Sidor

torsdag 28 maj 2009

Hej, jag är en dålig människa

Ja... förlåt att jag inte skriver inlägg oftare. Det är jag som är lat. Och det är samma sak med varför jag inte svarar på mail särskilt snabbt, inte är online på Skype och msn och allt. Jag tycker fortfarande om er allihop, jag lovar :)

Nu är ledigheten slut. Måndag-tisdag var en enda hel dag för mig och Maria, för vi bestämde oss för att dygna :) Vilket för er som inte... jag vet inte, är det ungdomsspråk? Hur som helst, att dygna betyder att vara uppe en hel natt. Och två hela dagar. Jag var uppe från tvåtiden på måndag eftermiddag till elva/tolv på tisdag kväll. Jättejobbigt, men det hjälpte. Mot vår sjuka dygnsrytm, that is, att vara uppe till två på natten och sova till två på dagen.
Sen var det onsdag, och vi var för oss själva. Jag gjorde inte mycket vettigt... skrev jättelite, gjorde inga läxor... tittade på Torshwood ;)
Och idag torsdag. Skoldag igen. För mig iallafall, Maria hade tappat bort sina nycklar imorse så hon var hemma och letade efter dem. Sa att hon skulle städa rummet, men inte var det mycket städat när jag kom hem ;) Men vem är jag att klaga, jag städade rummet i lördags för första gången sen... mars X)

Men skoldagen. Det var kul att träffa folk igen, men vi pratade om födelsedagar på Ookawachi-senseis lektion. Och födelsedagskalas. Och jag blev jättedeprimerad, för jag fick flashbacks till hemska kalas från när jag var liten. Både mina egna och andras. Ska inte gå in på dem, men det var inte roligt iallafall.
Nu ska vi skriva en uppsats om födelsedagsfester. Grufs.
Och jag pratade med Juan, och han såg mig skriva och han började prata om att "du kan ju skriva när som helst, men du är bara i Japan och pluggar till och med september". Ska han säga... inte som att han gör sitt bästa för att plugga, allt jag märker av honom är att han visserligen kan en massa ord jag inte kan, men ställer massa konstiga frågor och kommer med fåniga ursäkter för varför han inte gjort några läxor...
Blev lite sur på honom.

Det var rätt många borta idag. Viktor, Alissa, Mikael, Israel... okej, bara fyra, men ändå, det blir rätt många...

Vad mer. Jag köpte strumpor idag :D För mina strumpor jag hade med mig från Sverige har blivit noppriga och jätteäckliga, så nu har jag köpt mig sex nya par. De är jättefina:Visst är de? :) Två par vanliga, de orange och blå. Ett par utan skaft, de gula med tand på (på undersidan är det en tand som blir borstad på huvudet av en liten tandborste). Ett par tåstrumport, de lila med svampar på tårna ;) Och två par som är till för att man ska ha dem med japanska sandaler, som är som tumvantar för fötterna ;) Med blommor och guldfiskar på :)
Jag har ännu inte prövat dem, men jag hoppas de passar... de är nämligen den enda storleken som verkar finnas i det här landet av minifolk ;)

Jag har också köpt massa klistermärken och pyntat min dator:
(ni får klicka på bilderna för att förstora dem om ni vill se hur klistermärkena ser ut)

Så iallafall.

Jag sitter och försöker vara duktig och göra läxor till imorgon. Jag förstår ingenting av Katsumi-senseis läxa :( Och egentligen vill jag skriva, för jag har massor av idéer.

Men... whatever... vi får väl se hur det går helt enkelt... nu ska jag publicera det här :)

Hörs :)

7 kommentarer:

mormor sa...

Hjälpe det att "dygna"? Sover du på natten nu och är alert och vaken på dagarna??
Du är absolut ingen dålig människa!!!! Du är en favorit hos många!! Jag tycker inte att du är långsam, varken med blogg, mail eller skype!! Snygga strumpor. jag gillar den med tanden och tåstrumpan,
Bra att du fortsätter med skrivandet. Du behöver inte oroa dig för japanska. Om jag känner dig rätt så kan du mycket mer japanska än vad du själv tror och vill erkänna!!!
kram

Teza sa...

Torchwood är väl vettigt?! Eller? Batyder det att jag inte gör något vettigt heller? ;)
Du, du skriver massor mer på dig blogg än vad jag skulle orka om jag var du, så du är jätteduktig. Och jag förstår precis din lathet, har meddelanden som är flera veckor gamla (tror jag;)) som jag inte har svarat på. Så om det är nån som är dålig så är det jag. S'deså. =) Han vad han nu hette kan ju bara hålla käften. Du får väl skriva om du vill. Vad folk ska lägga sig i hela tiden. Nu är jag också sur på honom.
Ses om tre månader och tjugo dagar. (More or less, my math is wonky. ;))

Molly sa...

Hehe. Jag ser Stargate på din dator, right? ;)

Strumpor är bra :D

Jag håller med Teresa - tycker du uppdaterar väldigt ofta faktiskt. Och ja... mail är det ju som det är med, som vi har konstaterat ;)

Tss på vad-han-nu-hette. Juan. Skriv in en karaktäs som heter Juan och ha ihjäl honom ;)

Unknown sa...

Du är kanske inte en dålig människa precis, men en saknad människa. Jag är nyfiken på hur du har det, varje dag. Kul att du får besök, eller var det städ hjälp så där på slutet :)

Fina strumpor, mamma borde få en sån där gul med tand.

Din dator ser ut som en julgran, en hysterisk. Kul tangentbord med krumelurer. Saknar dock åäö, våra alldeles egna krumelurer.

Hur gick det med läxorna? Kunde du göra dom efter att jag ringt och stört? Jag ska försöka ringa dig i morgon om jag hinner det är lite mycket nu liksom.

Ha det bra.

lisbeth sa...

Är man dålig är man sjuk och ska ligga till sängs och det är inte du, eftersom du är uppe och dygnar:)

Gissa vilken strumpa som var BÄST? Vill ha till morsda´X)

Du hade i alla fall ett trevligt 20-års kalas. Stor dessert med glass och jordgubbar var det också, om jag minns rätt:)

Och apropå födelsedagar och glass, så firade Christian sin 24-årsdag idag med att gå på en mysig glassbar tillsammans med Lilly:)

Ha det så bra och skriv när du vill, vad du vill och hur du vill. Ingenting som andra behöver orda om.

Kram

Unknown sa...

Här är en idé om hur du kan sova några minuter till...

http://www.youtube.com/watch?v=qin4UptOEsI

Från Japan förståss.

Christian sa...

dygna, hmm jasså var det det jag ägnade mig åt förra fredagen. Inget uttryck jag hört förr :)

Förs och främst måste jag ju säga att inga popcorn på bio i japan är skandal :@

Det är ju bland det bästa att sitta med godis, popcorn och läsk och titta på en film. Hur som helst smaken är ju som baken och det verkar ju som majoriteten av de som kommenterat tycker det verkar bra :)

Härligt med en massa barrundor, åtminstone så länge det är roligt. Och nja tequila är väl kanske inte det godaste nej.

missionärer kan vara ganska jobbiga typer helt klart men de får precis som andra människor (kineser och andra ;) ) acceptera att man ibland inte vill prata eller umgås.

Taxi ensam i Japan, helt klart imponerande.

Mamma jag ju redan berättat vad jag gjorde i torsdags, men jag kan ju tillägga att det var en riktigt god glass med jordgubbar och grejer :)

Annars var det ju en lite udda dag på många sätt och flera plan och så vidare.

Hur som helst skönt med lite ledighet, synd att de tar det från sommarlovet men det gäller väl att njuta av det i alla fall.

Ha det fortsatt bra!

/Christian