Sidor

torsdag 5 februari 2009

Titel

Hej på er :) Här sitter jag och... har huvudvärk så jag borde egentligen lägga mig snart, även om klockan bara är halv nio... men strunt samma, här kommer ett kort inlägg iallafall.

Idag var en lite smått mystisk dag i skolan.
Tanaka hade vi först, och där pratade vi om våran framtid. Vi skulle intervjua varandra om våra planer för framtiden och sen skulle vi stå inför hela klassen och bli intervjuade av hela klassen :s Det var läskigt. Men inte riktigt så läskigt som det kändes.
Sen hade vi Kurita, och det första han gjorde var att ta upp Richard framför klassen och för att han skulle hålla uppropet. Vilket på Kuritas lektioner alltid går till så att han ropar upp ens namn och ställer någon sorts fråga som har med det vi lärt oss de närmaste dagarna att göra. Alltså, ett nytt sätt att fråga om vad man gjorde dagen innan eller planerar att göra i veckan osv. Oftast, nåt liknande iallafall.
Så idag fick Richard göra det istället för Kurita ;) Jag tyckte synd om honom, men han klarade det bra. Hoppas bara Kurita inte tänker fortsätta så att vi alla måste göra det där. Richard klarade av det, Tarmo skulle säkert kunna göra det, men sen är de två de bästa i klassen också :p Själv skulle jag klistra fast mig i stolen och inte röra mig ur fläcken... förmodligen.

Ehm... annars... well, ingenting. I helgen vill Henrik vara social med mig och Maria och han har föreslagit att vi ska baka tillsammans ;) Det vore iofs kul :) Vi får se hur det blir, men nånting ska vi förmodligen göra. Trevligt :)

Nu ska jag diska, duscha, ta min tablett och sova snart :)

Ska bara sist säga grattis på födelsedagen till min mor :) Och säga åt henne att kolla sin mail om hon inte redan har gjort det ;)

Godnatt nu :)

4 kommentarer:

Unknown sa...

Va mycket mystiska saker dom har för sig dom där japanerna. Allt för att ni ska få prata lite. Men det här var mera avancerat, ta upp en elev som håller "förhöret"...

Du får väl ta dig en funderare på hur du skulle kunna genomföra ett sådant här upprop. Fasen det blir ju ganska raffinerat. Alla elever sitter och grubblar ut relevanta frågor på det dom lärt sig de senaste dagarna, hela tiden. Det blir ju massor med repetition.

Hoppas huvudvärken är borta i morgon.

Anonym sa...

Tack så väldigt mycket:) Du är först med grattishälsning från familjen. Ingen orkade sjunga för mig 05.15 i morse;) Däremot har arbetskamraterna både sjungit och hurrat, så lite uppvaktad har jag blivit. Ska kolla mail när jag kommer hem.

Jag har faktiskt suttit fastklistrad på en stol, bokstavligen, och det var inte roligt:( De nya fina byxorna gick dessutom sönder.
Jag tror pappas förslag ovan är bättre än klister på stolen;)

Jag skulle vilja bjuda på tårta i helgen, så ni kan väl baka en från mig:)

Sov gott och ingen huvudvärk i morgon för snart är det helg;)

Tusen tack och många kramar:)

Teza sa...

Baka. Jag saknar att baka. Det ar sa roligt, plus att det ar valdigt gott. Ocksa en fordel. ;)
Blir inte det en valdig massa fragor? Eller hur manga ar ni i klassen? Hur orkar har komma pa sa manga fragor varje dag?
Tankte forsoka skriva en lang kommentar, men fick totalt hjarnslapp. Kanske gar over, kanske inte. Hmmm.
Nope. Naja, next time. =) Ha sa kul med bakningen, eller vad ni nu hittar pa.

Anonym sa...

Jag drömde om dig. Vad drömde jag om dig? Jag minns inte. Jag får återkomma ;p

Snön kom tillbaka här, i en dag. Sen blev det slask. Jag tycker verkligen inte om slask. Uhm.

Baka något gott :)