Sidor

lördag 2 maj 2009

Bilder från i torsdags

Ja, här kommer lite bilder från utflykten i torsdags :)

1. På vägen
Bild tagen, egentligen på vägen därifrån, men ändå. Palmer, kan ni se ;) Och futuristiska lyktstolpar som hörde till Kyotos internationella konferenscentrum som låg där i närheten och såg ut som nåt taget ur Star Wars ;)
Och berg, såklart :)

2. Utsikt
Ja, så här såg det ut från platsen vi satt på :) Visst är det fint? :) Molnfri himmel och allt också... okej, lite mörkt kort, tänk klart solljus helt enkelt :)

3. BarnMedan vi satt där kom en hel klass med pyttesmå japanska barn och satte sig i typ en minut innan de insåg att de inte ville vara nära så här många utlänningar, typ ;) Så... typ... vad kan man tro, dagisbarn, typ, i skoluniform och grejer. De var väldigt söta ;)

4. Dodgeball (spökboll)
Detta kort tog jag under en av de få matcher jag inte var med i. Så här ser ni lite skolkompisar och tre lärare. Eh. Hon i rosa tröja och solhatt är Katsumi-sensei. Hon bredvid henne, i grå tröja, och jeans, är Kubota-sensei. Och den smala i vita byxor, ljusblå tröja och vit keps är en lärare jag inte kommer ihåg vad hon heter. Vi har henne inte. Hon är jättesmal! Ohälsosamt, äckligt smal... men hon är rolig och snäll :)

Så, där har ni bilderna, precis som jag lovade :D Duktig jag är, va? ;)

Nu ska jag väcka mit ben, och laga middag... wish me luck ;)

Hörs :)

6 kommentarer:

lisbeth sa...

Mycket vackert! Älskar utsikter och sköna vyer. Ni hade fint väder också. Härligt:)

Stackars de små japanska barnen. Ni måste sett ut som jättar i deras ögon. Inte undra på att de blev skrämda;)

Lycka till med att väcka ditt ben och även till matlagningen:) Jag ska just börja med middagen och idag blir det Vårgrön filé med spenatsås, sparris och potatis:) Något för dig? Jag kan skicka receptet;)

Kram

Unknown sa...

Fina bilder. Intressanta lyktstolpar undrar om vi ska ha sådana här på Åland? Undrar om det är en lärare på till höger på barnbilden. Hon står ut med händerna på samma sätt som jag när jag vallar kor :)

För övrigt har vi fint väder här också, sol och så. Temperaturen orkar precis över 10 grader. Enligt vår termometer blir det några tiondels grader varmare varje dag, så till semestern blir det nog bra. I natt var det i alla fall inte frost :)

Ha det bra.

Japansk mat rätt som ordverifiering "sursi" :)

mormor sa...

Kolla inboxen!!
Kram mormor

Christian sa...

Kul med spökboll! :)

Vart börjar man någonstans då? Vad ska man säga Kineser alltså hoppas fördomarna är borta innan de ska åka till månen 2012 (tror jag att det var). Man kan ju tycka att det vore ett bättre mål.

Hur som helst verkar ju riktigt trevligt med Golden Week. Läste för inte så länge sen att det tydligen är en stor shopping helg.

Som alla andra tycker jag också att japanernas inställning till helger verkar bra mycket bättre än Sveriges. Mammas utläggning var ju ett klockrent bevis på det :S

Verkar ju som om ni är riktigt flitiga på att komma på saker att göra. Nattklubbar, Aquarium, mata rådjur (om det nu blev nått :)) och hyra film (Red Cliff har jag inte sett än men det är ju John Woo så dem måste ju vara bra). Det hela låter riktigt spännande.

Fint ställe ni hade varit på, härlig utsikt.

Det verkade som det var en ganska trevlig utflykt på det stora hela i alla fall.

Spännande lyktstolpar det hade där, påminner lite om sjöfartsmärken. Och apropå utseende så har jag nu valt design för butiksdisplayerna kanske en av dem vart lite Japan inspirerad. Den är lite snirklig iaf. :)

Du får fortsätta njuta av ledigheten.

/Christian

Christian sa...

Just det ja det var det jag skulle skriva också :)

Kul att det går fortsatt bra med proven. 48/50 och 10/10 kan man ju inte vara annat än nöjd med.

/Christian

Teza sa...

Kort kommentar den här gången, ska ut och springa. (så hurtigt av mig, jag vet)
Spökboll! Jag blir nostalgisk, och förutsägbart arg på kineserna. Ska vi slå dem lite? Men jag vill spela spökboll i alla fall.
Nu blommar körsbärsträden här också, så nu är jag inte LIKA avundsjuk på dig. Inte lika. =)
Ok, gotta go. Se mail för mer Teresa-prat. =)
Kram tillbaka!