Sidor

lördag 30 maj 2009

Eew!!!

Det här inlägget skriver jag för att hålla tankarna på annat än att jag just såg en gokiburi i mitt rum och tappade bort den så jag vet inte var den här nånstans nu, så nu kommer jag inte kunna sova förrns jag har dödat den. Vågar inte släcka lampan och knappt röra mig. Blä! För er som inte förstått det eller kommer ihåg det är gokiburi det japanska namnet på äckligheterna vars namn jag, om ni minns, aldrig mer tänker skriva för att det låter så äckligt.
Det kryper i mig. Jag är jätteäcklad. Detta trots att jag så länge har tänkt att jag ska klara av dem, de är inte alls så äckliga, bla bla bla. Men nej, de är vidriga! Går inte att komma ifrån :( Och nu börjar det bli säsong för dem :( Rädda mig! Min första reaktion var att be någon komma hit och hjälpa mig, men klockan är kvart över tolv och jag tror inte ens att varken Maria eller Henrik är hemma. Och Maria tycker lika illa om dem som jag ändå. Henrik har sagt att han kan hjälpa till med dem, men som sagt... inte hemma och sent.

Jag ska gå in i köket och knyta ihop alla soppåsar ordentligt. Och hoppas att jag ser den igen och kan döda den så jag kan sova inatt. För som sagt, vet jag inte var den är kommer jag inte våga släcka lampan och kommer inte kunna sova, och kommer vara uppe hela natten och vara nervös och paranoid.


Går inte så bra att hålla tankarna på annat. Skriver ju om det, och sitter dessutom och ser mig misstänksamt om hela tiden. Jag måste lägga av med det här. De är inte farliga. Bara jävligt äckliga.

Skriva om resten av dagen. Lördag. Det var regnoväder ikväll, då blev jag glad. Regnade jättemycket och blixtrade och åskade. Jag gick ut, bara för att få vara ute i regnet. Tog en promenad på kanske en timme i ösregn, och blev dyngsur hela vägen från knäna och neråt, och mycket fuktig på resten av kroppen. Gick med paraply.
Anyway. Jag tycker om regn om ingen har upptäckt det tidigare.


Egentligen hade jag mer att skriva, men nej, jag kan inte tänka just nu. Det här är bara kort och äckligt och... well, ni vet... kan inte tänka.

Nu ska jag se om jag vågar röra mig i min lägenhet. Hörs.

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Glöm det som det nu var du skulle glömma. Kände mig lite håglös i går kväll, så jag lånade en DVD-film av dig, "Rädda Nemo". Doris var en härlig typ, som glömde det mesta, men som ändå löste problemen. Det kan du också:)

Kram

Unknown sa...

Här på Åland finns det också otäcka djur. Vi har massor med kor och kalvar i hagen vi åker igenom. Getingarna håller på och bygger bo lite överallt i huset, hur kräver man dom på hyra? Ska köpa massor med spray till nästa gång jag kommer hit, hot borde väl funka.

Hoppas du besegrar ditt odjur :)