Sidor

fredag 10 juli 2009

I'm melting!

Det är varmt. Skulle kunna börja alla mina inlägg så, men ändå. Det var bara något jag blev tvungen att påpeka. Nu kan vi gå vidare.

Vi börjar med igår.
Igår morse var jag lat och tänkte att jag inte hade lust att gå till skolan, men sen tänkte jag att jag bara var lat, så jag cyklade iväg ändå.
När jag kom till min vanliga parkeringsplats så stod det tre blå bilar ivägen för den. De höll på att göra rent fontänen som finns precis där intill. Det gjorde mig förvirrad. Jag cyklade några varv runt kvarteret och hoppades att de skulle försvinna, men det gjorde de inte. Så till sist parkerade jag på Teramachi, där min förra cykel blev stulen. Och så var jag jättenervös hela dagen, gick dit på rasterna för att se till att den stod kvar. Den fick en lapp på sig om att den inte fick stå där, men den var kvar iallafall.

För övrigt har vi skolan igår. Det var nog den värsta skoldagen hittills. Jag hatade verkligen hela klassen i slutet av dagen. Okej, inte hela... men de flesta.
Och jag antar att en del av hela min upprördhet kan bero på att jag redan innan var sur på de blå bilarna, men iallafall.
Vi diskuterade huruvida kvinnor och män ska sporta tillsammans. Eller vi skulle gå igenom en uppsats skriven om det ämnet, och det urartade till en diskussion. Och vad har jag för klasskompisar egentligen? Jag har förträngt det allra mesta som sades, men här kommer de tre saker som jag kommer ihåg:
Det minst upprörande var när Go-san sa något om att kvinnor har annat för sig än att sporta. Vilket bortsett från att jag inte gillar generaliseringar inte är så upprörande egentligen, antar jag. Fast hon är kines, så jag vill inte tänka på vad för "andra saker" hon menade. ;p
Aja, vi går vidare till Erik. Han hade ett förslag som var helt fantastiskt påstod han. Att om män och kvinnor ville sporta tillsammans så skulle man helt enkelt låta ett tjejlag och ett killag spela mot varandra, typ fotboll, men göra tjejlaget dubbelt så stort som killaget. Som om tjejerna inte skulle ha en chans annars. Ja gär fortfarande inte säker på huruvida han var allvarlig eller inte. Jag hoppas verkligen på det senare.
Och sen har vi Viktor. Som sa så mycket konstigt. Bland annat, senare, när diskussionen var över, kom med påståendet att tjejer inte kan spela WoW! Och andra strategispel, han påstod att tjejer inte kan förutse saker, och därför är de dåliga på strategispel.
Som sagt, jag var så förbannad när det hela var över.

Moving on. Cyklade hem. På kvällen tittade vi på Dr Who (jag, Henrik och Maria), och det var trevligt.

Funderade hela kvällen på om jag skulle gå till skolan idag eller inte. Bestämde mig till sist för att jag skulle gå till skolan, för det var bara lathet igen, men sen fick jag bara fyra timmars sömn, och mardrömmar, under natten så jag orkade inte...
Så jag har varit hemma idag. Städat badrummet, äntligen, har tänkt att jag ska göra det i evigheter.
Var lite synd, jag missade dagens kanjitest, och idag skulle vi få tillbaka proven men nu måste jag vänta tills på måndag med att få reda på hur det gick för mig...

Aja.
Imorgon ska jag och Maria upp till Tarmo för första gången någonsin ;) Vi ska planera vår Tokyo-resa :)

Och... annars... nej, har inget annars... that's about it :)

Hörs :)

3 kommentarer:

lisbeth sa...

Här smälter vi inte. Det blåser friska vindar från havet, även om vi idag, faktiskt har sol också. Igår natt regnade det massor, så vägen blev översvämmad och det "regnade in" i badrummet från ventilationen i taket:(
Vore trevligt med lite Japansk värme så man fick bada lite;)

Buu för blå bilar som gör dig förvirrad och fy för fåniga klasskompisar:s

Kul att ni planerar Tokyo-resa och hjärtligt grattis på namnsdagen:)

Hoppas du får sova lugnt i natt:)

Kram:)

Unknown sa...

Då vet jag att vår nästa bil inte ska bli blå :) Risken är egentligen ganska liten, det finns väldigt få blå bilar här. Och jag tänker inte köpa en ny.

Det finns en poäng med det Go-san sa tjejer har ofta andra intressen än killar. Resten av diskussionen är mest rappakalja. Man kan undra hur många saker dom kom fram till att tjejer är bättre på? Sen får du väl inte ta sådana där diskussioner så personligt. Jag menar att vill folk vara dumma i huvudet så är det ju deras sak. Och har folk från andra kulturer en annan syn på det hela så kan man ändå inte omvända dom. Ni pratade förmodligen en massa japanska och det var nog ändå det viktigaste. Och genom att reta upp dig så kunde kanske inte du heller vara tyst, och det är ju bra :)

Städning är inte heller fel...

Tänk på att det finns annat än MC Donalds som serverar mat i Tokyo. Låt Maria bestämma i bland :)

Teza sa...

Jag tycker int ehller om dina klasskompisar nu. Surprise! Jaja, jag är en mycket förutsägbar människa, men det kan jag överleva. Speciellt WoW-kommentaren var ju helt idiotisk. Kan inte världen sluta dela in allting i män och kvinnor snart. Allt är alltid: Det här skillnaderna finns, män är bättre på det här, kvinnor är boilogiskt menade för det här. Osv, osv. Suck.
Oh well, slut på the ranting. Skönt att stanna hemma från skolan. Jag överlevde btw att träffa min gamla klasskompis, det var till och med kul, så jag är glad. Men bara en och en halv dag kvar till jobb igen. Mjufs.
Nu ska jag sluta skriva lång kommentar och börja på en film-klipps-grej jag gör i windows movie maker. Nyupptäckt passion. =)