina kanjis. Eller kanske skrivandet, för det är mycket roligare. Oambitiös. Måste plugga rollspel också. Visade sig att vi inte behöver göra om dem om vi inte vill, så nu ska jag lära mig hela som det är och hoppas på att ingen i min grupp vill bli mer avancerad.
Verkar jag förvirrad just nu? För... om jag gör det... så är det helt sant, jag är stressad och förvirrad och sånt.
Och imorgon ska vi göra presentationer också. Och vi ska berätta om bra och dåliga egenskaper vi har. Jag vill inte berätta om bra och dåliga egenskaper. Jag vill inte tänka på mina dåliga egenskaper. Vet att en av dem är dåligt självförtroende. Vilket jag inte vet hur man säger på japanska... och vilket gör att jag inte kan komma på några bra egenskaper heller. Jag kom på ordningssam, men i samma ögonblick kom jag på att jag är för ordningsam och blir för förvirrad av kaos så det är också en dålig egenskap :s
Hrm. Nej, jag håller inte alls på att få panik här.
Okej, faktiskt. Det här låter nog lite mer panikigt (det är också ett ord!) än jag egentligen känner mig. Just nu.
Ska sluta tänka på det. Tror jag ska gå och ringa på Maria och se om hon vill umgås med mig så ignorerar jag att tänka på skolarbete till imorgon. Kan få panik imorgon, så blir allt mycket bättre ;p

Ja, det blir bra. Hejdå.

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Kul att paketet kom fram helt så du inte fick glas i maten;) Här har det nämligen varit panik över glasbitar i kyckling;p Mindre roligt att svenska staten vill skinna dig på pengar, då är den japanska bättre eller hur?;)

Ibland tar livet en vänding man inte är beredd på, synd om tjejen och de inblandade. Hoppas hon får hjälp att reda ut situationen.

Vilket trevligt fredagsmys ni hade:)

Det går framåt med ditt projekt. Kommer det en svensk översättning också så att jag kan få del av den?:p

För det här med språk är knepigt när man inte förstår eller får förklarat ordentligt. Jag tycker verkligen synd om dig. Till din fördel är dock att du inte ger upp. Du har ett genuint intresse av språk som driver dig:) Det är en bra egenskap.

Att vara ordningsam är också en mycket bra egenskap så länge man inte är pedantisk. Eget kaos kan du leva i, det vet jag:) Kaos andra ställer till med i sin otydlighet, är en annan sak, som många med dig kan bli förvirrade av.

Du är en mycket unik, duktig, ambitiös, klarsynt och modig människa, som vet att sätta värde på sina vänner och på livet. Bara så du vet:)

Ha en bra dag och lämna paniken till mig;)

Kram

Unknown sa...

Nej, nej, nej, lämna inte paniken till mamma hon blir så jobbig då :) Ge den till Kurita i stället eller någon annan som förtjänar den...

Det där med ordning är väl bra. Den bra egenskapen är att du har ordning på dina grejor. Och den dåliga är att du måste hålla ordning för att inte tappa tråden. Det där sista är väl lite knepigare att beskriva. Men förhoppningsvis så har du något bra japanskt ord som beskriver kaos eller oordning...

Tänk för övrigt på att du bara måste ge en liten del av dig själv. Du väljer själv hur mycket. Målet är ju ändå bara att ni ska prata om någonting. Det behöver väl inte ens vara sant, det man säger.

Ha det bra nu är det sov dax.

Tror jag fick mammas verifieringsord "amulgam"