Sidor

lördag 25 april 2009

Sena nätter

Eller ja, nätter är väl att överdriva. Natt. Men ändå.

Igår, fredag, var en rätt lugn dag. Skolan var helt okej... inget kul att skriva om den.
Sen mailade Henrik mig, och Tarmo och Maria, och frågade om vi ville umgås på kvällen. Men, well... Maria hade nåt annat för sig, och Tarmo skulle på middag hemma hemma hos Loca (klassens italienare), så det var jag och Henrik ensamma ett tag. Vi hyrde en film - Red Cliff.
Det är en kinesisk film, rätt ny, vet inte om ni vet nåt om den eller om den bara är känd i Asien för tillfället. Handlar iallafall om ett riktigt slag... och det är en film i två delar, vi såg den första - andra har inte kommit ut på DVD ännu om jag förstått rätt.
Den var... eh... bra... tror jag... jag kan säga att den hade helt okej specialeffekter, en del snygga kineser... och jo, en av huvudrollerna var en japansk (tror vi) version av Orlando Bloom! Det var intressant... lite störigt då och då ;) Tror det var ansiktsuttrycken, och möjligen den lilla mustaschen och skägget som påminde mig om någon av Orlando Blooms roller, kommer inte ihåg vilken... men ansiktsuttrycken iallafall, de var precis likadana. Mystiskt.
Iallafall, anledningen till att jag inte kan säga mycket om själva handlingen är att de pratade kinesiska och det fanns bara japansk text. Borde vi naturligtvis ha tänkt på - klart det inte skulle finnas engelsk text, det var en japansk release juh. Men, men.
Kunde inte läsa mycket av japanskan... kände igen flera kanjis men de försvann för snabbt för att jag skulle hinna förstå vad de betydde in context.

Men, men. Vi hade kul medan vi tittade på den iallafall... och försökte lista ut vad som egentligen hände... framförallt under ett av slagen där alla verkade slåss mot alla... vi kom aldrig riktigt fram till vilka som var på vilken sida egentligen ;)
Sen när den var slut satt vi och pratade... sen kom Tarmo vid halv tolv, och vi gick till Lawson och köpte öl (eller cider i mitt fall) och sen satt vi i mitt rum och pratade fram till klockan tre. Hade jättetrevligt. Och bestämde oss för att vi ska ut nästa helg. För att vira att Golden Week börjar. Lediga lördag-onsdag :) Fredag eller lördag ska vi ut beroende på när Henrik jobbar. Till nån nattklubb som tydligen ska vara jättebra... Kyotos största. Får se, det blir säkert intressant :p
Och så pratade vi om film... så nu måste jag ladda ner lite koreanska filmer som de pratade om så jag kan se om de verkligen är så bra som de tyckte ;)
Sen vid tre var jag hungrig så jag gick till McDonalds och köpte en hamburgare, sen somnade jag vid typ... fyra eller nåt...
Vaknade vid elva, låg kvar till tolv, vid ett gick jag ut i regnet och promenerade... Hittade en jättefin "park" typ med blommor och grejer, och gick runt den för att hitta en väg in, men man fick tydligen inte gå in... men det fanns ju blommor på utsidan också, så... det var fint iallafall. Trots regnet ;)

Och nu... tja, nu planerar jag att äta middag... lunch... nåt liknande... snart, fast klockan bara är halv fyra. Och min hjärna håller på att sprängas av inspiration till massa olika berättelser, så jag måste bara ordna upp det hela så jagkan få ut lite grand av det :)

Och så ska jag skriva en uppsats till på måndag. Två ska skrivas till dess, en har jag just skrivit klart, den andra ska jag se till att göra nån gång ikväll... ska beskriva hur min lägenhet ser ut och vad som finns omkring den. Kan det blir tråkigare? Vi har pratat om det hur många gånger som helst innan, och ingenting riktigt nytt ska vi lägga in. Blä. Men, men, jag ska göra den ändå. Kort och tråkig bara för att bevisa vilken tråkig uppgift det är ;) Och hoppas på att nästa blir roligare.
Och... plugga kanjis. Kanjitest på måndag också.

Jo, förresten, provet igår! Det gick riktigt bra, trots att jag inte pluggade mycket :) Det enda jag var osäker på var några partiklar man skulle sätta in här och var, men det gör inte så mycket. Har nästan givit upp att lära mig reglerna kring sånt ändå. Kommer nog få tillbaka provet på måndag, får se hur det gick på riktigt. Maxpoäng var 50. Jag ska inte skriva mina förhoppningar, bara utifall att ;)

Sen var det nåt mer jag kom på. Ingen aning om vad det var... jag måste köpa en till skål... okej, det där var random, men det var en tanke som slog mig, bara. Jag har bara en skål och jag behöver en till. Haha, som om ni behövde veta det X)

Ska sluta skriva nu. Här. Ska skriva på mina berättelser istället :)
Hörs.

4 kommentarer:

Teza sa...

*Första kommentaren-dans* =) Låter mycket roligt, alltihop. Utom uppsatsen, dåra, men det var ju att vänta. ;)
Japansk Orlando Bloom? Det måste du visa mig någon gång. Kanske inte hela filmen, för jag skulle nog fatta ännu mindre än ni gjorde. ;)
Skriva, skriva, skriva! Det låter som att du inte kommer ha några problem med att klara ditt mål om att skriva en ny bok innan du kommer hem. Good for you. I'm NOT jealous. =)
Nu är det ju du som går ut hela tiden! Det är något med att åka utomlands. Iofs har jag gjort det en HEL gång sen jag kom hem, men det är något med att inte vara hemma. Hoppas du har massa kul på den där nattklubben!
Kram!

Unknown sa...

Kul att ni hittar på och gör en massa saker. Du har bra kompisar även om ni ibland har väldigt sena vanor.

Jag vill också ha en golden week. Inte för att jag skulle gå ut på nattklubb men i alla fall. Hoppas ni får kul, och att ni kommer dit. Det är ju inte alltid som dina och Tarmos planer går i lås :)

När det gäller resultaten så är det väl så att du har pluggat väldigt bra under kursen så du kan helt enkelt dina saker utan att plugga extra för provet. Det är ett gott betyg åt ditt pluggande. :)

Molly sa...

Jag vill att mina prov ska gå bra utan att jag behöver plugga till dem :o Fast så går det väl när man faktiskt pluggar någonting man är intresserad av - det går lättare att lära sig det ;)

Kyotos största nattklubb? Det låter... stort X) Och förhoppningsvis trevligt. Du får berätta hur det gick sen :) Finns ju lite fler ställen att variera sig på om man är ute i Kyoto än om man går ut här ;)

Tss, tss. Gå på McDonalds mitt i natten! ;p

lisbeth sa...

Film, inspiration, kompisar och lov. Vilken oslagbar kombination;)

Skönt att det kändes bra med provet. Du har bra studiteknik:)

Ja se ungdomen av idag, uppe hela nätterna, att de orkar;)

Klockan är nu 22.00. Dags för barn och gamla att sova:s

God natt!