Sidor

fredag 24 juli 2009

Jag lever

Var bara tvungen att upplysa om det, eftersom jag var varit dålig och inte publicerat nåt inlägg på över en vecka. Vilket inte beror på att jag inte har skrivit nåt, för jag har satt mig ner tre gånger under veckan och började skriva, men jag har inte orkat avsluta. Har helt enkelt inte känt för det.

Men nu känner jag för det. Tror jag iallafall.
Tre skoldagar kvar innan sommarlovet :) Och imorgon är det BBQ-party med skolan :) Såvida det inte är över 40% chans för regn klockan sju på morgonen. Vi har blivit tillsagda att ringa skolan och ta reda på om det blir något av eller inte. Får se om Henrik har lust att ringa skolan, när vi träffas för att åka till Kyoto Station.
Om det inte blir av imorgon blir det av på söndag, och blir det inte av då blir det inte alls :( Vore väldigt tråkigt. Men risken finns, det har varit regnaktigt väder länge.

För övrigt är Tokyoresan bokad nu :) Den blev naturligtvis lite kortare än planen var, för vi har alla insett hur ont om pengar vi egentligen har ;) Och lite andra ändringar; framförallt att Tarmo inte kommer med. Han bestämde sig för att åka senare, så det blir bara jag och Maria.
Vi åker natten den 1 augusti, kommer fram tjugo i åtta söndagen den 2. Den söndagen ska vi till Harajuku och Shinjuku, shoppa och titta på cosplay-folk :) Sen ska vi sova på ett litet hostel den natten, och på måndagen ska vi till Ghibli-muséet och till Akihabara.
Vi vet ett ställe där vi ska äta ramen (nudlar) på söndagen också ;) för övrigt... vet vi inte riktigt, förhoppningsvis blir det inte alltför mycket McDonalds :p
Anyway, vi åker hem på kvällen på måndagen. Är i Kyoto tio över sex på tisdag morgon. Urk, jättetidigt... kommer åka hem och kasta mig i sängen och sen sova resten av sommarlovet ;)

Vi skulle egentligen boka det hela i tisdags, men då ville de inte acceptera mitt VISA-kort. Insåg idag att det berodde på att jag hade förväxlar datumet på det. Trott att det gick ut september 2011, men det är november 2009 :p Blev väldigt lättad när jag insåg det, var rädd att kortet slutat fungera :s

Hur som helst... vad har vi mer... vi hade ju prov för... eh, inte så länge sen, kommer inte ens ihåg när X) Men ändå, jag fick 46 poäng :D Bitte jag glad :)
Och det är 28 skoldagar kvar :s Jättelite! Vilket är väldigt skönt ;) Och 55 dagar kvar tills skolan slutar. Så 57 dagar kvar tills Teresa kommer :D

Och... med detta avslutar jag dagens inlägg. Blir BBQ-partyt av får ni en rapport om hur det var sen :)

Hörs :)

6 kommentarer:

Teza sa...

57 dagar! Yay! =) Snart, snart. Och jag är duktig och sparar mina surt förvärvade slantar. De som jag inte köper supernatural för, vill säga. =) Säson 1-3 i en box... Vill ha nu! Patience, I know. I alla fall kommer jag nog ha råd att leva när jag är där. =)
Lite regn får väl inte stoppa något så kul som BBQ! Jag blev sugen nu. Iofs inte lika kul om det inte går att elda för att grillen är full av vatten, men ändå. ;)
Och kan du förklara hu det kommer in insekter på mitt rum som nu vill ta sig UT genom myggnätet. Ska det inte vara tvärtom? Eller har jag missuppfattat något? Kankse är en myggfälla engentligen. =)
Nu ska jag sluta skriva nonsens i dina kommentarer och ... göra något annat. =)

lisbeth sa...

Kan en fest regna inne?;) Tveklöst om det vräker ner, som det har gjort här idag. JAG var tvungen att klättra upp på taket och sätta plastpåse över ventialationsröret, då det regnade in i duschen:( Högt, läskigt, vått:s Pappa var feg;) Fast han har nu, när det slutat regna, satt fast plåthuvarna, som ska skydda så det inte ska regna in mer:) Lite duktig;)

Vi ska i alla fall festa på Vikingamarknaden i morgon:) även om det regnar och vi ska festa på Ålandspannkaka;)

Skönt att du lever och att Tokeyresan är fixad:)

Kram:)

Unknown sa...

Hoppas BBQ-andet blev av :D Och att det var trevligt och bra och att du lyckades undvika din stalker, osv, osv ;)

Tokyoresan låter också som den kommer bli väldigt bra :) Det är snart ju. Det känns som det är långt till augusti, men det är det verkligen inte. Mitt sommarlov skulle snart varit slut om det här hade varit ett sommarlov, men nu är jag ju bara... ledig ;) *hostintearbetslöshost*

Unknown sa...

För det första så är jag inte alls feg :( Jag tyckte bara att det är onödigt att ge sig upp på taket när det stört regnar :) Alltså är det vettigt att vara på taket när det regnar? Jag trodde att taket var till något annat.

Det regnade hur som helst en del i går... http://www.tidningen.aland.net/article.con?id=17914&iPage=1 Som tur var så skulle vi inte dit förrens i dag. Fredrik, Jessie och Elisabeth är här för att bla gå på marknaden. Det var trevligt på marknaden. Lite blött och lerigt men "Patrask" var ju där och "ja vet" var där det var kul.

vi har förövrigt haft BBQ här nu i kväll. Hoppas du också får lite.

Kul att Tokyo resan blir av, om än i en något förkortad variant. Det tråkiga är att det bara är 1 vecka kvar av min semester :(

Anonym sa...

Hej

Jag ska själv till Kyoto och till din skola i April nästa år, så nu har jag suttit här i flera timmar och läst varenda inlägg.
mkt intressant att följa :)

53 dagar kvar, det kommer du klara av galant!

Sayonara

mormor sa...

Klart att du lever. Det finns ingen så levande som du, Andrée!! Tänk att lägga ner en fest, som ett BBQ, bara för att regnar!! Det skulle vi aldrig göra på Finntorpet. Vi kurar ihop oss i tältet!!
Kul att du kommer iväg till Tokyo fast resesällskapet och antal dagar minskat. GRATTIS igen till ditt fina resultat på provet!
Kram från Mormor