Sidor

måndag 16 februari 2009

Lycka!

Tror jag redan haft ett inlägg som heter så här, men vafan... lite upprepningar får man väl göra ;)

Iallafall. Idag har jag köpt en ny cykel!!! Äntligen!!! Den är röd och jättefin :D Och så har jag köpt ett äckelgrönt lås också ;) Så nu kan jag äntligen cykla igen!
Och jag vet inte vad jag ska tycka om att jag köpte en cykel just den dagen de börjar snöa ;) För nu kan jag meddela att vi "äntligen" har fått lite snö. Okej, några snöflingor som inte blev vita nånstans, men snö är det iallafall :)
Skrev väl i nåt inlägg för inte så länge sen alls att vintern varit mild och att jag inte borde skriva det för att den då skulle defya mig och bli kall. Så där ser man, jag är synsk X)

Och så har vi hittat en jättebillig mataffär! JÄTTEbillig! Och den sålde paketglass! Och korv! Och jag älskar den :) Så nu kommer jag handla där först och främst ;) Sen måste man förmodligen handla på Life också, för den här affären är sån att den inte har nåt bestämt sortiment utan bara köper in det den kan få mycket och billigt och så. Men ändå!

Och... jag har bestämt mig för att jag ska prata om min kamera imorgon ;) Det blir enklast så, jag har ju inte så mycket tid att förbereda så jag vågar inte avancera mig. Och Mikael höll ett jättekort mystiskt tal så nu känner jag att jag kommer iallafall vara bättre än honom ;)

Nu ska jag laga mat. Och äta, sen ska jag ner till Henrik och titta på film :) Madagaskar 2 tror jag det blir ;)
Sen ska jag upp igen och skriva det korta lilla talet, och... ja...


Iallafall. Jag är lycklig :)
Ville bara säga det.
Vi hörs ;)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Va trevligt det är med sådana här inlägg.

Det var alltså ett cykel köp som behövdes för att det ska bli vinter.

Billiga mataffärer behövs sannerligen. Läste i DN motor att japanska Honda har problem dom skulle tillverka en liten billig miljöbil i japan. Nu är den klar och yenen har stigit 70% sen dom lovade att den skulle kosta under 200 000 kr. Nu finns bilen men den har inget pris, undrar om den går att sälja över huvud taget. Hoppas att japanerna snaras lyckas få ner sin valuta så dina pengar räcker lite längre...

Unknown sa...

Förresten lyckades du låta bli att somna om...

Teza sa...

Nu ar jag ocksa lycklig! Du smittas! Thanks! Utropstecken at folket! ;)
Ja, det brukar ju vara sadar, men nu har du en cyckel iaf. Rod ocksa, med gront las. Fargglatt och mycket Markus. ;)
Billiga mataffarer vill jag ocksa ha, sana ar bra nar man lever pa begransad budget. Sen far jag kopa massa KRAV nar jag kommer hem for att kompensera.
Skickade ett mail, far gjarna lite feedback om du orkar. Om du inte orkar sa ar det no worries, jag klarar mig. ;)
Kram!

Anonym sa...

Grattis till cykeln!! Nu blir det cykla av kan jag tänka. Kan du låna två cyklar till, så du kan ta med mamma och pappa på sightseeing genom stan också?. "Göran Persson" var ju lite lik sin namne, men alltför grå tycker jag.Du botaniserar verkligen bland affärerna i din omgivning, gardiner, billig mat m.m.m.m.Röd gardin låter snyggt.Lycka till med "talet" om kameran. Kul att du valde det ämnet. Du kan ju din kamera!! Roligt att se alla fina och upplysande bilder som du tar av din vardag i Kyoto!!

Anonym sa...

Ny cykel, ny mataffär, ny-snö;) Vilken lycka:)

Vilken briljant idée, att prata om kameran:) Du och pappa har något gemensam där;)
Du kan ju passa på och ta lite kort på klassen och lärarna när du ändå har kameran framme;)

Njut av dina lyckliga stunder:)

Vi hörs och SES snart:)
Kramar