Sidor

måndag 27 juli 2009

Ingen BBQ :(

Nope, BBQ blev inte av i helgen. I lördags ösregnade det i princip hela dagen. Och i söndags skulle det regna, men gjore det bara på kvällen. Well, i Kyoto iallafall, jag vet ju inte hur det såg ut vid Biwako.
Men hur som helst, det är möjligt att det blir av efter lovet istället, men imorgon ska vi få tillbaka pengarna vi betalade för köttet, så vi får se helt enkelt.

I lördags roade jag och Maria oss med att åka in till Osaka och hitta roliga affärer, och göra av med en jäkla massa pengar ;) Jag iallafall... Vi hittade en bokaffär som sålde doujinshi, vilket är inofficiell yaoi-manga. I princip fan som har ritat egna mangaserier med karaktärer från sina favoritmanga, och parar ihop alla möjliga konstiga par - killar med killar, som egentligen inte alls är ihop (oftast inte ens gay) i serien. Det är jätteroligt ;) Så jag köpte några såna tidningar :)
Och så gick vi till Animate också, och köpte lite saker där med. Så jag köpte fyra nya tidningar, en mangabok (sista boken i Viewfinder, en serie jag köpte de fyra första böckerna i för ett tag sen), en kortlek, två anteckningsböcker med jättecoola manga-karaktärer på, massa kort från ett spel som heter Hanamachi Monogata som går ut på att få ihop så många par som möjligt, och de här korten är bilder på karaktärerna, för det mesta inte i alltför provokativa situationer (även om det fanns några såna med också), och så köpte jag... eh... jo, ett par vykort från Viewfinder också. All in all... massa pengar borta :p Men roliga saker också, så det gör inget ;)

Annars har det väl inte hänt så mycket intressant sen sist. Skolan idag var... bara extra tråkig för att jag vet att jag egentligen borde ha sommarlov nu :( Men nu är det iallafall bara två skoldagar kvar, sen har vi lov :) Och om en vecka är jag och Maria i Tokyo :D

Och Kubota-sensei är ond!!! För på onsdag tycker hon att vi ska ha prov! På kapitel åtta i boken, och dessutom kanjitest :( Sista dagen, det är ju bara ont! Okej att det är bättre än första dagen efter lovet, som det skulle bli annars, men ändå... vill inte ha prov så här nära inpå lovet, min hjärna har ju redan stängt av sig. Blä på henne. Men hon har iallafall lovat att vi ska lyssna på musik resten av den lektionen :)

Vi ska skriva brev på japanska nu också ;) Well, jag ska skicka ett litet fånigt vykort till Maria på japanska ;) Hon skickade ett till mig för ett tagsen, uppgift från samma lärare :p Iofs rätt kul :)

Och apropå brev så blev jag gladig idag när jag tittade i min brevlåda och hittade brev från min mamma och moster och kusiner, det var jättekul, tack tack! :D Ja, jag brukar frå brev från mamma, och det är alltid jättekul, men nu var det ju lite extra ;)

Hur som helst. Två skoldagar kvar. Jag ska överleva. Även om jag kommer sitta på lektionerna och bara tänka "sommarlovsommarlovsommarlov" hela tiden, så gör jag alltid dagarna innan ett längre lov ;) Längre och längre, två och en halv vecka... men whatever. Jag ska vara glad.
Ryssarna i klassen är galna förresten :s Våra nya ryssar, de går just nu på två japanskaskolor :s För de ville plugga även under sommarlovet, så de skrev in sig på en annan skola under de tre veckorna, vilket innebär att de de här tre dagarna går i skolan både på morgonen och på eftermiddagen. Hjälp. Men ja... då är man väl här för att lära sig japanska på rikigt :p Inte för att det inte är därför jag är här, men... äh, you get it.

Nu börjar mina fingrar flumma iväg, så jag ska lägga ner det här... förlåt, ni får inte läsa mitt flum för dagen. Kanske Molly och Fredrik och pappa om jag orkar svara på mail nu.
Förlåt för det också, förresten, det är inte bara inlägg jag är dålig på att skriva, det är mail med. Inte för att jag inte tycker om er, bara det att om jag tvingar mig själv att svara på mail när jag inte känner för det så blir mailen så tråkiga och korta och jobbiga och då tycker jag det är bättre att vänta tills jag är kapabel att skriva ett intressant mail istället. Tar lite längre tid, men jag hoppas det är värt det ;)

Jag skulle sluta nu. Går bra för mig här ;)

Aja, vi hörs :)

5 kommentarer:

Teza sa...

Jag förlåter dig. =) Roliga mail är mycket roligare än icke-roliga mail ändå. ;) Obviously. ;)
Att göra av med pengar är bra, har jag upptäckt. I alla fall när man har pengar. Annars är det bara jobbigt. (duh)
Jag skriver massa obvious saker här, hoppas det är ok. =)
Sommarlov är en mycket bra sak att ha, så se till att njuta, även om det är kort. Jag är inte alls avis. =)
Slut på min hjärna. Oh well. Vi hörs!

lisbeth sa...

Inget grillparty? Tråkigt:(
Gott att göra något annat roligt i stället, även om det kostar på;)
Nu har du i alla fall att läsa regniga dagar:)

"Sommaren är kort, alldeles för kort, det mesta regnar bort..." Lite så känns det nu när semestern närmar sig sitt slut. Hoppas att du får ett lååååångt och skööönt sommarlov:)

Kram:)

Molly sa...

Mjehehe. Göra av med pengar är bra. Jag har tyvärr alldeles för lite pengar att göra av med för tillfället. Och det jag har gör jag mest av med på jordgubbar. Jag har blivit lite besatt av jordgubbar :D

Tss, inga mejlursäkter, sa vi ju ;)

Hörs :D

mormor sa...

Sommarlov igen??? Hade du inte sommrlov, när mamma och pappa var där för ett tag sedan?Härligt att vara ledig, om man vet att man har något att gå till efter lovet.
Du gör så bra i från dig på alla prov, så det här sista kommer att gå som en dans.och inte behöver du plugga extra på ditt sommarlov.Du kan redan mycket japanska!!!!
Kul att du hittat böcker och tidningar som du gillar! Alltid bra att ha lite lektyr till hands när tiden känns lång.
Kram Mormor

Unknown sa...

Här har du ett uppslag till en uppsats, BBQ på Finntorpet eller Är det sommar så ska man äta ute :) Oberoende av väder.

För övrigt tycer jag att ni har alldeles onödigt mycket lov...