Sidor

lördag 4 april 2009

En regnig dag

Idag har det regnat och regnat och regnat hela dagen. Så jag har varit inne större delen av dagen. Var ute på en kort promenad för nån timme sen, men... well...

Iallafall. Jag har skrivit, och tittat på film, och bränt ut filmer till DVD-skivor, och allmänt tagit det rätt lugnt. Nu ska jag försöka tvinga mig själv att läsa några kanjisar. Skolan börjar faktiskt om bara lite drygt en vecka. Suck, jag vill inte börja skolan igen :o Men, men... nya lärare, nya klasskompisar, vem vet, det kanske blir kul ;)

Blev inget av med Osaka igår. Jag hade en sen kväll med mig själv istället, och åt massa svenskt godis :) Okej, inte massa faktiskt... men lite grand, och det var gott :)
Och imorgon ska jag och Maria kanske göra nånting. vi har inte träffats så mycket under lovet, med föräldrar här och sånt :p Men det gör väl inte så mycket egentligen, det är lika bra att vara ifrån varandra lite grand så man inte tröttnar totalt på sällskapet :p

Annars... jo, Christians fråga i förrförra inläggets kommentar. Jag har väl inte märkt så mycket av hur japanerna visar upp sina varor... utom att framförallt i elektronikaffärer älskar de att ha en masa skyltar med ljusa färger som... well, förvirrar mer än något annat. Kanske lite mindre om man faktiskt förstår vad det står på dem, men ;)
De gånger jag har tänkt på det så har det varit för att det sett rätt nonchalant ut. Ungefär som en random bokhylla som de har lagt upp lite saker på.
Jag tänkte ge mig ut till Teramachi på måndag, jag kan försöka komma ihåg att undersöka saken lite närmare då :)

Det här blev kort. Inte så konstigt egentligen, för jag har ju inte gjort så mycket sen sist. Inte ens några fina bilder kan ni få :p
Jag borde tvätta... grufs. Senare. Nu ska jag plugga. Woho X)

Hörs

3 kommentarer:

mormor sa...

Nu har jag haft en lång lässtund. Vackra bilder har jag fått titta på, spec.tjusiga var de blommande körsbarsträden, Jag gillar dem. De är så vackra.
Du varit ute på en barrunda!!!Det är ett måste förstår jag, om man är student. Roligt att ni hade roligt!!!,och att ni är ett så bra kompisgäng!!! men se upp med whiskyn och colan. Det kan vara en förrädisk kombination.
Goja Castle skulle jag tycka om att besöka. Jag gillar gamla slott och borgar med all sina historier och gåtor. Slottet måste ha satt din fantasi i rörelse och säkert kommer du hämta inspiration från besöket därcy till nya härliga berättelser .

Henrik sa...

Det är inte mer än rätt att du också pluggar för det gör jag...

Och så äter jag svenskt godis också. Tillsammans med japanskt te. Te:et var något slags pulver som man löste upp i vatten. Smakade dock ok.

Nu är det dock hög tid att sova...

lisbeth sa...

Idag regnar det här också, men igår var det sol och fint.

Fick både väntat och oväntat besök av dina bröder igår. Det var trevligt. De fick höra mycket om våra äventyr i Japan, tillsammans med dig. Och så fick de sina "påskpresenter", så påsktuppen får lite ledigt i påsk;)

Hittar inte din bok du ville ha. Vet du var den kan vara?

Kram