Sidor

fredag 31 juli 2009

Ute i god tid...

Är alltid en bra sak.

Igår tänkte jag och Maria köpa biljetter till Ghibli-muséet. För det ska man göra i förväg. Längre i förväg än fyra dagar. För det fanns inga biljetter kvar åt oss under varken söndag eller måndag :'(
Så vi kommer inte iväg dit nu heller, blä på det. Som sagt, måste lära oss att vara ute i bättre tid. Typ som jag nu är på resan med Teresa, har till och med lyckats få plats på det billiga hostelet vi egentligen tänkte bo på nu i helgen också ;) Duktig jag *klappa sig själv på huvudet*

Hur som helst. Det är någonting märkligt med pengar just nu också. för det har inte dragits några pengar från mitt konto för min och Marias bussresa, fast på bokningssidan på internet står det att jag har betalat resan :s Vilket får den ohederliga delen av min hjärna att hoppas att jag inte behöver bli av med de pengarna ;) Och den mer realistiska att oroa sig för att jag blir tvungen att betala cash när vi kommer till bussen, och i värsta fall att det dras pengar från kontot också sedan för att det blir nåt fel i kommunikationen :s Gah!
Och vi har inte fått pengar från CSN ännu heller. Och där har jag börjat oroa mig för att vi skickade iväg papprena för tidigt, för jag läste nåt om "tidigast tre veckor innan terminen börjar" men det känns mest som en löjlig oro. Det är ju knappast så att de slänger alla papper som kommer innan dess ;) Dessutom tror jag att den där meningen är en del av meningen "pengarna betalas ut tidigast tre veckor innan terminen börjar" egentligen :p
Men hur som helst. Vi har inte fått de pengarna ännu. vilket innebär att Maria är pank. Surprise. Jag var tvungen att betala hennes hyra åt henne idag. Men jag har svurit på att det är de sista pengarna hon får låna av mig, sen får hon faktiskt ta och klara sig på CSN-lånet. Och pengarna hon kan få av sina föräldrar om det inte räcker ändå. Har dock lovat både Maria och Henrik att de ska få kassaboks-dokument av mig så de kan vara lika duktiga som jag och föra kassabok ;)
Hrm, men hur som helst. Jag vill ha pengarna från CSN så jag vet hur mycket det är, om min budget stämmer. Jag behöver inte pengarna än... har tillräckligt för att klara mig hela lovet, jag är bara paranoid som vanligt :p

Och... ja... imorgon åker vi till Tokyo :D Och nu har vi två hela dagar att fylla upp och vandra omkring i Tokyo på, eftersom halva måndagen inte längre kommer tillbringas på Ghibli-muséet. Förhoppningsvis hittar vi annat att se och göra :)

Jag är egentligen på lite dåligt humör just nu. Har varit lite lättirriterad hela dagen, fast bara tillräckligt för att sucka inom mig och himla på ögonen åt dumma människor, inte tillräckligt för att faktiskt vara sur. Vilket är irriterande, jag vill vara sur så jag får det ut ur mig. Och jag tycker det är dålig timing, för tänk om jag blir tjurig på riktigt under den här resan :s
Å andra sidan kan det vara resans fel. Nervositet, för att jag gör någonting nytt och konstigt och sånt. Och med alla tänk om. Tänk om vi missar bussen, tänk om vi inte hittar vårt hostel, tänk om vi inte hittar till det vi vill göra, tänk om tänk om tänk om... gah! lägg av, inte tänka om!
Well, det är väl oundvikligt. Och så är man förberedd på det värsta och blir glatt överraskad om saker går som de ska, och inte jättebesviken om ens negativa farhågor är korrekta ;) Och det är så alla pessimister tänker för att må bättre X)

Okej, positivt tänkande ska jag öva på nu. Ska lägga undan bloggen och öva positivt tänkande medan jag försöker somna, så kommer jag drömma fina drömmar med regnbågar och såpbubblor och så löser sig allting :)

Godnatt ;)

2 kommentarer:

lisbeth sa...

Vem hjälpte oss att hitta rätt i Tokyo? Vem hjälpte oss att hitta hotellet i Tokyo? Vem hittade rätt perrong, som vi skulle åka Shinkansen ifrån, i Tokyo? Just det.. DU:)
Det kommer att gå galant på er resa. Maria har ju åkt bussen, så den delen bör hon vara bekant med, och du har kartan:)

Om det står på bokningssidan att ni betalt måste det ju fungera som kvitto, att det inte är draget är ju inte ert fel. Kan du skriva ut bokningssidan och visa att ni har betalt?

CSN pengarna kommer, det är ju semestertider här;)

Du är verkligen duktig som har koll på pengaflödet och inte behöver stå utan :)

Önskar dig en stor bukett blommor i regnbågens alla färger:)

Kram:)

Unknown sa...

Varför inte passa på att oroa sig lite när man har chansen. Men står det att dom fått betalt så har dom det. Sen kan de ta en stund innan det bokförs, men det är liksom en annan sak liksom. Men det är klart att det är lite oroligt inför resan.

Ska du och Teresa gå på Ghibli-muséet? I så fall boka nu! Det är aldrig lätt att veta när man måste boka, men man lär av misstagen.

Förbered dig på att du kommer att vara trött när du kommer till Tokyo, sova på buss kan inte funka :(

Men nu var det positivt det skulle vara. Ni kommer att hitta en massa spännande saker genom att ni får mer tid att bara vandra runt på. Och är ni vilse så ställer bara och tittar fånigt på kartan så kommer det en japan som vill träna lite engelska och frågar om han kan hjälpa till :)