Sidor

torsdag 2 april 2009

Oplanerad natt

Jepp, igår blev en oplanerad, men väldigt trevlig natt ;)

Dagen var helt okej, lugn och så. Sen vid tiotiden på kvällen fick jag ett mail från Tarmo som tyckte att jag skulle komma ner till Henrik där de två och Julia - Henriks kompis som är här och hälsar på - satt och hade förfest. Så jag gick ner dit... drack ett glas whisky och cola... lagom gott, men... well...
Sen blev jag medbjuden på den riktiga festen. De skulle ut på nån klubb. Och jag tänkte att vafan, jag hade ju inget bättre för mig direkt :)
Så... vi åkte in till Kiyamachi - bargatan. Gick till några olika ställen och kollade. Det var inte mycket folk ute. På Sam&Dave var det första gången ett gäng utlänningar där som verkade vara ett helt sällskap, så ville inte vara med. Andra gången vi gick dit var det helt tomt och bartendern stod och spelade darts och verkade inte ens intresserad av att få in oss, så vi gick därifrån igen ;)
Anyway, vi satt först några timmar på en jättemysig liten bar och pratade... om politik och folks attityder gentemot hbt-människor (homo-, bi- och transsexuella) och annat liknande. Det var intressant :)
Och sen gick vi och försökte hitta en annan bar, men den visade sig vara stängd, så vi åkte hem istället. Ville gå på karaoke, men de stängde klockan fem (klockan var strax efter tre) och hade redan tagit sista beställningen (okej, vi ville gå på karaoke och dricka, så det var ju ingen idé att stanna kvar där då). Så vi gick till en annan bar som ligger här i närheten, och satt där tills klockan hade passerat fem. Då gick vi tillbaka hem till Henrik för efterfest, men jag bestämde mig för att gå upp till mig efter en stund.
Kom i säng vid sextiden på morgonen, sov till tolv, sen låg jag kvar till tre typ, och sen... well, sen har det väl inte hänt så mycket mer.

Men det var väldigt trevligt iallafall. Vilket är märkligt, nu har jag varit ute två gånger här och båda gångerna hade jag trevligt :s Mesta av tiden iallafall. Där nånstans på morgonen hade Henrik och Julia ett... well, gräl kanske, men de kom över det nästan med en gång, när jag och Tarmo till sist fick dem att sluta prata om det. Och sånt är ju alltid lite obehagligt tycker jag, men... ja, bortsett från det :)

Nu ska jag ut och handla, så jag får någon middag... och sen ska jag tillbringa resten av eftermiddagen och kvällen med att skriva, hoppas jag, och plugga lite, för jag har glömt bort en massa kanjisar, och titta på film, guess what, och... ja, det var väl det.

Imorgon ska jag eventuellt ut igen. Samma lilla gäng som igår ska till Osaka. Jag är inte säker på om jag vill med, för det går ju inte att ta sig hem innan tågen börjar gå, om man tröttnar... men, vi får väl se.

Så. Det var väl det. Vi hörs :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Aha det var därför du inte var online. Jag var lite nyfiken på hur du hade det. Men uppenbart hade du det ganska bra :)

Är körsbärsblommorna full utslagna nu?

lisbeth sa...

Har inte din mamma sagt att man måste gå och lägga sig på kvällarna;) ?

Kommer osökt att tänka på några talesätt:
"Där spriten går in, går vettet ut"
"Bättre stämma i bäcken än i ån"
För osämja är aldrig roligt, så det var tur att du och Tarmo hade förstånd att få dem bli sams igen;)

Men nu får det vara slut med moralpredikan för idag;)
För det känns skönt att veta att du har vänner och inte är ensam längre:)

Ska hälsa från alla gamla arbetskamrater på FTV:)

Christian sa...

Du det där lät som en riktigt trevlig kväll och natt. Bara det är ju ett litet äventyr, några goda kompisar på en bar i Kyoto och sitta och snacka hela kvällen tills morgonen. Härligt!

Att folk inte alltid kommer överrens händer ju ibland tyvärr även bland de bästa av vänner. Skönt att ni snabbt fick dem koncentrerade på annat i alla fall.

Trevligt att ni haft kul (föräldrarna och du) under lovet också. Låter som om mamma och pappa verkligen fått valuta med dig där som kunnat visa runt och översätta lite åt dem.

Trist med elak elektronik hoppas det går bra att byta dem, men japaner verkar ju ganska service-minded (förutom dom vid grottan pappa pratade om) så det ska nog gå bra.

Apropå shopping och Japan. Har du märkt om japanska butiker exponerar/visar upp sina produkter på nått speciellt sätt? Ser ställningarna eller hyllorna speciella ut?

Jag frågar för att jag håller på och tar fram designförslag på hyllor och display enheter (sånna där fyrkantiga lådor som kan snurra med pinnar på där det hänger produkter typ smycken/halsband/armband och så). Så jag tänkte om de kanske gör på nått speciellt sätt i Japan :)

Lilly tycker Japaner är smarta för att alla kan åka framåt i tågen :D

Ska väl säga också att vi fick ett fint kort här om dan också från Japan. Tackar så mycket alla undertecknade. Och det var väl allt från mig idag.

Fortsätt att njuta av vännerna och Japan det låter riktigt skönt tycker jag.

/Christian