Sidor

tisdag 7 juli 2009

Prov igen

Idag hade vi prov igen, som sagt. Och jag var jätteduktig och skrev svar på alla platser! Till och med där man skulle tänka ut en mening själv. Fast en av meningarna blev tråkig. Man skulle hitta på en anledning till att man varit försenad till skolan, och jag ville skriva att jag drömde en trevlig dröm så jag kom för sent, men jag kunde inte komma på hur jag skulle skriva det så jag sade att jag försovit mig istället. Men, men. hur som helst så har jag åtminstone förutsättningar att få bättre poäng nu än de tidigare proven :) Tror inte på full pott för jag har säkert lite slarvfel, men ändå. Jag känner mig duktig :)
Och kanjitestet gick också bra, tror på alla rätt där iallafall :)

Och nu ska jag sluta skryta om det ;)

För egentligen är jag ingen duktig elev, med tanke på att jag sitter och skriver blogg istället för uppsats. Dåååålig människa. Eller elev iallafall.

Men... jo, idag insåg jag att vi egentligen bara har två månader kvar i skolan. Tre veckor kvar till sommarlov. Och efter sommarlovet är det bara fyra veckor skola innan vi slutar. Insåg det när jag satt och tittade på boken och insåg att vi hunnit mer än halvvägs. Hjälp.

Sen var det nåt mer också. Nej, nu har allting försvunnit ur min hjärna... men ett så här kort inlägg kan jag väl ändå inte publicera? :o Det tär på min stolthet, måste jag säga.
Men jag kan faktiskt inte komma på nåt mer jag skulle kunna skriva. Så... okej, det blir ett så här kort inlägg, som alltså egentligen mest var en rapport om att jag kände mig duktig för mina prov ;)
Ska försöka skriva uppsats nu, då. Yeah right, jag har inte lämnar in uppsats på flera veckor. Uselt. Undrar om det innebär att jag måste sitta och försöka skriva den under lektionen på torsdag... mjih. Och det var ett ljud av missnöje, om nån inte förstod det.
Okej, ska försöka. Som vanligt. Sen ska jag sova. Sen är det skola imorgon igen. Round, round, round it goes... eller nåt :s

Godnatt...

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det är väl kul när du berättar att det går bra på proven och att du är nöjd, det vill vi höra.

Sen är det väl så att tiden i Japan börjar ta slut. Speciellt när man börjar räkna så där. Det gäller att hinna lära sig så mycket som möjligt :)
Det blir trevligt när du kommer hem och vi få huset fullt igen :)

lisbeth sa...

Äntligen! Datorn är ELAK, eller om det är internet:(
Ska försöka hinna lämna en kommentar innan allt kraschar igen.

Du är en mycket duktig elev och människa som klarar av både prov och kanjitest på samma dag:) FORTSÄTT VARA STOLT ÖVER DET OCH VÅGA VARA BRA:)

Härligt att se fram emot sommarlov också:)

Ha det så gott!

Kram:)

Teza sa...

Row, row, row your boat, gently down the stream... Fråga mig inte varför jag kom attt tänka på det, men så är det. Min hjärna är oförutsägbar. =)
I alla fall. Bra jobbat med proven. Jag blir knorrlig i huvudet av att tänka på prov just nu, så better you than me, mate. ;)Och nu vill jag slänga in en angry spirit smiley. Hur var den nu? X/ Eller hur? =)
Nu ska jag sluta flumma. See ya!